• babypower

Tråden för oss som använder NaturalCycles

Hej tjejer! Hoppas få lite råd från er.. Plussade på bim +4 när NC sa åt mig att ta test, överlycklig så klart! Men.. Bim +8 fick jag lite smärtor och en mensliknande blödning, tempen gick också ned litegrann. (Halvvägs ned till strecket, så fortfarande ovanför) Helt övertygad om att jag fått tidigt missfall och haft sorg här senaste dygnet..blödningen varade ett dygn, Men idag har blödningen slutat och tempen gått upp igen?? Vill ju inte hoppas i onödan.. Vad tror ni?

• babypower
    Makintoch skrev 2016-05-13 10:40:55 följande:
    Vilken vecka är du i? En blödning behöver inte automatiskt betyda missfall! Fortsätt att tempa de kommande dagarna och se hur trenden ser ut.. Jag håller tummarna!
    Går in i vecka 6 på måndag, om jag nu inte fått missfall :/ Jag har fått en tid på kvinnokliniken på måndag också, hoppas de ska kunna se hcg nivåerna.. jag håller er uppdaterade, har inte så mycket hopp tyvärr!
  • babypower
    Bell13 skrev 2016-05-13 10:40:42 följande:
    Tror att du kan vara lugn. Bara det inte är färskt blod. Är det missfall slutar det inte att blöda, har haft tre st så har rätt bra koll
    Grattis
    Det känns som att blodet som kom först var färskt.. lite som vanlig mens men lite mindre än vanligt under några timmar. men jag har som sagt fått tid på kvinnokliniken på måndag så vi får se då definitivt.. :) håller tummarna men har inte så mycket hopp! 
  • babypower
    babypower skrev 2016-05-13 09:04:14 följande:

Hej tjejer! Hoppas få lite råd från er.. Plussade på bim +4 när NC sa åt mig att ta test, överlycklig så klart! Men.. Bim +8 fick jag lite smärtor och en mensliknande blödning, tempen gick också ned litegrann. (Halvvägs ned till strecket, så fortfarande ovanför) Helt övertygad om att jag fått tidigt missfall och haft sorg här senaste dygnet..blödningen varade ett dygn, Men idag har blödningen slutat och tempen gått upp igen?? Vill ju inte hoppas i onödan.. Vad tror ni?

Det var ett tidigt missfall som jag misstänkte :/ tempen har gått ned under linjen nu också.. väldigt bra bemötande på kvinnokliniken. De tog både blodprov, urinprov och gjorde vul. De kunde inte se någonting alls, så allt har kommit ut.. fördelen med det är att vi kan försöka direkt igen iallafall. Ibland är det lättare för ägget att fästa efter ett tidigt missfall då det är bra miljö i livmodern eller nåt sånt tydligen.. 
  • babypower

Hej tjejer! Läser och hänger med i tråden, men inte så aktiv med att kommentera.. ska bli bättre :)

Jag skrev för några veckor sedan om råd då jag tyvärr misstänkte ett tidigt missfall, vilket jag också fick bekräftat. Nu vill jag ju mer än allt bli gravid IGEN såklart, så snart som möjligt.. känner mig lite besatt.

Glad är jag iallafall att äl kom hyfsat som vanligt redan denna månad (om än 3 dagar senare än vanligt) Skönt att se att systemet är igång igen! Dock så sexade vi på jäkligt bra den "vanliga" veckan, och lite mindre bra just runt äldagen. 3 dagar innan är nog tyvärr det bästa vi lyckades åstadkomma. Det är ju såklart möjligt att spermierna överlever i 3 dagar.. men försöker tänka att vi får köra på mer nästa månad istället för att inte bli allt för besviken..

• babypower

Min temp börjar alltid gå ned 4 dagar innan mens, så tyvärr kan det nog vara så att mens är på G för dig. Kanske lite sent för implementationsdip, men man vet aldrig! Hoppet är det sista som överger! När brukar du dippa innan mens i vanliga fall? Lycka till!!

Agge83 skrev 2016-07-10 09:07:48 följande:

Hej! Nån som haft en sån här dipp på äl+11... Tappa hoppet lite, skall ha mens oå torsdag så det ät väl bara att inse att det inget blev denna månaden :/

• babypower

Men då finns det ju hopp! Håller tummarna att den går upp igen imorgon :D

Agge83 skrev 2016-07-10 15:27:09 följande:

Samma dag, varje gång jag skall ha mens så är det samma morgon :/

Men kroppen är ju ett mysterium.. Fick äl 3 dagar tidigt denna månaden så allt är väl upp å ner

• babypower

Men nu blir jag lite galen tror jag... Kolla min graf! Bim idag och ingen sänkning (på mina andra månader brukar sänkning påbörjas redan 4-5 dagar innan bim) helt säker på att jag var gravid och tog CB digital -Inte gravid?? Fattar nada? Jag har iförsig bara 12 dagars lutealfas, kan det vara för tidigt att testa?

• babypower

Ja, jag hoppas också det.. Tempen höjdes ett snäpp till idag så jag fattar inte annars vad kroppen håller på med...

• babypower
    Eloons skrev 2016-07-11 18:59:31 följande:
    Ja det kanske är för tidigt för det testet, vänta i några dagar! Hoppas tempen håller sig uppe :)
    Glömde citera ;) se mitt nya inlägg med dagens graf! Gick upp lite till idag.. sp jag hoppas!
Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles