Nej, jag blir inte "arg" av svar som "inte håller med mig". Jag blir irriterad av svar som jag vet inte stämmer, när jag dessutom frågade om det var någon som anmält den andra föräldern för egenmäktighet och om någon lyckats få tillbaka barnen.
Jag vet looser att du anmält ditt ex. Starkt gjort och jag hoppas innerligt att du får tillbaka dina barn snart! Jag tycker det är SKIT rent ut sagt att inte någon gör någonting!! Dessutom borde du ju ha rätt att åka och hämta dina barn. Suck, Sverige alltså!
Vi har i alla fall bestämt att INTE anmäla mamman för egenmäktighet. Som looser skriver - det tar lite tid. Däremot ska vi kräva att soc återupptar den anmälan som gjordes mot mamman i somras, eftersom anmälan lades ner utan utredning. Barnen berättade nämligen hur mamman gjorde illa dem när de inte gjorde som hon sa. Mamman kontrade bara med att barnen sagt samma sak till henne, att vi gjorde så och att det är sånt som barn säger??!! Vi tyckte det var konstigt att mamman inte anmält oss då, eftersom man faktiskt inte får göra illa barn, bara för att de inte gör som man säger. Soc la ner utredningen, utan att höra barnen.
Vi har inte pratat med barnen om det, förrän igår, då äldsta dottern berättade för mig hur mamman kastat kallt vatten på hennes syster, för att hon inte lyssnade. Då frågade jag hur det var med detta som togs upp i somras och dottern hävdar fortfarande att så var, att mamman gjorde illa dem, men att det upphörde efter att barnen berättat det för pappan. Vet ju inte, men man tycker ju att tex psykologer borde vara så skickliga, att de kan få fram om det är något som barnen bara säger, eller om det verkligen är så att mamman gjort barnen illa. Att dessutom kasta kallt vatten på barnet, för att hon inte lyssnar, då tycker i alla fall jag att det gått lite för långt, eftersom det borde finnas andra lösningar?!