• Jesss85

Tråden för oss som använder NaturalCycles

Hej, jag har nu läst igenom hela tråden :)

Jag måste ha er hjälp.

Jag har haft gravidsymptom i 2 veckor nu trots att jag inte ens haft ägglossning enligt appen. Jag fick 14 dagar i rad (31a juli-13e augusti) blinkande smileys på clearblues ägglossningstest på morgonen, alltså aldrig en fast gubbe som betyder maximal. Kan ju ha vart att den var så kort så att den varade bara en kväll och borta på morgonen så jag missade den med testen.

Jag har även vart förkyld sen den 8-9e augusti till den 18e augusti. Första dagarna (9e-11e aug) rejält inkl att jag var hängig, dock ingen feber, så jag inaktiverade den 9e och 10e iaf.

Hur mycket kan förkylningen ha påverkat tempen? Borde jag inaktivera alla dagar jag var förkyld?

Jag känner aldrig av några ägglossningssymptom annars och nästan aldrig nån mensvärk heller. Så därför känns det så konstigt om jag skulle ha alla dessa symptom (molvärk, stickningar/ilningar i både mage och vagina, svullen, ömma och ilande bröst, kissnödig hela tiden, mättnadskänsla, svårt att svälja) sedan den 6e augusti utan att vara gravid nu. Men fick negativt på gravtest både i onsdags och igår lördag.

Vad är oddsen att det skulle vara ägglossningssymptom? Och att det varat i 2 veckor nu?

Det som säger emot mina symptom är ju just tempen, att den är för låg, så det är ju om förkylningen har dragit ner tempen.

Jag tänker (med tanke på symptomen) att jag kanske hade ägglossning i början där (1-3 augusti) och så fästet ägget där den helgen eftersom jag haft dessa symptom sen den 6e augusti. Helt orimligt?

Jag använde inte RFSUs ägglossningstest varje dag dessa 14 dagar när clearblue blinkade men jag tog på några utav dom, och jag fick ett starkt utslag (osäkert om det var positivt) kvällen den 11e augusti, men vågade inte logga det som positivt i appen. Känns konstigt eftersom symptomen började sålångt innan och även fortsatte efter.

Ni kommer säga att ägglossning inte vart än, men hur förklarar man då alla symptom de senaste 2 veckorna?

Snälla hjälp mig tolka detta. Bifogar mina grafer också.

Förlåt för långt inlägg.

• Jesss85

[quote=77950381][quote-nick]FrökenJ90 skrev 2017-08-23 06:36:55 följande:[/quote-nick][/quote]

Åh Grattis vad roligt :)

Och att du plussade så tidigt också :)

• Jesss85
    FrökenJ90 skrev 2017-08-23 11:56:14 följande:

Åh Grattis vad roligt :)

Och att du plussade så tidigt också :)

Tack :D

Fast är på äl+13 idag. Brukar ha en lutealfas på 12 dagar. Så är bim+1 idag. Stickan visade supersvagt så trodde att det var negativt först men tyckte att det var konstigt eftersom tempen gick upp igen idag. Så när jag granskade stickan så tyckte jag att jag anade en svag svag linje. Så tog jag det digitala för att vara säker och då visade den Gravid 1-2 v :) Ändå symtomet jag har är att det moler i magen. Typ som vid mens fast inte lika starkt.[/quote]

Aha ok, men dåså :) Åh så spännande och häftigt att du fick ditt plus på digitala :) Min kropp däremot beteer sig väldigt väldigt konstigt åt, om du löser mitt inlägg lite längre upp :(
  • Jesss85
    CinnamonGirl skrev 2017-08-23 16:05:31 följande:

Hur många dagar kan man ha maximal fertilitet på Clearblue Digital ÄL-test?

Har för mig att tanken är att det ska vara 2 dagar? Men å andra sidan så hade jag 14 st blinkande (hög) i rad nyligen utan att få maximal, sen tog testen slut. Du kan läsa om hur konstigt min kropp beteer sig lite längre upp. Så vet inte om jag vågar köpa just den där igen. Hur många blinkande dagar fick du innan maximal? Och hur många dagar har du haft maximal nu?
  • Jesss85
    Gitarrsolo skrev 2017-08-24 09:47:33 följande:

Idag var jag bombsäker på att mensen kommer, den har Inte gjort det än men det är exakt samma känsla i kroppen.

Känns konstigt med tanke på att tempen gått upp?

Eller vad tror ni?

Jag skulle säga att sålänge du är över strecket så är det ett positivt tecken och självklart sålänge inte mensen kommer ;)
  • Jesss85
    CinnamonGirl skrev 2017-08-26 08:54:40 följande:

Javisst.

Stort grattis :)

Jag tycker det ser ut som du hade ägglossning där på dag 22 :)
  • Jesss85
    CinnamonGirl skrev 2017-08-26 10:08:59 följande:

Ja, jag tolkar det också så. Men fick utslag på Clearblue DIgital ägglossningstest i måndags och förhöjt värde 8 dagar innan det. Kan ägglossningstester reagera på graviditetshormoner?

Ja det har jag ju faktiskt hört att det kan göra så då var det ju så :)

Såå kul, grattis igen :)
  • Jesss85
    Eemmmaa skrev 2017-08-26 10:17:06 följande:

Hej!

Har under en vecka läst igenom hela tråden, och tänkte om det var okej om jag hoppar in?Gud så kunniga ni alla är här inne, har lärt mig jättemkt genom att bara läsa!

Jag slutade med mina p-piller för ca en månad sen, fick efter det piller-blödning. Har nu kört med NC i ca en månad och är på äl+10. Tempen låg på 36,95 idag men negativt test i morse. Antar att det är kört denna månaden:(

Har sedan igår haft en hemsk halsbränna, som håller i sig idag med. Har aldrig haft det tidigare, men säkert bara inbillning.

Grattis till alla som plussat nyligen!

Hej, välkommen, jag hoppade också in i veckan efter att läst hela tråden :) Jaa visst lär man sig massor här :)

Men vad brukar du ha för temp då? Det är ju individuellt, vill du lägga upp din graf? :)
  • Jesss85
    Eemmmaa skrev 2017-08-26 10:51:17 följande:

Tack så jättemkt! Kul att det är lite fler nya här som kan följas åt:) Hur länge har du försökt?

Visst, kan försöka lägga upp min graf:)

Ja precis :) Har kört NC sen i februari men försökt först 2 månader tillbaka, försöker skaffa ett syskon till vår 2-åriga dotter :) Ditt första?

Åh men din graf är jättefin ju, jag tror dippen kan vara ett sånt där implationsdipp :) Håller tummarna!
  • Jesss85
    CinnamonGirl skrev 2017-08-26 11:19:09 följande:

Tydlig stegring. Vad betyder de oifyllda hjärtanen?

Tror det betyder att hon haft skyddat sex. Är ett hjärta med hänglås på :)
Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles