Inlägg från: The TARDIS |Visa alla inlägg
  • The TARDIS

Behålla bebis - 16 år

Aldrig att jag hade valt att få barn vid 16 års ålder. Jag blir lite mörkrädd när jag idag ser unga tjejer, i din ålder, och yngre, som skaffar barn så vansinnigt tidigt. Jag hade aldrig någonsin gjort det. Inte förrän jag hade ett stabilt jobb, eget hem, samt en relation där båda är överens om skaffandet av barn.

• The TARDIS
    Casslo08 skrev 2015-04-17 01:09:29 följande:

Gjort abort som 14 samt 17 åring. Då tyckte jag det var otroligt jobbiga beslut att ta, kändes fel att ta bort mitt eget barn MEN så här i efterhand, som vuxen 2 barnsmor är jag OERHÖRT tacksam och stolt över mina mogna och genomtänkta beslut jag tog. Nu har jag en insikt i hur det är att vara mamma och jag kan med handen på hjärtat säga att det INTE är något jag hade velat/orkat som tonåring. Att få barn i vuxen ålder är det mest otroliga och lyckobringande som finns och att dessutom få dela det med min partner är fantastiskt. Tro mig, att göra en abort är inte oansvarigt i din ålder, det visar snarare på mognad och ett klart framtidstänkande. Visst, det är jobbigt och ledsamt en stund men du går vidare med livet och sedan kommer lättnaden över att du faktiskt gjorde det ansvarsfullaste valet du kan göra som 16 årig gravid tjej.

Svar på tråden Behålla bebis - 16 år