• Communitygrodan

Påbörja IVF april/maj

Jag kommer börja spruta, korta protokollet, inom några dagar och önskar kontakt med fler som vill dela erfarenheter under resans gång.

• Svar på tråden Påbörja IVF april/maj
  • Mytime

Gör de ont vid återförandet oxå?

Hur räknar man fram BIM när man gått stimulerat? Hade plock igår o ska förhoppningsvis få ett femdagars tillbaka på onsdag.

Hur räknar man o hur tidigt kan man testa?

Har för mig att ja läst nåt om falska positiva tester om man testar för tidigt, va beror de isf på?

• Blomster84

Jag tyckte personligen inte att återförandet gjorde ont.

Hur tidigt du kan få ett positivt test är olika från person till person. Man producerar hCG olika snabbt. Anledningen till att man kan få ett falsk positivt test är att ägglossningssprutan kan sitta kvar ett bra tag efteråt. Har för mig att man ska räkna ca 10 dagar efteråt. Ibland går den ur snabbare, ibland långsammare.

Gick plocket bra igår? :)

Mytime skrev 2015-05-16 12:55:34 följande:

Gör de ont vid återförandet oxå?

Hur räknar man fram BIM när man gått stimulerat? Hade plock igår o ska förhoppningsvis få ett femdagars tillbaka på onsdag.

Hur räknar man o hur tidigt kan man testa?

Har för mig att ja läst nåt om falska positiva tester om man testar för tidigt, va beror de isf på?

• Filli89
    Blomster84 skrev 2015-05-16 08:25:44 följande:
    Sprutor usch! Är livrädd för sprutor så hela ivf grejen är påfrestande med 1-2 sprutor per dag. Är glad över mina vaggisar så jag slipper sprutorna ett tag. Tänk vad olika vi alla är. :)
    Ja lr hur, tar två sprutor per dag just nu, en för nedreglering och en för att producera hormoner, så om ja skulle behöva fortsätta hade kvittat faktist, har blivit så van att maken bara sticker in den utan att jag känner något ens hahaha, var livrädd i början dock, ja haha man är väldigt olika.
  • Mytime
    Blomster84 skrev 2015-05-16 13:11:36 följande:

Jag tyckte personligen inte att återförandet gjorde ont.

Hur tidigt du kan få ett positivt test är olika från person till person. Man producerar hCG olika snabbt. Anledningen till att man kan få ett falsk positivt test är att ägglossningssprutan kan sitta kvar ett bra tag efteråt. Har för mig att man ska räkna ca 10 dagar efteråt. Ibland går den ur snabbare, ibland långsammare.

Gick plocket bra igår? :)

Okej.

Plocket gick nog ok, fick ut åtta ägg o endast från ena äggstocken då den andra inte verkar fungera som den ska. Gjorde dock väldigt ont under tiden o nu nästan 1,5dygn efteråt gör de fortfarande ganska ont!

Har blivit en del morfin både under o nu efteråt men blöder iaf inget mer. Lite lite precis efter o ett par timmar efter men inget mer.
  • Blomster84
    Mytime skrev 2015-05-16 15:02:39 följande:

Okej.

Plocket gick nog ok, fick ut åtta ägg o endast från ena äggstocken då den andra inte verkar fungera som den ska. Gjorde dock väldigt ont under tiden o nu nästan 1,5dygn efteråt gör de fortfarande ganska ont!

Har blivit en del morfin både under o nu efteråt men blöder iaf inget mer. Lite lite precis efter o ett par timmar efter men inget mer.

Åtta låter ju toppen :) jag tycker plocket gör ont och denna gången gjorde det ännu ondare än förra men det var nog för att jag hade en cysta som sprack för ett tag sen. Vänster äggstock var fortfarande inte helt återställd pga detta och hade fortfarande blod i buken. Men men. Jag brukar också ha ont ett par dagar efteråt. Tog citadon denna gången efteråt. Kändes skönt :) sväller upp så väldigt och tarmarna brukar strula efter ägglossningssprutan men nu mår jag hur bra som helst :) hoppas du mår bättre snart kram
  • Längta

Idag var jag på 3de ultraljudet.

Börjar bli lite smått ruinerad nu då de inte e landstingsfinansierat och man inte får de på högkostnadskortet.

Men va värt varenda krona de kommer vara när man fått sitt barn.

Visst måste de börja vara dags snart när folliklarna börjar vara mellan 20-25mm.

En del var dock fortfarande för små.

Men runt 8 på ena sidan och 14 på andra.

Har ett bra känn för den här ggn. :)

• Blomster84
    Längta skrev 2015-05-18 12:00:17 följande:

Idag var jag på 3de ultraljudet.

Börjar bli lite smått ruinerad nu då de inte e landstingsfinansierat och man inte får de på högkostnadskortet.

Men va värt varenda krona de kommer vara när man fått sitt barn.

Visst måste de börja vara dags snart när folliklarna börjar vara mellan 20-25mm.

En del var dock fortfarande för små.

Men runt 8 på ena sidan och 14 på andra.

Har ett bra känn för den här ggn. :)

Låter som att det blir när som helst för dig :) vad roligt! Ett steg närmre en liten bebis
  • Längta
    Blomster84 skrev 2015-05-18 12:28:05 följande:

Låter som att det blir när som helst för dig :) vad roligt! Ett steg närmre en liten bebis

Vi hoppas verkligen de blir en liten bebis denna gång. 4de gången gillt säger vi :):)
  • Blomster84
    Längta skrev 2015-05-18 13:49:35 följande:

Vi hoppas verkligen de blir en liten bebis denna gång. 4de gången gillt säger vi :):)

Vi hoppas på andra gången gillt. Funkar det inte denna gången blir det FET nästa gång iaf. Har 5 i frysen som väntar ifall det inte går vägen
  • Filli89

var i lördags hos läkaren var 11 blåsor på 13 mm. Tid idag igen får se vad som hänt, blir nog plock slutet av veckan eller början på nästa sa läkaren, börjar kännas tungt nu dock i magen ibland speciellt när man blir lite nödig känns det som att man ska spricka!!

Svar på tråden Påbörja IVF april/maj