• Anonym (orolig)

orolig för mina bonusbarn

Jag har 2 bonuspojkar & vi har dem varannan vecka, jag har även en dotter själv som bor på heltid hos mig & min sambo.

Och nu till problemet, äldste bonusen (5år) har under flertal tillftälten varit på min dotter mellan benen. En gång så gick jag upp för det blev "tyst" och då var han ifärd med att försöka trycka upp en leksak mellan benen på min dotter som skrek nej men han tryckte ner henne i kudden, andra gången så ville han att hon skulle visa sin snippa & nu igår så drog han & hans lillebror ner min dotters byxor & försökte sära på skinkorna. Jag är livrädd för att lämna dem själva nu och vet inte vad jag ska ta vägen. Mina känslor för bonusen blir helt annorlunda och jag känner att jag inte klarar av dem just nu när sånt här händer. Vi har pratat och klargjort för barnen att sånt är inte okej, men han slutar ju aldrig? :/

Råd & tips?

För jag är snart påväg att lämna detta.

• Svar på tråden orolig för mina bonusbarn
  • Anonym (Så)
    Anonym (orolig) skrev 2015-04-15 18:26:34 följande:

Pratat med bup, de anser att han beteende är normalt för en nyfiken 5 åring. Det gör ju inte jag. Hur glr jag nu? Det enda dem sa att "händer det fler gånger så får vi ju ta upp det här" fler gånger?!!! Jag vet inte vad jag tar mig till om det händer fler gånger.. :(

Då har du ju bara 2 val.

Flytta eller lämna dottern till pappa.

Men snart får du ju ett till barn så flytta är väl enda alternativet.
  • pingvin88

Pratat med bup, de anser att han beteende är normalt för en nyfiken 5 åring. Det gör ju inte jag. Hur glr jag nu? Det enda dem sa att "händer det fler gånger så får vi ju ta upp det här" fler gånger?!!! Jag vet inte vad jag tar mig till om det händer fler gånger.. :(

Konstigt... Pratat med BVC då? Om de kan ha några råd eller hjälp att ge?
  • Anonym (Tina)

Jag håller med det som Schack73 skrev, kan det vara så att någon gjort något liknande mot bonussonen? Att vara nyfiken på hur din dotter ser ut är väl en sak, att använda tvång och försöka trycka upp en leksak låter INTE normalt. Isåfall kan det vara som ett rop på hjälp och då hjälper inte en utskällning. han kan också ha sett något på nätet som påverkat honom. Men hur som helst måste din dotter skyddas tills det utretts. Kanske kan ni vara särbos en period.

• Ess

Är det du själv eller pappan som pratat med bup?

Jag kan köpa att killen är nyfiken och försöker/vill övertala henne att dra ner brallorna.
    MEN när han trycker ner henne när hon säger nej och tar hjälp av sin bror, då har det gått för långt, speciellt med tanke på att ni har sagt till honom och pratat med honom.

På både dagis och skola så är dom jättenoga med att ett nej, är ett nej och då slutar man.
    Hur agerar han med tjejerna på dagis/förskolan?
  • Anonym (orolig)

Inga tendenser på fsk eller hos biomamman, det var min sambo som pratade med bup, jag ringde även familjebehandlingen och frågade där. Det sjuka är att dem säger att det är normalt, men det finns ju inte en chans i världen att det beteendet är normalt?!

Helt kluven i vart jag ska ta vägen just nu..

jag & sambon har pratat med pojken , och han säger att ingen har försökt röra honom eller liknande, och han har inte sett något snuskigt Heller ( vet dock inte hur det är hos hans mamma då han fortfarande sover i hennes säng)

Vad fan gör jag ?

• Morran01

Bli särbo, din sambo bor med er den veckan han inte har barnen är mitt råd.

• Litet My

Nej det är inte normalt. Förvisso brukar de vara nyfikna i den åldern men nöja sig med att titta och konstatera att vi ser olika ut. Tycker varningsklockorna ringer högt, har barnen blivit utsatta för något? Sett något olämpligt eller dyl? Dels brister det starkt i att man faktiskt slutar när någon säger nej, för det andra låter deras nyfikenhet inte riktigt normal, vet ens så små barn att man kan "stoppa saker" i snippan? Och varför?

• sextiotalist
    Anonym (orolig) skrev 2015-04-16 08:45:59 följande:

Inga tendenser på fsk eller hos biomamman, det var min sambo som pratade med bup, jag ringde även familjebehandlingen och frågade där. Det sjuka är att dem säger att det är normalt, men det finns ju inte en chans i världen att det beteendet är normalt?!

Helt kluven i vart jag ska ta vägen just nu..

jag & sambon har pratat med pojken , och han säger att ingen har försökt röra honom eller liknande, och han har inte sett något snuskigt Heller ( vet dock inte hur det är hos hans mamma då han fortfarande sover i hennes säng)

Vad fan gör jag ?

Inte konstigt att de säger att det är normalt. Det som utanför hemmet skulle anses oacceptabelt (mobbing och kränkningar) anses normalt om det sker mellan syskon. Hade det varit ett barn som gjort detta på dagis, då hade man slagit på alla trummor på en gång, men nu är det inom hemmets väggar och då är det normalt
    http://www.svt.se/nyheter/utrikes/att-bli-mobbad-av-syskon-kan-oka-risken-for-depression
  • Anonym (orolig)

Han har alltid varit jätte känslig och inte klarat av tillsägelse av något slag.

Han sover i mammans säng när han är där, lillebror sover i eget rum o i sin egna säng.

Vi har pratat nu om att minska veckorna så de är här mindre.

Usch va jobbigt allt är.

Jag känner bara att detta inte är normalt beteende av en femåring

• Anonym (Så)
    Anonym (orolig) skrev 2015-04-16 10:36:08 följande:

Han har alltid varit jätte känslig och inte klarat av tillsägelse av något slag.

Han sover i mammans säng när han är där, lillebror sover i eget rum o i sin egna säng.

Vi har pratat nu om att minska veckorna så de är här mindre.

Usch va jobbigt allt är.

Jag känner bara att detta inte är normalt beteende av en femåring

Så ni ska straffa barnet?! Schyssta föräldrar ni är! Suck!
Svar på tråden orolig för mina bonusbarn