• dreamz

Redan47's samlade pärlor-resan efter plus

Redan47 skrev 2016-11-30 02:31:31 följande:

Vi skrev in det i kontraktet...

Det var väl tre alternativ. Men nej ingen ersättning för det. Kontakta dem och fråga. Tror du inte att syskon försök blir aktuellt?

Tack för svar!

Mjae kanske ändrar oss efter lill* miraklet kommer, men som de känns nu räcker det med en bebis <3
  • dreamz

Ja jag ska spara dem :). Tack för råd!

Måste fråga.. är det någon annan som får "träningsvärk "i rumpan efter alla sprutor? Nu de sista gör det så ont i mina skink muskler... längtar verkligen tills de e över med alla mediciner..

• dreamz
    TyckOmMig skrev 2016-12-08 22:55:54 följande:

Ja nu har även vår Nickolaos kommit till världen i v 36+5 fick blödningar mitt i natten men efter halv natt på förlossningen valde jag igångsättning kl 12 och kl 17.07 var han född vägde 3810 gr och var 50 cm lång.

Han mår jättebra ammar suger mkt bra har mest hår av alla sina syskon och jag är helt slut mentalt har kämpat så sen vattenavgången v 31+2!

Det slutade väl tack gode Gud för det!

Grattar dig även här vännen!! Så härligt vilken lycka!!! Kram
  • dreamz

När är tiden då man kan njuta av graviditeten?

Jag har haft lyxen att inte må illa i början, bars jäkligt uppblåst.. men nu förra vecksn då jag gick in i V 12 började jag må lite illa på eftermiddagen/ kvällen fast värst är det på morgonen EFTER frukost då helt utan förvarning måste jag rusa in på toa å spy..

Lite små jobbigt då jag måste äta för jag e så hungrig.. men mår inte alls illa innan måltid utan tvärtom mår jättebra innan jag äter..

• dreamz
    Frazze skrev 2016-12-18 10:05:10 följande:

När du fått svar på den frågan så kan du berätta för mig. Jag mådde visserligen toppen näst intill hela graviditeten förutom lite magkatarr i 2a månaden typ. Men annars så oförskämt bra måste jag ju erkänna.

Däremot så var jag skräckslagen över att den lille skulle dö i magen hela tiden, så det slets på vägen till sjukhuset alla de fånger vi åkte in i panik för ett ctg och ul. Nä inget slappna av och njuta där inte. Var glad på ett sätt att du mår dåligt, det är ett bra tecken på att allt står rätt till sa de till mig.

Lycka till! Hoppas du mår bättre snart, kram

Oj blödde du mycket eller kännde du typ inget?
  • dreamz
    Frazze skrev 2016-12-18 12:02:12 följande:

Jag blödde lite i början, men inte så mycket. Det var mest att det var mitt eget ägg som man hela tiden fått höra att de inte har nån kvalite etc. Och sen att vi förlorade vår lilla flicka i v 24 för 2.5 år sen. Det sätter sig ju! Men hon hade en konstig utväxt ur knät som brast så att hon förblödde så det var ingen vanlig åkomma direkt. Läkarna och bm hade aldrig sett nåt sånt innan. Men för att vara säkra så kollade vi upp lillen extra noga. Flickan var ju oxå mitt ägg fast Ivf inte spontangraviditet

Åh då förstår jag usch vilken upplevelse <3
  • dreamz
    TyckOmMig skrev 2016-12-18 16:29:06 följande:

Ni som blött mkt efter förlossningen hur har det gått för er sedan?

Jag blödde mkt enligt mig efter förlossningen ringde efter bm två gånger men det nonchalerades rejält det skylldes på att det föddes 6 bebisar direkt efter jag fött Nickolaos efter jag ammat satt jag i blodbad fick hjälp till toan ut kom stor tallriksformad blodblaffa och hade som koagulerade vindruvsklasar fram och bak vidrigt som jag stod och kämpade med att få bort i duschen alltså så många barn jag fött har jag aldrig varit med om liknande och den snorkiga bm som förlöste mig sa bara det är fullt normalt-nej mina vännen och sa det även till henne det är det INTE!

Haft frossa feber sen hemgång störtblödning i fredags kväll på Konsum ringde BB varit inne idag på fm för koll och har en rest kvar som man vill skrapa söva mig för att få mig frisk må bra igen men lååång väntetid idag många snitt och blindtarmar så jag valde åka hem återkomma imorgon bitti så less men man kan inte lova att det blir morgonen ändå...hur göra med mini vill inte lämna honom en minut?Till råga på allt har min äldsta dotter fått halsböld var inne akut igår idag blev hon inlagd sänka på 129 inte ätit på 3 dygn suck ingen medvind här ännu jag som ville njuta av minstingen tiden NU!

Lite råd och pepp-tack!

Nä men ussssch nu får det väl allt vara bra för dig vännen!!
    TyckOmMig skrev 2016-12-19 18:41:17 följande:

Nyopererad hade över en 1/2 l blod livmodern och ett hb på 80 fått två påsar blod så inte konstigt jag mått dåligt.Måtte allt bli bra nu!

Skönt att du blev opererad! Kraaam
  • dreamz

Gjorde ul igår igen i 11+6 och fick se bebisen! <3

De va häftigt det lilla jag såg (hade en läkarstudent som kollade först) men vi såg iaf hjärtslag å de e de viktigaste ;).

Så vi har nu gått ut offentligt med graviditeten känns bättre så å nu längtar vi till RUL så att vi får en bättre titt <3.

Kram

• dreamz
    Redan47 skrev 2016-12-19 22:48:25 följande:

Tyckommig så hemskt du haft!!! Jag hade moderkaka kvar, blödde i flera månader.., men inte i närheten av det du beskriver. Inte fan kan det va normalt- idioter. Hur kan människan ens säga det!

Men efter hysto försvann blödning o smärta omg.

Jag hade bara mjölkfrossa direkt efter, tror Jsg, möjligt kropppen oxå reagerade på resterna, vet ej.

Hoppas din familj kurrersr sig snart o snabbt så du får gå in lite i bebis bubblan!

Jag är bara jag; blockamma vet jag inte vad det betyder. Jsg har alltid ammat efter när bebos önskat, utöver det pumpat fryst in överskott, till kan va bra att ha förrådet. Med twinns samma. Men de ammade jag varannan timme i 4mån. Så ville de ha det.

Har ni det mysigt nu?

Ego: här har barnen blivit förkylda efter tuffa flygresor. Start med 2dag hög feber nu snoriga, hoppas natten blir lugnare. God natt alla!!

Annars hade ni det härligt var det i Thailand ni var? :)

Krya på dina godingar kram
  • dreamz
    woo skrev 2016-12-20 09:47:27 följande:

Oj här har det hänt mycket.... Vilken pärs TOM välkommen hem Redan härligt att se sin inneboende :) Dremz! En fåfäng fråga,var hittar man snygga/schysta gravidkläder?!

Woo H&M har faktiskt snygga och bra i strl geavid kläder har köpt tights å byxor där :)
Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus