Inlägg från: Fennyxx |Visa alla inlägg
  • Fennyxx

Ofrivillig pappa

Jag förstår att du är sur. Du kommer inte lyssna på vad jag säger, men jag tänker berätta det i alla fall.

Män och kvinnor delar på riskerna och problemen när det gäller reproduktion.

Tjejerna fick mensen, mensvärken, missfallen, graviditetsillamåendet, utomkvedshavandeskapen, p-pillerbivekningar, preeklampsin, kejsarsnitten, förlossningssmärtan, spruckna underliv och abortångesten.

Killarna fick risken att bli ekonomiskt ansvariga för barn de inte kan abortera.

Du tycker att du dragit en nitlott idag, men tycker du verkligen, verkligen objektivt och ur alla synvinklar att männen har den sämre dealen?

• Fennyxx
    Ännu en maktlös pappa skrev 2015-04-16 22:16:51 följande:

Självklart inte! Dock så förstår jag fortfarande inte hur en person kan tvinga en annan till ett livslångt åtagande!? Dessutom kommer jag ha separationsångest/sjukligt dåligt samvete ifrån mitt första barn om jag inte får va där, har alltid lovat mig själv att alltid finnas för mina barn o så blir de så här. Allt tack vare en naiv kvinna, min sk flickvän som ska uppfostra ett barn på bidrag och en ledsen pappa. måste finnas en lag som ändrar de här snart!

Visst, situationen suger, men det går inte att lagstifta bort allt i livet som suger. Att tjejerna ensamma tar allt ansvar kanske underlättar för dig, men det är inte en objektvt bättre eller mer rättvis lösning. Och igen, jag FATTAR att det är jobbigt. Det är bara det att det inte finns någon enkel lösning just nu. När det perfekta preventivmedlet blir uppfunnet så kanske, men det lär inte hända särskilt snart.
  • Fennyxx
    Ännu en maktlös pappa skrev 2015-04-16 23:05:09 följande:

Hon har satt in en P-stav men de hände precis innan det! O för övrigt så älskar hon när jag kommer i henne, o brukar göra de för hennes skull, oskyddat såklart.

Men nu är du väl ironisk igen?
  • Fennyxx
    MadHatter skrev 2015-04-18 08:50:10 följande:

Det hade ju inte hjälpt ts, då det ts främst tycker är jobbigt inte är att han har ett ekonomiskt ansvar utan det övriga ansvaret man har (eller kan välja att ta) som förälder.

Ja det är jobbigt. Men vad är alternativet? Tvinga tjejen till abort?

I livet händer jobbiga saker. Har man sex kan det bli barn, och det får man förhålla sig till. Man kan inte bara kräva helt kravlöst knullande och att tjejen och samhället ska plocka upp alla konsekvenser medans man själv glider vidare till nästa party. Visst kan man gnälla och tycka synd om sig själv, men att kräva att det lagstiftas om killars ansvarsfrihet vid knull är bara omoget.
  • Fennyxx
    MadHatter skrev 2015-04-18 11:06:55 följande:

Frågar du mig?

Jag svarade på nån som ansåg att man skulle införa ekonomisk ansvarsfrihet hos vissa pappor att det knappast hjälpt ts då det inte främst var den ekonomiska biten han hade problem med.

Jag förespråkar inte ekonomisk ansvarsfrihet för föräldrar gentemot deras barn.

Skönt. Blandade ihop dig med någon som argumenterat för att killen skulle slippa både ekonomiskt och annat ansvar på något oklart sätt och misstolkade dig helt. Ber om ursäkt för det.
Svar på tråden Ofrivillig pappa