Inlägg från: Ananda Balaganapati |Visa alla inlägg
  • Ananda Balaganapati

Redan47's samlade pärlor-resan efter plus

Redan, vilken fantastisk tråd ! Massor av värdefull info...

Jag ställer frågan här eftersom några här verkar ta neupogen... Jag har just påbörjat nedreglering inför nästa ÄD-försök. Blev gravid i våras men fick tidigt mf. Jag ska köra hela immunartilleriet denna gång inkl neupogen. Jag ska ta 0.15 mg och det är 0,3 i varje spruta. Är det någon med samma ordination? Hur har ni gjort? Tagit hälften av sprutan och överfört resten i en ren spruta? Känns trist och "slänga" halva innehållet, inte minst eftersom de är så dyra. Tack !

• Ananda Balaganapati

Tack HRE och SL för era tips. Jag har tagit för givet att det är injektioner, men det kanske är injektionsvätska. Ska hämta ut så får jag se. Är det neupogenet som gör sista tricket på immunförsvaret? Tog massor av IL senast, 20 mg prednisolone, och allt det där andra. Hoppas så innerligt att jag blir gravid igen och att det stannar. 

• Ananda Balaganapati
    Snart lycklig skrev 2015-06-09 22:48:30 följande:

Natten till idag var helvetisk, jag hade så ont i ryggen (bröstryggen). Kl 02.00 ca vaknade jag hade sedan ett helsike. Imorse satt jag i min ensamhet på toalettstolen och bara störtgrinade högt och ljudligt, orkade inget mera. Tänkte "ta ut ungen, så jag kan överleva". Den tanken är nu borta. ;)

Idag har jag varit till min kiropraktor, fantastiska Petra, och än så länge har det känts lite bättre. Hon tyckte det släppte bra i bröstryggen. Hoppas hoppas att denna natt blir lite bättre, helst mkt bättre. Ska till henne igen på måndag.

Åhh, låter verkligen jobbigt. Hoppas du snart slipper smärtan... Kram 
  • Ananda Balaganapati
    Redan47 skrev 2015-06-11 15:17:17 följande:
    Funkar !!!!! Jag mailade support.
    Hej allesamman! Vad häröigt blomman, du blir först ut nu, det kommer gå utmärkt. Gott att du mår bra.
    SL krämpor som stör natten är verkligen tärande, hoppas du får fortsatt lindring med behandling!
    Milla ser du fått svar ang tsh.
    Vi har varit på kontroll idag igen. De mår bra, lika stora, deras hjärtan, magsäck , urinblåsor funkar utmärkt , cirkulation navelsträngarna 3 artärer. Ingen TTTS So far, puh! Har känt lite ängslan... Nästa vecka läk kontroll på mig, uppföljning tsh. T4 förhöjt. Jag mår bättre om än trött. Vilopuls hög o okey att det är så. Mer blod i systemet! Känner av en bebis på Hö sida. Spec när Jag sätter mig i bilen. Idag tror jag det är 15+5. Ni ska få en bild blivit stor....!
    Kul Redan... Härligt att allt är bra med twinsen
  • Ananda Balaganapati

Redan, ni inger verkligen hopp... Tack ! Jag känner full tillit att det även ska gå hela vägen för mig! Ser fram emot att sälla mig till skaran av framgångssagor av "omöjliga fall". Att fortsätta ha tillit, fortsätta försöka och lyckas efter 10 ggr är imponerande. Du visar att "allt är möjligt, det omöjliga tar bara lite längre tid" ! Jag tar med mig det på min resa mot bebis... 

• Ananda Balaganapati
    Redan47 skrev 2015-06-25 13:40:52 följande:

Rapport: 17+5, dagens UL visade inga tecken på TSS! Puh. Lättnadens suck. De är jämnstora o allt ser bra ut. Rätt storlek för tiden. Fram till v 24 är tydligen störst risk det uppkommer om det kommer. De har flyttat sig från sina tvärlägen! Nu på väg att ligga på var sin sida av mig, 2 an till vänster högre upp strax undr revbenen. 1 ligger lite mer neråt hängandes åt höger. Kram på er alla!

Åhh, så skönt. Stort grattis
  • Ananda Balaganapati
    Snart lycklig skrev 2015-06-26 09:39:04 följande:

TyckOmMig, härligt att ni alla nu fått komma hem. Förvånande snabbt. Hoppas ni mår bra och att pojkarna växer på sig.

Igår var jag på 33+0, som när du snittades.

Ego: Jag fick igår åka in på förlossningen igen för kontroll, då jag på morgonen upptäckte brunröda flytningar/blödningar. Förra gången var det mörkbruna. Allt kollades. Det var endast gammalt blod. Ingen fara. Tappen stängd, 4 cm, ctg bra, även om jag fick göra två sittningar innan de var nöjda. Högt blodtryck, men efter morgondosen av medicin, så godkändes det. Ingen äggvita i urinen. Konstigt att det försvunnit. Moderkakan fortf helt för utgången.

Dock ny koll av allt idag igen, morgonurin, idag också blodprover, UL/VUL och sedan specen. Detta var bokat sedan tidigare. Förlossningen tyckte det var perfekt med ny koll idag, även om jag kollades igår!

Snart har jag träffat alla BM och läkare på specen/förlossningen på KS. Likaså är jag väl igenkänd på blodprovstagningen på KS. Idag fick jag lova att komma och visa upp bebisen efter semestertiderna är förbi. De är så gulliga!

Vilken thriller det är, in och ut från förlossningen. Skönt att det inte vara någon fara. Mycket glädjande att höra att du får så bra mottagande...

Kan anledningen till utgången moderkaka vara alla mediciner? Neupogen, pred etc? 
  • Ananda Balaganapati
    Snart lycklig skrev 2015-06-27 14:59:21 följande:
    Ja, bebis är kvar i magen. :) Bebis mår bra. Glädjande nog har jag inte havandeskapsförgiftning. Enkelt förklarat, när det är så att äggvitan inte längre syns på mätningar med stickan och inte heller några avvikelser på morgonurinet på labbet, så har den begynnande HF inte blivit ngn diagnos för att jag verkligen har det. Däremot kan jag när som helst få det, men jag har inte det nu, var läkaren mkt tydlig med. Det är ju bra! (Nu tar mitt batteri slut, berättar mera senare.)
    Gläder mig att höra SL... Hoppas verkligen att du slipper HF framöver och får gå så länge som möjligt med bebis innan förlossning. Kram
  • Ananda Balaganapati

JZ79 trist med migrän,hoppas det släpper nu när du är ledig...  
    Blomman  701, vilken kämpe du är... Håll ut
    Kram på er

• Ananda Balaganapati
    Snart lycklig skrev 2015-07-06 03:30:09 följande:

Ego: Igår söndag 5/7 föddes världens sötaste lille kille. Akut kejsarsnitt i 34+3. Allt gick bra. Lillkillen är så frisk och behöver inte andningshjälp.

Berättar mera senare.

Åh, stort varmt grattis ditt underverk... Underbart att höra att lillkillen mår fint. Stor kram och värme
Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus