Inlägg från: Casslo08 |Visa alla inlägg
  • Casslo08

Behålla bebis - 16 år

Gjort abort som 14 samt 17 åring. Då tyckte jag det var otroligt jobbiga beslut att ta, kändes fel att ta bort mitt eget barn MEN så här i efterhand, som vuxen 2 barnsmor är jag OERHÖRT tacksam och stolt över mina mogna och genomtänkta beslut jag tog. Nu har jag en insikt i hur det är att vara mamma och jag kan med handen på hjärtat säga att det INTE är något jag hade velat/orkat som tonåring. Att få barn i vuxen ålder är det mest otroliga och lyckobringande som finns och att dessutom få dela det med min partner är fantastiskt. Tro mig, att göra en abort är inte oansvarigt i din ålder, det visar snarare på mognad och ett klart framtidstänkande. Visst, det är jobbigt och ledsamt en stund men du går vidare med livet och sedan kommer lättnaden över att du faktiskt gjorde det ansvarsfullaste valet du kan göra som 16 årig gravid tjej.

• Casslo08

Individuellt absolut. Ska tillägga att jag var en ovanligt mogen i tonåring och jag hade stadigt förhållande med pappan. Du vill inte ha råd med både för-och nackdelar märker jag. Du vill bli struken medhårs, eller hur? I slutändan är det ditt val men jag tycker synd om barnet som sätts till världen av en 16 årig tös utan utbildning, jobb, eget hem och stadigt förhållande. Med det är ditt liv, lycka till. Hoppas du iaf sköter det hela moget och berättar för fadern. Han har också del i det här vet du. Det är ju inte bara DITT liv som förändras, även hans.

• Casslo08
    dalkullan95 skrev 2015-04-18 19:31:23 följande:

Det var absolut inte det jag skrev eller menade. Jag menade att hennes föräldrar kommer säkert hjälpa henne om hon behöver hjälp. Läs om, läs rätt.

Eh, då utgår man ju från att få hjälp av dem? Spelar ju ingen roll hur du vänder på orden,betydelsen blir densamma. Tror du bör läsa om och läsa rätt. Kanske försöka förstå poängen hon vill få fram också. Vad vet jag?
Svar på tråden Behålla bebis - 16 år