• Anonym

Lägre än glocalnet...????

hejhej

vad tycker ni om detta,,,lägre än glocalnet va????

Jag o min man har haft lite jobbigt idag, men idag när jag ringde från jobbet o sa att jag kommer hem lite tidigare så blev han så glad....

Skynade mig att göra klart allt o åkte sen hem,,,när jag sen kom hem,,,så sa han gud vad bra du kom hem tidigare idag så du hinner städa ordentligt

Säger ha som som sov till klockan 2 o jag somklev upp 6 o åkte till jobbet!!!!!!!!!!!

Ville bara dela med mig,,,,, o jag hoppas alla förstår varför jag vill vara anonym...

• Svar på tråden Lägre än glocalnet...????
  • Glass
    Varför ska ni fortsätta tillsammans tills barnen är större?
    Jag tror inte att barnen mår bra av en mamma som inte mår bra.
    Jag tror inte barn mår bra av att se en obalans i hemmet.
    Jag tror inte att barnen mår bra av att den ena är underställd den andra.
    Hur ska de då se och lära sig hur det bör vara i ett förhållande?
  • Iltatähti

Ursäkta mig men ert förhållande verkar inte sunt, snarare sjukt.

Ta dig en funderare.

• Iltatähti

Såhär ser mitt förhållande ut (med tanke på städning)

Vi har tre små barn. Min man jobbar heltid och jag är hemma. Ibland orkar jag städa, ibland har jag till och med storstädning. Ibland orkar jag inte göra någonting förutom att sköta barnen och göra mat och det väsentliga. Min man skulle aldrig gnälla på mig fast det kan se ut som f-n här hemma ibland. Hellre går jag ut en sväng med barnen för att städa häcken av mig. Och min man klagar inte. Blir det för stökigt tar han tag i damsugaren nån lördag eller nån kväll då han inte orkar se på röran. Vi tjatar inte på varandra utan har insett att inget blir bättre av det ändå. Nu är det såhär och förhoppningsvis blir det bättre nån dag. Istället kan min man fråga "hur har du haft det idag? Vill du gå ut en sväng?" Vårt förhållande är sunt tycker jag, men det kan vara svårt att veta hur andra har det och vad som är sunt och inte.

Tycker du är värd bättre. En uppskattande icke-krävande mangris (ursäkta) borde du ha.

Kram och lycka till!

• Ananak

håller med flara av talarna ovan...

Jag hade aldrig bett om ursäkt för en grej jag inte är skyldig till och vilka signaler ger du till barnen?

Ta en rejäl funderare på hur du vill ha det och konfrontera din man om det, kan han inte acceptera det så får du göra ett val

Lycka till

• Iltatähti

Alltså jag menar att du borde ha en uppskattande man och ingen mansgris..

• Jenny S

Men TS......
    När du läser vad du själv skriver så måste du väl se hur knasigt allt låter???
    Du ber om ursäkt för något du inte har gjort bara för att han ska bli glad?
    Sen kallar du honom för din klippa?!?! Vilken usel klippa...snarare grus skulle jag vilja kalla det....

Jag hade gjort som så många andra...väntat med skiten tills han kom hem och sen hade vi gnolat på tillsammans med det som skulle göras.

Nä....det låter inte helt bra detta TS....
    Fundera på om det är så du har planer på att leva ditt liv...

Don't assume. It makes an "ass" out of "u" and "me"
  • xSBx

TS
    är vi ihop med samma karl? fast min straffar mig inte han bara höjjer rösten ofantligt..

• Anonym

xsbx vad gör du åt saken???? gör du som mig o bara gör det som ska göras eller????

• xSBx

ts
    ja tyvärr gör jag som han vill oftast..

• Anonym

hmmm då är vi i samma sits då.....visar din man ngn ggn att han älskar dig????? det är min man mkt dålig på,,,,han säger skulle jag inte det skulle jag inte vara här fel att säga det ngn ggn då...

• xSBx

ts jo det säger min sambo rätt ofta men samtidigt tenderar han att berätta hur dum i huvudet jag är lrätt ofta..

• Anonym

ooo nej men gud,,,det gör iallafall inte min man,,,fast han säger rätt ofta när jag frågar om han älskar mig så svarar han typ jag kan få vilken tjej jag vill,,,är jag här hos dgi så betyder det att jag tycker om dig,,,, både glad o ledsen på samma gång blir man över en sån kommentar

• Älskarlivet

Jag kan personligen inte förstå hur ni kan vara kvar i såna relationer.

Jag tycker alla förtjänar respekt, framförallt av sin partner. Och det får inte ni.

• Anonym

Har också haft det sådär i ett gammalt förhållande.

Det första halvåret var han underbar. Efter det började han så smått anmärka på att jag borde städa mera, gå ner i vikt + lite annat smått och gott. Han ville också att jag skulle se till att maten stod på bordet när det passade honom trots att han kom hem från jobbet tidigare än mig vissa veckor. (Som jag tycker idag borde maten då stått på bordet när JAG kom hem.)

Han sög musten ur mig. Talade om för mig att jag var korkad, ful, äcklig och fet. + allt annat negativt man kan komma på om en människa. Mina vänner tyckte inte om mig på grund av att jag var dum.. osv osv.. Tyvärr talade han bara inte om det för mig utan jag var så pass nere redan då att jag verkligen KÄNDE mig så.

Under de fyra åren tog han i dammsugaren 1 gång, han såg samtidigt ut som ett åskmoln och jag var naturligtvis rädd för honom. Städning och matlagning, tvätt osv är kvinnogöra enligt honom. Därför skulle han inte besväras av sådant.

Det fortsatte och jag jobbade senare heltid + att jag hade ett jobb på sidan om.. ca 15 timmar i veckan. Han tyckte fortfarande att jag skulle sköta all marktjänst + gräsklippning och sådant. Han jobbade då alltså färre timmar än jag. Det spelade ingen roll. Han sade att jag ändå aldrig skulle bli duktig på något.

Han tog hand om sin bil. Jag tog hand om min bil. Han gjorde INGET för oss.

Till slut fick jag nog och bad den jäveln fara åt helvete.. det tog flera år.. gudskelov hade jag tillräckligt med självbevarelsedrift för att inte sätta några barn till världen med honom.

Jag har aldrig saknat honom en sekund!!! Sista gången han sökte kontakt med mig frågade jag honom om han på allvar trodde att vi skulle ha något att prata om efter hur han behandlat mig. Då hade han inte mkt att säga.. dröp av med svansen mellan benen..

Svar på tråden Lägre än glocalnet...????