Högt värde på kubtestet
Det _behöver_ inte betyda något alls. Min kompis hade betydligt "sämre" siffror och födde en helt frisk flicka.
Vad låg nackspalten på, minns du det?
Det _behöver_ inte betyda något alls. Min kompis hade betydligt "sämre" siffror och födde en helt frisk flicka.
Vad låg nackspalten på, minns du det?
Jag är 34 och fick 1:248 vilket jag tyckte var en hög risk i jämförelse med vänner som fått1:1000 och 1:13000 i samma ålder. Förstår inte varför du nojar, det är bara att göra moderkaksprov el fostervattenprov. De ska vara 100 procent säkra. Du måste ju ha haft en tanke med kuben, dock förstår jag inte varför en 25-åring fick göra det.
uppdatering.
har nu pratat med läkare om en ang en kronisk sjukdom jag har och
han visste varken ute eller in han heller ang smittorisken vid fvp.
så antagligen kommer jag inte att göra det.
känner mig nu ännu mer kluven och vi pratar jag och min man fram
och tillbaka om hur vi ska göra.. känner att det är svårt att glädjas över denna
graviditet nu när det är så mycket om och men
känner att testet fört in så mycket oro i våra liv, vet att testet bara är en "riskanalys" men det är så svårt att inte måla fan på väggen! speciellt om man är lite av en oros själ..
ska ta kontakt med BM och be om kuratorkontakt..
min man svarar absolut ja, jag är inte lika säker
Jag fick förresten 1/87 på mitt Kub och födde en fullt frisk pojke ????
Man får ett riskvärde på downs och två andra trisomnie. Är det hög risk erbjuds man fvp eller mkp. Så man får egentligen inte några helt klara besked, bara hintar.. Sen kollar de ju övrig anatomi också med organ, storlek etc..
Tycker det är intressant att så många fått dåliga värden men friska barn. Undrar hur ofta det blir tvärtom, att man får kanonvärden men att barnet föds med kromosomrubbning
Inte vad jag vet åtminstone. Jag fick svar på downs samt de två vanligaste trisomnierna därefter.
Nu har jag pratat med läkaren som ska föra fvp hon var jättebra! Hon sa att smittorisken var väldigt liten..
Note to self - tro inte på allt som skrivs på nätet!!