• Gojtan

Vad är det som biter vår son?!

Hej!

Jag är mamma till en liten kille på 5 år. Han har sedan ett par månader ungefär en gång i veckan, blivit biten av något som vi inte vet vad det är! Det är bett som ser ut som myggbett och är alltid i en liten klunga med ungefär 4 - 5 bett per gång. De kliar och efter några dagar så syn som en liten prick i dem, när svullnaden blivit mindre.

Detta börjar bli frustrerande!! Vi har tvättat sängkläder och tittat ordentligt i vår sons sovrum, men vi hittar ingenting. Vi har funderat på Vägglöss, men hittar inga spår av avföring eller blod, som vi har hört att man ska göra om det är Vägglöss. Har något svagt minne dock av att jag såg en liten prick intill hans kudde av blod, första gången han blev biten.

Vad är det som händer egentligen?! Vi är så klart oroliga över att vad det än är som biter honom, ska föröka sig så att de blir fler. Jag har hört att Antisimex är väldigt dyra. Någon som har koll på vad de tar för att ta reda på vad det kan vara som biter vår son?

Tack snälla för svar på förhand!
  • Svar på tråden Vad är det som biter vår son?!
  • Gojtan
    Venne skrev 2015-04-19 21:13:46 följande:

Nej, inga tecken alls. Varken blod, spillning eller löss. Hittade inte en enda någonstans innan jag flyttade. Så vill ni bo kvar hade jag nog lagt pengarna på anticimex!

Usch då! Vi har köpt Radar dos nu. Vi tänkte börja med detta och hoppas det funkar. Sonen kommer få sova bredvid sin pappa i några dagar och det lär han inte ha något emot. Ha ha!
  • Gojtan
    Aprildimma skrev 2015-04-19 21:30:16 följande:

Tror att löss gör mindre bett, ofta i rad.

Min svärmor visade liknande märken idag, och det var jordloppor som följt med in med hunden...

Ok Tja sonens bett sitter ju mer som en klunga så det kanske kan vara jordloppor vem vet. Å andra sidan så är jag den som gosar och sköter om både vår hund och katt mest i familjen och jag har inte fått npgra bett alls. Weird!
  • Gojtan
    PrinsessanLeia skrev 2015-04-19 22:04:11 följande:

Vägglöss biter på överkroppen då de dras till koldioxiden i utandningsluften. Lopor biter gärna i knäveck och i linningen på pyjamasbyxorna. Loppbon är svårt att upptäcka medan man ska kunna hitta svart spillning efter vägglössvid deras bo

Ja vi har ju inte hittat några spår efter insekter så det kanske är loppor då. Vår son har fått bett på bröstkorgen, överarmarna, benen, rumpan osv. Inte någon specifik plats som är utmärkande allts, antar jag??
  • Gojtan
    Anonym (abc) skrev 2015-04-20 05:43:08 följande:

Hade precis tänkt starta en tråd om samma problem, men det är jag som är drabbad och inte mina barn. Det konstiga är att det bara är jag som blir biten och ingen annan. Och jag sover aldrig ensam i sängen, om inte min sambo är där så sover barnen med mig.

Blir tokig, det kliar mycket mer än vad myggbett gör.

Deeet var konstigt! Eftersom ni sover i samma säng, menar jag! Känns ju spontant som att det inte skulle vara insektsbett i ditt fall eftersom ni är fler i sängen och ingen annan än du fått bett!?
  • Gojtan
    Läskande skrev 2015-04-20 07:32:42 följande:

Tror också på vägglöss tyvärr.

Ja det är ju det vi (tyvärr) trott på. Det som är konstigt dock, är ju som sagt att vi inte ser spår efter dem.
  • Anonym (abc)
    Gojtan skrev 2015-04-20 13:34:45 följande:

Deeet var konstigt! Eftersom ni sover i samma säng, menar jag! Känns ju spontant som att det inte skulle vara insektsbett i ditt fall eftersom ni är fler i sängen och ingen annan än du fått bett!?

Ja det är jättekonstigt. Har testat att tvätta hela täcket nu iallafall och inte bara sängkläderna som tidigare. Täcket är ju det som är mitt, så det kanske finns något där.
  • Smarthuvud

På den tiden min sambo bodde i urskogen, så brukade hon bli bigen av fågelloppor. Jag klarade mig dock. Var så enkelt som en gammal fågelholk som ramlat ner.

Svar på tråden Vad är det som biter vår son?!