• Bengalen

Redan47's samlade pärlor-resan efter plus

Snart lycklig skrev 2015-07-12 16:42:46 följande:

Förlåt att jag inte läser och kommenterar judt nu, men ändå kommer medlem fråga. Allt pga av tidsbrist. :)

Jag får inte igång amningen. Jag pumpar och pumpar, blir galen snart. Gråtit mest hela dagen för detta. Det kommer bara lite ibland, typ max en 1 ml spruta. Jag vill verkligen amma! Har ni några tips? Snälla ge mig dem i så fall.

Har inte glömt er! Kram.

Jag hade samma problem. I början kom det ingenting alls, ett par droppar på sin höjd. Fick hjälp av min akupunktör som behandlade mig med speciella amningsörter. Jag kan lugnt säga att jag märkte stor skillnad när jag gjorde uppehåll sen ett par dagar med örterna, direkt minskade mjölkproduktionen.

För mig tog det ca 2,5 månader innan amningen var helt igång och jag slapp tilläggsmata med ersättning så det gäller att ha tålamod. Jag pumpade också i tid och otid i början.
  • Bengalen
    pink lily skrev 2015-12-04 17:09:28 följande:
    Fortsätter läcka rosa-beige/ljusbrun vätska från underlivet. Glad så länge det inte är rött mer, men har haft det så snart 3 veckor, är det bara jag som har konstant rikliga spottings, går in i vecka 7 nästa vecka...

Ivfkliniken vill att jag ska göra UL nästa vecka - vecka 7 - för att lyssna efter hjärtljud. Svårt få till det så tidigt, men visst jag vill också ha hjärtljud efter mina blödningar. Sjukhuset säger vecka 11, VC vecka 18. Hittat privat klinik som kan göra sk viabilitetsscanning efter hjärta och embryostorlek vecka 8 som tidigast. Hur tidigt har ni fått konstaterat hjärtljud, och ffa var någonstans då många säger inte lönt göra UL vecka 7. Försöker läsa mig till info och argument på internet men är rätt mkt oenighet kring när man ska lyssna efter hjärta.
    Vecka 7+ kan man med säkerhet se hjärtljud. Dessförinnan kan det vara för tidigt. Prova med någon av IVF-klinikerna. De gör ultraljud mot avgift förstås i vecka 7.  
Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus