• tuttifrutti2

Tråden för oss som använder NaturalCycles

Hej,

Jag är ny här men har följt tråden ett tag. Jag har kört NC i två månader nu och slutade med minipiller (cerazette) för tre månader sen. Jag fick min första mens efter 28 dagar. Andra gången fick jag mensen efter 40 dagar och nu har NC förutspått att denna cykeln kommer vara 26 dagar. NC har hittat min ägglossning två gånger men på olika dagar då min cykel är oregelbunden. Jag är dock orolig över min ägglossning då jag testat med Ägglossningstest i tre månader nu vid olika tillfällen men ALDRIG fått i närheten av ett positivt test. Testade dagarna innan NC satte in min ägglossning men de visade ingenting. Både kört testlagrets och CB digital och vid olika tidpunkter och inte kissat på minst 4 timmar innnan.

Vad tror ni? Vågar jag lita på NC eller lh-testen?

• tuttifrutti2
    metaphor skrev 2016-12-17 23:30:03 följande:

spännande!! :) :D

Kåtisroinen skrev 2016-12-17 23:07:44 följande:

Jag litar inte på ÄL-test. Har aldrig fått utslag på det, däremot så litar jag helt på min temp (+/- någon dag ibland) och ÄL-sekret. Vissa får en väldigt snabb stegring, bara på några timmar och då måste men testa flera gånger per dag för att få ett någorlunda hum. Tycker det är slöseri med pengar helt ärligt. Tror absolut att det är säkrare (kanske inte helt säkert) att köra på tempen. :)

Jag får lita på min temp. Mailade NC och de var helt övertygade om att jag haft min ägglossning. Får hålla tummarna att de tagit sig denna månaden :)
  • tuttifrutti2
    MandisM skrev 2016-12-18 12:43:31 följande:

Vad tror ni om den här kurvan? Är på ÄL+10 idag, kunde inte hålla mig från att testa äl+8 och 9 med RFSUs testa tidigt och dom visade såklart ingenting. Men det var väl för tidigt förstås..

Ser ut som att du hade ägglossning runt dag 20 enligt din kurva? Är du säker att du är på äl+10?
  • tuttifrutti2
    Hallonfrossa skrev 2016-12-18 16:55:55 följande:

Dagens test, vanligt cb, ser ni något? Jag ser i verkligheten :)

Anar något :) hur ser din graf ut?
  • tuttifrutti2
    mamalolo skrev 2016-12-20 09:53:14 följande:

En fråga: någon här som kör kombinerad temp+stickor och någon gång fått temphöjning utan plus på stickan? Jag fick en stegring på stickan 11/12 + hala äggviteflytningar 8-11/12 + temphöjning sedan 11/12 men fick aldrig något tydligt plus på ÄL-stickan som jag brukar. Undrar hur jag ska tolka det?

Jag har aldrig fått ett positivt äl-test trots tydliga tempoövningar. Se min kr à denna cykeln tex. Blir knäpp av det med NC säger att temperaturmetoden är den bästa att gå på.

• tuttifrutti2
    mamalolo skrev 2016-12-20 09:53:14 följande:

En fråga: någon här som kör kombinerad temp+stickor och någon gång fått temphöjning utan plus på stickan? Jag fick en stegring på stickan 11/12 + hala äggviteflytningar 8-11/12 + temphöjning sedan 11/12 men fick aldrig något tydligt plus på ÄL-stickan som jag brukar. Undrar hur jag ska tolka det?

Temperaturhöjning*

Kurva*
  • tuttifrutti2

Jag tycker din graf ser väldigt lovande ut :)

Själv har jag ägglossning imorgon eller övermorgon. Blinkande smiley på CB digital idag. Första gången som jag fått utslag på äl-test. Ska testa med stickor ikväll också tänkte jag.

• tuttifrutti2

Ja, konstigt det där med ÄL testen. Har säker förbrukat 25 stycken under 4 menscykler men aldrig fått i närheten av positivt. Men mina NC grafer har varit jättetydliga. CB digital reagerar ju på två hormoner (östrogen och LH) till skillnad från vanliga tester och idag hade jag blinkande gubbe vilket innebär östrogen. Kan vara så att LH stegringen är supersnabb och kort vilket gör att man lätt missar den. Läste även att 10% av oss kvinnor inte kan testa positivt på ÄL test.

• tuttifrutti2
    reebeeccaa skrev 2017-01-05 10:02:50 följande:

Tänkte det var tillräckligt nära. Brukar få mens mellan 29- 32 dagar. Och då har jag bim imorgon. Så gav det ett försök:) man vågar ju inte hoppas på förmycket heller.

Vänta tills BIM eller någon dag till och testa då :) bättre att se om mensen kommer, känns lite bättre än att få negativt på test.
  • tuttifrutti2
    larssonc skrev 2017-01-06 12:44:03 följande:

Positivt äl test igår, äggviteflytningar på kvällen, höjd temp idag och molvärk i höger äggstock. Rätt säker på att ägget har släppt. Vi myste igår och ska försöka få till det idag med :)

Jag hade också ägglossning igår men rejäl höjning idag :) fått till de det varje dag denna vecka så har inte missat äl i alla fall. bim 17/1.
Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles