• tuttifrutti2

Tråden för oss som använder NaturalCycles

Verkar ha haft ägglossning trots att jag inte fick fullt utslag på äl-test. Kände verkligen av ägglossningnen denna månaden med både värk och äl-flytningar.

Hoppas det tar sig denna månaden :)

• tuttifrutti2

Är det någon som vill dela med sig av sin gravidkurva?

Så här ser min ut denna månaden. Får hoppas att det tar sig :)
  • tuttifrutti2
    Kåtisroinen skrev 2017-01-11 09:24:03 följande:

I chock! BIM-1. Hoppas verkligen verkligen att det vill stanna <3

Åh vad kul :) grattis!

Vill du lägga upp din kurva? (Även om det saknas några mätningar i slutet)
  • tuttifrutti2
    Hean skrev 2017-01-12 10:17:26 följande:

Temphöjning idag så inte lika fundersam längre.. :)

Hej,

Nu ser det ut som att du haft din ägglossning :)

Trots att äl-tester visar positivt är det inte en garanti att ett ägg verkligen släpper. Det är endast temperaturmetoden som faktiskt kan påvisa detta genom att visa höjning först efter att äl har inträffat.

Det är inte ovanligt att en kvinna endast har ägglossning 10-11 gånger per år.
  • tuttifrutti2
    Livetsgång skrev 2017-01-13 10:50:12 följande:
    Hur kan min monitor redan visa hög redan 2 dagar efter mensens slut?
    Min beräknade ÄL sker ju om minst 10 dagar dvs den 22-23 Januari.
    Har otroligt regelbunden cykel nämligen och känner min kropp rätt bra och jag har aldrig fått hög peak så här tidigt o.O Inte ens med dom digitala ÄL testen innan jag började använda min advance fertilitetmonitor.
    Min mens kom 
    Ska även tillägga att jag bannemig har druckit två koppar kaffe bara stunden innan testet togs med för va rätt beredd på att det skulle visa låg som de gjorde igår men icke den va va HÖG idag 
    Ska tillägga att jag fortfarande har bruna ytterst små flytningar efter mens samt ilning/molvärk i nedre magen

Dagens graf 

(Glömde ta temp igår då jag vaknade redan 4:30 så skippade tempen igår)

Monitor
    Den har hittat din östrogenhöjning vilket kan ske tidigt :)

• tuttifrutti2
    AnneLine skrev 2017-01-14 08:15:59 följande:

Jag testar stt skriva ett till. Fick inget svar på mitt förra inlägg. Är på BIM +0 idag och ingen mens än. Men klockan är ju bara 08 så den kan ju komma än.

Vad tror ni om min kurva ?

Det ser lovande ut :) testa imorgon om inte mensen dykt upp
  • tuttifrutti2

Bim -2. Grafen skiljer sig helt från tidigare cykler. Har inga "inför-mens" känningar som molvärk, svullna bröst etc. Däremot känner jag mig konstig där nere runt livmodern. Svårt att sätta ord.

I mina tidigare cyklar har tempen alltid gått ner under coverline denna cykeldag men idag höjdes den rejält.

Bim på tisdag men vågar inte testa... tänkte vänta tills onsdag och först se om mensen kommer :)
  • tuttifrutti2
    metaphor skrev 2017-01-15 13:51:50 följande:

Åh, nu kan man ju inte riktigt låta bli att hoppas. Temphöjning tillsammans med en sjuk värk i magen (haft mycket magknip sen ÄL???) känns som träningsvärk när jag går typ. drar lite. spänner i tjejmagen... jätteont i brösten, kan knappt röra vid dem :O varit ohyggligt trött i veckorna innan nattjobben... brukar vara pigg och orka... dessutom sjuka sömnproblem nu under ledigheten, vilket jag INTE brukar ha längre.... sovit hur kasst som helst sen ÄL, vilket syns på kurvan!!! :( de låga är nätter jag sovit dåligt. nu var värdet högt imorse trots dålig sömn :( BIM på tisdag, vi får väl se vad som sker, mensen kan vara lite sen ibland så har inte mensen kommit innan nästa helg lär jag väl testa då :) Vill inte innan, jag blir så jäkla ledsen varje gång jag testar neg.... vårat 11e försök nu :( tungt när det inte går vägen....

Jag har också bim tisdag. Kul att vi har samtidigt :)
  • tuttifrutti2
    metaphor skrev 2017-01-15 17:22:12 följande:

ja, kul!! :D hur mår du, har du några tecken? :D

Känner faktiskt ingenting, möjligen lite trötthet och "konstig" känsla i tjejmagen men vet inte om det är inbillning men troligen. Andra månader har jag haft molvärk innan bim men inte nu... får hålla tummarna!
  • tuttifrutti2
    metaphor skrev 2017-01-16 11:56:17 följande:

men vilken fin graf du har!! =)

Tack :) den sen bra ut... men tog faktiskt ett test nyss som var negativt. Skulle hålla mig men gick inte, blev jättebesviken såklart. Är samtidigt bara på äl+11 då jag har en kort lutealfas så hopp finns än. Får vänta och se om mensen kommer imorgon. Den är som en klocka och kommer alltid direkt på morgonen så om den är sen kan jag testa senare i veckan.

