• trex2013

Redan47's samlade pärlor-resan efter plus

jag har 200mg i överflöd också. köpte på mig massor förra sommaren och använder nu bara prontogest. så behöver någon så inboxa :)

• trex2013

Ja, jag har som smyg läst i tråden länge.Till min lycka så hade jag positivt test tisdag med HCG 522. På måndag väntar ny koll och förhoppningsvis visas en bra ökning. Så jag hoppas jag kommer kumnna vara med i denna tråd nu framöver och tills jag håller en liten! det är ju lååång väg kvar att gå! MEN ett steg framåt för mig. första plusset nånsin under de 4 år som jag kämpat!

Tack Redan! <3

• trex2013

Tack frasse :) I oktober borde det blir tror jag. Håller tummarna för dig också att allt går bra på vägen till mål! hoppas på bra resultat av KUB. mkt snurrar i huvudet just nu, jag inte ens tänkt på KUB.

• trex2013
    Frazze skrev 2016-02-11 17:28:59 följande:
    Nä jag förstår att du inte hunnit tänka så långt! Jag har ju gjort 3 ivf och 1 äd 1a ivfen blev jag gravid och tyvärr så dog hon i magen i v24. Sen blev jag gravid på äd men mf i v6. Men då hade man ju koll på allt för man visste när det var instoppat etc. Nu är det naturliga vägen och jag känner att jag har 0 koll! Men det var det underbaraste att inte veta, för från äl och 2 veckor frammåt så visste jag ju inget!!!!! Det var först när mensen verkligen var sen (har menscykel på max 27-28 dagar och har aldrig gått längre) och så var jag på dag 31 helt plötsligt. Man tänkte väl inte så mycker på det för vi var på semester. Men sen jag fick plus så har jag oroat mig varje sekund typ! Men vad säger du? Det är vår tur nu!
    Ja det är vår tur nu! :) nu lämnar vi allt ledsamt bakom oss bestämmer vi!
  • trex2013
    pink lily skrev 2016-02-14 21:50:24 följande:
    Ja, jag bör sluta med progtillskott nu, men då haft progbrist lång tid före ivfen och tagit progtillskott då också så är jag väl extra nojig över detta. Men, kanske är det en annan grej när det är moderkakan som ska producera prog.? Hoppas det! Dock förstått att immunpatienternas progkurva ofta ser ut som ett zick-zack-mönster pga upp-och nedgångar. Ja bonda är viktigt! Är inte säker men kan ha känt pyret i magen redan :) Hisnande! Kändes helt naturligt att prata med den lilla i o m det :), och nu kan hen tydligen höra också.
    ja, vad härligt att kunna känna något! :)
  • trex2013

Tess glad i dag! :) HCG i går var 5454 så det har ökat bra på 6 dagar. Pust! nu är det bara att nervöst vänta tills första UL och hoppas att det ser bra ut då.

• trex2013
    TyckOmMig skrev 2016-02-16 09:24:01 följande:
    Härligt toppenbra ökning ju-satte du in två?
    japp två 6 dagars
  • trex2013
    Frazze skrev 2016-02-16 21:28:03 följande:
    Hon hade en utväxt ur höger knä, en slags blodkärlsmissbildning som förmodligen brustit så att hon långsamt förblödde. Hade massor med blod i fostervattnet. Var i 23+2 när vi upptäckte att hennes lilla hjärta stannat tyvärr. Kan ha varit en bieffekt från ivfen. Nu har vi ju blivit gravida den naturliga vägen så vi hoppas att allt går bra! Kub på måndag och sen ul 20 april. Längtar sååååå! Kram
    så ledsen att höra om vad ni varit med om! :( nu hoppas vi tiden går snabbt fram till UL, förstår att du längtar och vilken lycka att bli gravid naturligt. kramar
  • trex2013
    xxx4 skrev 2016-02-17 15:59:52 följande:

Tack! Känns mer verkligt nu även om det fortsatt är lång väg kvar o svårt att helt ta in.

ang KUB visst är det så att du tar blodprovet tidigare än resterande undersökningen?
  • trex2013

Ttack frazze och Redan för infon. Trombosdelen har spec mödravården koll på pg av min tidigare blodproppshistoria så där känner jag mig trygg. ska komma ihåg att be mvc kolla tsh och t3 t4 osv också när jag väl är där. I vårt landsting så erbjuder de inte KUB så vi måste fara till Umeå för att göra det så det blir lite att rodda inför det.

Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus