• Jesss85

Tråden för oss som använder NaturalCycles

Malin Annie Carolina skrev 2017-08-28 10:52:57 följande:

Min har vad jag vet aldrig hoppat över. Trodde att den gjorde det en gång men eter kontakt med kundtjänst pga annat ärende så ändrade dom till att jag inte alls hoppat över. Däremot Var den 1 vecka sen den här gången. Brukar ha äl runt dag 15-17 men nu helt plötsligt var den på dag 24 (missade alltså den här månaden). men fortsätt bara mät så kommer den säkert hitta äl den här månaden också... 

Aha ok, vad bra att kundtjänst kunde hjälpa till :)

Ja det är så konstigt det där hur kroppen fungerar. Ja jag fortsatte tempa och fick positivt ägglossningstest söndag och igår så då var den bara jättesen denna månad. Jag brukar ha äl på dag 15-20 ca, och nu blire dag 40, helt sjukt. Men glad ändå att det äntligen blev nånting. Skumt ändå det där med mina symptom i 2,5 vecka.. eftersom äl är först nu också. Kroppen är ett mysterium :)
  • Jesss85
    jaksu skrev 2017-08-29 10:03:45 följande:

Tack för att du tittade, man blir ju smått galen ibland ;) vissa som plussar hur tidigt som helst, så sitter man själv här och undrar vad som händer, hehe.

Tur man har tempkurvan att följa iallafall, hoppas mensen fortsätter att lysa med sin frånvaro :)

Jag ska nog köpa mig ett CB digital och försöka hitta ett PE och se vad de visar :)

Ja köp ett clearblue digitalt, dom funkar klockrent tycker jag :) din kurva ser verkligen jättefin ut :)
  • Jesss85
    asterisco skrev 2017-08-29 19:46:11 följande:

Hej NC-vänner!

Kan ni hjälpa mig?

Jag har kört NC i fyra månader nu och tycker det är så tydligt och bra.. men blev lite fundersam på månadens cykel.

Bakgrundsfakta: jag var utomlands under mens så jag tempade inte då pga sömnbrist etc. jag hade 2 & 1/5 dag mens, dag 1 riklig sen bara pyttelite - vilket det brukar vara.

Men jag fattar inte varför tempkurvan ligger så högt nu, under ÄL veckan brukar den ju vara låg som ni ser på cykeln från juli grafen. Har haft lite lite halsont & hängig - tror ni er kan påverka eller ska jag testa mig? Men känns osannolikt med tanke på menstraution och nada gravsymptom..

Tack för hjälpen! Kram

Hej, hmm menar du att du alltid bara har mens i 2,5 dar? Alltså du hade precis som du brukar när du hade mens? Förutom tempen?
  • Jesss85

Ja precis vad jag skulle säga efter :) men tänkte först höra om du brukar ha sådär kort.

• Jesss85
    asterisco skrev 2017-08-31 07:17:52 följande:

Tack för att ni hjälpte mig & analysera & sa att jag skulle testa! :) blev glädjerus imorse!!

Testlagrets sticka lyste två röda streck direkt, trodde inte på det så tog CB också! :)

Men åh grattis, vad roligt!! Vilken fantastisk känsla det måste vara :)
  • Jesss85

Tillslut kom ÄL, äntligen. På dag 41 istället för mellan dag 15-20 som den brukar, bekräftat med både ÄL-test och app och ÄL-flytningar. Kan inte bli tydligare än så haha. Tack ni som pushade för att fortsätta tempa och sa att den förmodligen bara var sen :) ÄL+3 idag så nu håller vi tummarna att den håller sig där över strecket ;)

Bifogar min graf.

• Jesss85
    ALiiljan skrev 2017-09-01 07:22:45 följande:

Är ny här på familjeliv och hittade denna tråd, så roligt att kika på era grafer och jämföra . Vi bestämde oss i mitten av juli för att börja försöka. Jag har haft otroligt oregelbunden cykel men började med apiforce sist jag hade mens och blev sjukt överraskad när äl gav utslag redan dag 17 (därav hann vi inte "mysa" så mycket denna gång i rättans tider). Är iaf på bim +1 idag, tog test igårkväll men visa negativt. Tempen hade gått ner lite imorse, se bifogad bild. Hur länge tycker ni jag ska avvakta innan jag gör nästa test och ska jag då kanske köra på morgontest istället? :)

Hej, välkommen :) Jobbigt med oregelbunden cykel men skönt att apiforce hjälpte :) Tog du några ÄL-test eller var det bara genom appen du visste att ÄL vart? Ja jag testar alltid med morgonruin :) Frågan är hur mycket apiforce kan ha påverkat din cykel, jag vet inget om det mer än att det hjälper att få en mer regelbunden cykel. Men jag tänker ändå att eftersom det är första månaden med det så vet vi ju inte egentligen om bim stämmer, eller tänker jag fel? Man vi hoppas att din nedåtlutande graf inte betyder att mens är på g. Jag skulle säga att det är såklart bäst om man klarar att vänta flera dagar och se vad som händer med grafen, om den håller sig över strecket eller inte. Men är man ett testfreak som jag är så hade jag testat imorn bitti igen eller morgonen efter med ett clearblue digitalt ;) Så beror på hur mycket is du har i magen :)
  • Jesss85
    jaksu skrev 2017-09-01 08:15:12 följande:

Nu börjar nog tempen att sjunka.. sjunker den stegvis innan mensen kommer?

Det låter ju troligt att det är så :( Men det är väldigt individuellt, vissa har att den sjunker först efter mensen kommit, så väldigt svårt att säga. Men då länge det håller sig över strecket är det ju ändå positivt :) Och den kan ju stiga igen :) Och det är inte kört förrens mensen har kommit :)
  • Jesss85
    Soderstroms skrev 2017-09-01 12:49:40 följande:

Min kurva har fortsatt att stiga så köpte mig ett gravtest idag! Betyder detta att jag är gravid?! Det ät ju inte jätte starkt men strecket finns där!

Om det är ett sånt där testa tidigt där det ska vara ett rakt streck i båda rutorna så JA :) Har för mig att det tom står att det spelar ingen roll hur svagt strecket är i vänstra rutan, är det ett streck så är man gravid :) STORT GRATTIS :) Du kan ju köpa clearblues veckoindikator också för att dubbelkolla och ta med morgonruin för säkerhets skull, annars kan du ju testa på en gång också. Men då finns det ju risk att det inte syns där än, att det bara är på testa tidigt det syns. Minns nu inte när bim är/var? Kan inte gå tillbaka och titta när jag skriver ;P
  • Jesss85
    Soderstroms skrev 2017-09-01 13:30:06 följande:

Åh tack! ???? Ja precis det är ett tidigt test och som jag förstod det ska det vara två raka streck, jag har 3 dagar kvar till bim. Kanske får köpa ett test med veckoindikator ikväll! Spännande!

Varsågod :) Ja men precis, den uppfattningen jag också fick så duu är ju såå gravid enligt det testet :) Men man vill ju alltid ha plus från flera test för att vara helt säker ;) Ja men dåså var det bara 3 dagar kvar, 2 idag då så kan det ju synas på ett vanligt clearblue och veckoindikator också :) Iofs kom jag på nu att det står nog på dom båda att när det är innan bim så ska man ta morgonurin och efter bim kan man testa när som under dagen. Men ja alltid säkrast med morgonurin. Köpte du veckoindikator igår sen då? Hur är tempen idag?? Såå spännande :)
Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles