Redan47's samlade pärlor-resan efter plus
Weemee, Usch så läskigt
..men vadå bara Panodil? Om du får såhär kraftiga migränanfall måste de ju överväga någon annan medicin
Ett tips är paracetamol brustabletter, det går lite fortare och är lättare för kroppen att ta upp. Jag har ju Citodon vid behov, även det brus..kroppen tar inte upp tabletter så bra vid migrän. I vanliga fall (när jag inte är gravid) så tar jag migränmedicin i näsan, tas upp snabbt av söemhinnan.

Moderkakan och mängden fostervatten var bra. Jag var rädd att min nya medicinering mot migrän gjort även Pyret slö och må mindre bra (trots att läkarna lovat att bebis inte blir påverkat). Medicinen påverkar inte barnet på det viset, skönt att höra, igen. Äter nu Inderal förebyggande mot migrän. Det går sådär då jag får väldigt lågt blodtryck av den. Har fått minska dosen till 1/4 mot vad jag egentligen ska ta. Förhoppningsvis kan jag öka successivt utan att må dåligt. Behöver den högre dosen för att få bäst effekt mot migränen. Blodtrycket har legat på 90/60 i flera dagar..mår inte bra av det, men sjukskriven 50% så det funkar trots allt.