Vill du visa din graf?
  • tuttifrutti2
    metaphor skrev 2017-01-16 12:19:29 följande:

min graf är som du ser, inte så mkt att hänga i julgranen... :( menmen, får hoppas på att tempen vill hålla sig hög denna gång & att det tagit sig på 11 gången gillt.... =)

Tycker den ser lovande ut :) du har längre lutealfas så ett test borde visa positivt om mensen uteblir imorgon.
  • tuttifrutti2
    metaphor skrev 2017-01-16 12:36:56 följande:

Jag tänkte vänta till helgen :) Jag blir så nedrans ledsen om jag får neg... jag ser tempen som ett litet test varje dag :P hihi! Men jag blir inte jätteledsen heller om jag skulle bli gravid senare. Jag vill inte riktigt missa årets tävlingssäsong med hästarna... hihi. men ändå, försök 11. jag har nog börjat intala mig det för att inte bli så ledsen mer.

Du har rätt! Jag är emot att testa för tidigt, jag tycker det är bättre att mensen kommer. Men är ledig idag och hade inget att göra så tog ett test :/ känns jobbigt nu. Får hoppas att det fortfarande finns en chans.
  • tuttifrutti2

Tempsänkning idag men ingen mens... brukar komma som en klocka direkt på morgonen. Ledsen för att det antagligen inte blev något... tungt. Mot försök nummer 5 nu då!

• tuttifrutti2

Bim igår... ingen mens i sikte. Känner mig konstig i kroppen, nästan sjuk och otroligt trött. Varför strular mensen nu? Kommer alltid som en klocka. Känns som att det är kört med graviditet då tempen har sjunkit två dagar....

• tuttifrutti2

Hej, längesedan jag skrev nu. Jag är lite orolig och otålig då min ägglossning inte infunnit sig sen här cykeln. Brukar vara runt dag 16-18 men idag är jag på cd 28 men ingen ägglossning i sikte. Hoppas att den är sen den här månaden och dyker upp snart. Vill så gärna bli gravid nu, detta är 7:e försöket...

• tuttifrutti2
    metaphor skrev 2017-04-22 16:51:02 följande:

Hej Alla. 

Fick min mens på cd 27 nu (brukar ha på cd 31), och inte vet jag om jag vill kalla det mens, jag blödde inte spec mkt. Men blödde gjorde jag. Tempen dipade på cd 27, men har sen gått upp igen och ligger runt medellinjen. Brukar dippa direkt när jag får mensen och sen gå riktigt lågt. Men som sagt. ligger runt 36,5 fortfarande :S 

Igår var jag väldigt trött, illamående, är inte lika idag. bara trött. Är i regel väldigt pigg annars. Känns jättekonstigt detta, att tempen är hög än. inte testat. vill inte.... Någon som har en gravidkurva som vart såhär? I regel brukar tempen vara som högst 36,7-36,8. så den är ju inte så hög än... 

dessutom blödde jag lite grann imorse även fast mensen var slut för två dagar sedan? Hade ganska livligt sex inatt dock, men det brukar jag aldrig blöda för?? 

Fattar ingenting ja....

Jag tror temperaturen beror på fortsatt höga progesteronhalter. Jag brukar aldrig tempa under mensen då temperaturen ibland kan vara fortsatt hög och variera mycket.
  • tuttifrutti2

Så här ser min kurva ut denna månaden. Osäker på när ägglossning inträffade. Har haft molvärk varje dag sedan Äl... får väl se vad som händer. Försök nummer 11.

Hur länge har ni försökt?
  • tuttifrutti2
    Olivia1995 skrev 2017-07-26 17:39:34 följande:

Tror ni äl har varit för min del?? (Har tempat väldigt dåligt jag vet..)

Nej det ser inte ut så men fortsätt att tempa så kommer det nog snart. Jag har haft ägglossning allt från cykeldag 15-32.
  • tuttifrutti2

Jag är i chocktillstånd!

Jag och min man har aktivt försökt bli gravida i 1 1/2 år men ingenting har hänt. Jag trodde att det var kört för oss. För ett halvår sedan påbörjade vi en fertilitetsutredning och har varit helt inställda på IVF. Idag var min mens två dagar sen och jag tänkte att nu kommer mensen vilken sekund som helst. Jag har haft vanliga "inför menskänningar" som ömma/svullna bröst, lite Molvärk och känslan av att mensen ska komma hela tiden. Jag fick ett infall nu på förmiddagen att använda mitt sista graviditetstest.... tror ni att jag blev chockad när jag såg det här?! Jag förstår ingenting. Trodde inte att jag kunde bli gravid.

Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles