Påbörja IVF april/maj
Jag kommer börja spruta, korta protokollet, inom några dagar och önskar kontakt med fler som vill dela erfarenheter under resans gång.
Jag kommer börja spruta, korta protokollet, inom några dagar och önskar kontakt med fler som vill dela erfarenheter under resans gång.
Gör de ont vid återförandet oxå?
Hur räknar man fram BIM när man gått stimulerat? Hade plock igår o ska förhoppningsvis få ett femdagars tillbaka på onsdag.
Hur räknar man o hur tidigt kan man testa?
Har för mig att ja läst nåt om falska positiva tester om man testar för tidigt, va beror de isf på?
Jag tyckte personligen inte att återförandet gjorde ont.
Hur tidigt du kan få ett positivt test är olika från person till person. Man producerar hCG olika snabbt. Anledningen till att man kan få ett falsk positivt test är att ägglossningssprutan kan sitta kvar ett bra tag efteråt. Har för mig att man ska räkna ca 10 dagar efteråt. Ibland går den ur snabbare, ibland långsammare.
Gick plocket bra igår? :)
Gör de ont vid återförandet oxå?
Hur räknar man fram BIM när man gått stimulerat? Hade plock igår o ska förhoppningsvis få ett femdagars tillbaka på onsdag.
Hur räknar man o hur tidigt kan man testa?
Har för mig att ja läst nåt om falska positiva tester om man testar för tidigt, va beror de isf på?
Jag tyckte personligen inte att återförandet gjorde ont.
Hur tidigt du kan få ett positivt test är olika från person till person. Man producerar hCG olika snabbt. Anledningen till att man kan få ett falsk positivt test är att ägglossningssprutan kan sitta kvar ett bra tag efteråt. Har för mig att man ska räkna ca 10 dagar efteråt. Ibland går den ur snabbare, ibland långsammare.
Gick plocket bra igår? :)
Okej.
Plocket gick nog ok, fick ut åtta ägg o endast från ena äggstocken då den andra inte verkar fungera som den ska. Gjorde dock väldigt ont under tiden o nu nästan 1,5dygn efteråt gör de fortfarande ganska ont!
Har blivit en del morfin både under o nu efteråt men blöder iaf inget mer. Lite lite precis efter o ett par timmar efter men inget mer.
Idag var jag på 3de ultraljudet.
Börjar bli lite smått ruinerad nu då de inte e landstingsfinansierat och man inte får de på högkostnadskortet.
Men va värt varenda krona de kommer vara när man fått sitt barn.
Visst måste de börja vara dags snart när folliklarna börjar vara mellan 20-25mm.
En del var dock fortfarande för små.
Men runt 8 på ena sidan och 14 på andra.
Har ett bra känn för den här ggn. :)
Idag var jag på 3de ultraljudet.
Börjar bli lite smått ruinerad nu då de inte e landstingsfinansierat och man inte får de på högkostnadskortet.
Men va värt varenda krona de kommer vara när man fått sitt barn.
Visst måste de börja vara dags snart när folliklarna börjar vara mellan 20-25mm.
En del var dock fortfarande för små.
Men runt 8 på ena sidan och 14 på andra.
Har ett bra känn för den här ggn. :)
Låter som att det blir när som helst för dig :) vad roligt! Ett steg närmre en liten bebis
Vi hoppas verkligen de blir en liten bebis denna gång. 4de gången gillt säger vi :):)
var i lördags hos läkaren var 11 blåsor på 13 mm. Tid idag igen får se vad som hänt, blir nog plock slutet av veckan eller början på nästa sa läkaren, börjar kännas tungt nu dock i magen ibland speciellt när man blir lite nödig känns det som att man ska spricka!!