• woo

Redan47's samlade pärlor-resan efter plus

Hej alla härliga kvinnor.

Har nästan läst (alla) era inlägg ni gjort försöker samla på mig av all eran kunskap era härliga råd ork o mod.
    Hoppas det är ok att jag smyger runt här tills det blir dax för mig att kunna få delta.

Kram på er.

ps extra stor kram till SL som jag känner sen (gammalt) {#emotions_dlg.flower}

• woo

Hej alla!
    Jag smyger ju runt här och läser om både mot och medgångar krämpor besvär och glädje,
    Detta blir kanske långt ursäktar mig redan nu.

Jag hoppas verkligen kunna få vara aktiv i denna tråd i Aug om allt går som vi vill...
    Har gått på medicin som ska krympa mina myom vilket gett kanon resultat!
    Donator hittad väldigt bra kontakt med dem många samtal mm mm har det varit och lär väl bli ännu mer nu när det äntligen är på g!
    Detta är ju en helt ny värld för mig har gjort 10 IVF fast jag vet att detta är mycket mindre påverkan på kroppen om man bara ser till behandling,så är det så mycket annat som jag tänker på funderar över man vill att allt ska stämma vad kan man göra för att öka oddsen osv ja ni förstår säkert hur jag menar.

Slutet på Juli är det bokat är nervös tänker mycket på att man måste vara galen som inte gett upp efter alla nederlag då tänker jag mest dom själsliga ärren efter missfall och misslyckade IVFer.
    Men ni här har verkligen gett mig hopp om att man får vara en galen barnlängtande (kärrnig) 49år strax.
    Vi bor likt Jag är bara jag på ett ställe i vårt avlånga land där man INTE får barn efter 25-27 max.
    Menar inget illa om personerna i sig det är bara att man inte ens pratar om barnlöshet det ordet finns inte alltså finns ej barnlös än mindre i ordboken.
    Vilket för mig blir konstigt är rån Sthlm från början där många skaffar sitt första efter 40 inget konstigt.

Så är det nån av er som har lite råd och tips till en gröngöling inom ED så tar det tacksamt emot för från att det varit väääldigt focus på ägg kvalitet ålder mm så är det nu min livmoder som står i rampljuset?!

Tackar på förhand och Kram på er allihop extra Kram till Snart Lycklig du är en av dom som hållit min dröm att få barn vid liv {#emotions_dlg.flower}Hjärta

• woo

Tack snälla ni för välkomnande trots att jag inte platsar ännu el kanske aldrig.
    Måste kännas helt overkligt fantastiskt att få komma i mål trots hur resan än dit har varit! Skrattande

Kram till er alla och ha en fin Midsommar {#emotions_dlg.flower}

• woo

Hej alla! Jag har smugit runt här i hopp om att kunna knacka på o kliva in i värmen. Inte riktigt dax för jag törs inte än pga av mina konstiga blödningar till och från varje dag... men skulle vilja fråga er kunniga är det (normalt) vid plus? Kan det vara min ålder? Jag är närmare 50. Är så otroligt orolig o nojjig så jag tillåter mig inte att glädjas för att inte bli för ledsen nästa v. då är det nytt hcg Tisd och VUL Torsd om hcg visar bra stegring eftersom det då ska enligt utveckling finnas ett litet pytte hjärta som slår.

Kram

• woo
    trex2013 skrev 2016-10-06 20:34:06 följande:

3 v förtidigt den 27/9 kom ännu en efterlängtad Aten (Serum) bebis!Lyckan är total och det känns så otroligt overkligt att efter nästan 5 års kämpande äntligen fått en underbar son. Går runt och njuter i min bebisbubbla. <3

Säger stort varmt grattis även här!
  • woo
    xxx4 skrev 2016-10-07 14:54:32 följande:

Woo grattis till graviditet! Visst känner man igen denna oro o blödningar. Vid min ÄD grav blödde jag från o till under första 13 veckorna så jobbigt men väldigt vanligt. Sköra slemhinnor o en kemiskt uppbyggd slemhinna ökar blödningsbenägenheten. Blödde inte vid mina tidigare grav. Nu ammar jag en lite underbar bebis o närmar mig 49 år. Tummar hålls. Lycka till!

Tack för pepp! Så härligt det måste kännas att vara i mål!
  • woo
    Snart lycklig skrev 2016-10-07 16:46:36 följande:

Woo, otroligt vanligt att blöda vid ÄD.

Jag småblödde inte, utan fick en STÖRRE blödning vid ett tillfälle (höll på drygt ett dygn tror jag) med en JÄTTEKLUMP som kom ut. Var helt säker på att allt var över, men alla tre hinnsäckarna var helt intakta. (Väntade ju trillingar från början, men det blev ju "bara" en guldklimp till slut och blödningen hade INGET med att två embryon avstannade senare.)

Du är helt klart gravid, men förstår precis hur du känner dig. Det är verkligen oro i början av en graviditet och betydligt värre för oss som kämpat så.

Fortsätter att hålla........

Kram kram.

Usch vad du måste haft ångest..... för det har jag och jag stört blöder inte vågar inte hoppas nåt ännu men att jag har ett plus kan jag säga. Fast det har jag haft flera ggr förut. Denna 12e gång dömde jag ut allt redan innan ET för av alla ägg så var det endast 1 blasto av klass C så förstå min förvåning att denna lilla sega ärta fäste i min (dåliga) livmoder som alla svenska läkare dömde ut för flera år sen pga mina myom.

Jag kör upp/hem t Sthlm nästa v för vidare prover så har du tid nån dag o ta en fika på stan hör av dig!

Kram
  • woo

Om jag får dom besked jag så innerligt önskar nästa v då vågar jag tacka er. Önskar er alla en fortsatt trevlig helg sålänge!

• woo

Hej tjejer. Tror jag kommer smyga in här snart om det är ok?. Idag v 6+3 fick jag se ett så fint pickande blinkande hjärta som en liten stjärna! Har en fråga till er för jag känner mig väldigt osäker kliniken vill att jag slutar med clexane idag kortison har jag redan slutat med. Men vill inte sluta med clexane än... hur länge tog ni det? Och hur länge tog ni för övrigt alla era stöd preparat? Jag har ju inte följt klinikens ordination direkt denna gång..

• woo

Tack för input och grattis! Känner mig jätte velig men kommer på eget bevåg fortsätta med clexane fast kliniken sa att jag skulle sluta igår,att det inte behövs längre för att hjärtat slog och var i rätt strl och placering i livmodern dem påstår till och med att det skulle vara skadligt... Usch o fy när man känner sig osäker blev ni fortsatt rek. att ta clexane av nån specifik orsak? Jag har iof inte följt klinikens "program" vid medicinering denna gång utan mer som jag vet funkat för mig förut dock tidiga missfall men hoppas såklart innerligt att denna lilla stjärna skall fortsätta växa o stanna kvar....

Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus