Tråden för oss som använder NaturalCycles
Hej, jag har nu läst igenom hela tråden :)
Jag måste ha er hjälp.
Jag har haft gravidsymptom i 2 veckor nu trots att jag inte ens haft ägglossning enligt appen. Jag fick 14 dagar i rad (31a juli-13e augusti) blinkande smileys på clearblues ägglossningstest på morgonen, alltså aldrig en fast gubbe som betyder maximal. Kan ju ha vart att den var så kort så att den varade bara en kväll och borta på morgonen så jag missade den med testen.
Jag har även vart förkyld sen den 8-9e augusti till den 18e augusti. Första dagarna (9e-11e aug) rejält inkl att jag var hängig, dock ingen feber, så jag inaktiverade den 9e och 10e iaf.
Hur mycket kan förkylningen ha påverkat tempen? Borde jag inaktivera alla dagar jag var förkyld?
Jag känner aldrig av några ägglossningssymptom annars och nästan aldrig nån mensvärk heller. Så därför känns det så konstigt om jag skulle ha alla dessa symptom (molvärk, stickningar/ilningar i både mage och vagina, svullen, ömma och ilande bröst, kissnödig hela tiden, mättnadskänsla, svårt att svälja) sedan den 6e augusti utan att vara gravid nu. Men fick negativt på gravtest både i onsdags och igår lördag.
Vad är oddsen att det skulle vara ägglossningssymptom? Och att det varat i 2 veckor nu?
Det som säger emot mina symptom är ju just tempen, att den är för låg, så det är ju om förkylningen har dragit ner tempen.
Jag tänker (med tanke på symptomen) att jag kanske hade ägglossning i början där (1-3 augusti) och så fästet ägget där den helgen eftersom jag haft dessa symptom sen den 6e augusti. Helt orimligt?
Jag använde inte RFSUs ägglossningstest varje dag dessa 14 dagar när clearblue blinkade men jag tog på några utav dom, och jag fick ett starkt utslag (osäkert om det var positivt) kvällen den 11e augusti, men vågade inte logga det som positivt i appen. Känns konstigt eftersom symptomen började sålångt innan och även fortsatte efter.
Ni kommer säga att ägglossning inte vart än, men hur förklarar man då alla symptom de senaste 2 veckorna?
Snälla hjälp mig tolka detta. Bifogar mina grafer också.
Förlåt för långt inlägg.