• Jesss85

Tråden för oss som använder NaturalCycles

ALiiljan skrev 2017-09-01 12:29:33 följande:

Tack så mycket :) Ja men verkligen, blev glatt överraskad. Jag tog Äl-test nästan varannan dag för att vara på säkra sidan. Nej du tänker nog helt rätt angående apiforce eftersom det är första månaden. Håller också tummarna för att den imorgon är minst lika hög iallafall :D Ska nog inhandla clearblue och försöka hålla mig tills söndagmorgon iaf så kroppen får någon dag till på sig iaf :D och så får jag hålla tummar & tår.

Åh det förstår jag, vilken känsla :) Smart att ta ÄL-test varannan dag :) Ja så är nog bra att ha extra is i magen nu med första månaden men jaa det är ju galet svårt ;P Köpte du ett clearblue igår då? :) Ja det låter som en bra plan :) Hur är tempen idag? Så spännande :)
  • Jesss85
    ALiiljan skrev 2017-09-02 07:58:00 följande:

Imorse var tempen 36.51 så jag tog ett test till nu på morgonen, se bild :D

Skönt att tempen är hög igen :) Jag har ingen erfarenhat av just dom där testerna men ska den visa 2 streck? Högra är kontrollstrecket? Och om det inte är något mer streck till vänster så är det inget, är det korrekt tolkat? Isåfall så ser jag strecket väldigt tydligt :):) Grattis igen :)
  • Jesss85
    Soderstroms skrev 2017-09-02 08:33:38 följande:

Nej jag hann aldrig köpa något igår ska åka i är och köpa ett nu på förmiddagen, men kan nog inte hålla mig tills imorgonbitti så jag testar nog under dagen :P haha slog in testet och gav till sambon igår, han blev glatt överraskad:D tempen har fortsatt att stiga!

Ok, hihi förstår det, do it och håll oss uppdaterade :) Åh vilken rolig grej, vad kul :) Perfekt ju :)
  • Jesss85
    ALiiljan skrev 2017-09-02 17:30:58 följande:

Köpte ett clearblu imorse och visst visa det att jag är gravid ???? dock blir jag lite fundersam i appen, jag hade ju äl 19/8 Så är ju inne på vecka 3 nu, men när jag ändrade i appen så står det att befruktning skedde 18/8 Men att jag nu är gravid i veckan 5 och så står info om hur stort barnet är i femte veckan, det blir ju fel eftersom jag bara är i veckan 3?

Åh så kul, grattis igen :) Okej hmm. Jag tyckte att jag hade hört att appen räknar från ägglossning men om kommentaren ovan är säker så visar tydligen NC från sisa mensen vilket är det BVC brukar räkna också. Blir ju intressant att se om jag skulle vara gravid nu då när denna cykel vart så himla lång ;P
  • Jesss85
    Soderstroms skrev 2017-09-02 23:19:01 följande:

Vad roligt med plus :) Grattis!! :D

Jag är inte gravid hehe ;P Det är ALiljan som är det. Jag är på ÄL+5 och bim-8 idag. Hoppas ju såklart man är det men för tidigt än för att testa ju.
  • Jesss85
    Soderstroms skrev 2017-09-02 23:20:32 följande:

Köpte ett test med veckoindikator idag som visade gravid i vecka 2-3! Känns bra att ha det bekräftat på två test nu! :D känns dock lite overkligt ännu, värst första barn!

Åh så skönt, ja precis nu slipper du tvivla :) Det förstår jag, den känslan kommer förmodligen sitta i ett tag, till och från. Jag minns det med första barnet, hon fyller 2 år idag :)
  • Jesss85
    Soderstroms skrev 2017-09-03 09:18:41 följande:

Oj förlåt läste fel :) Då håller vi tummarna för dig! :)

Ingen fara :) Tack så mycket :)
  • Jesss85
    Soderstroms skrev 2017-09-03 09:19:39 följande:

Ja det gör nog det! Åh vad roligt då är hon ju en stor tjej!:)

Jaa tiden går så himla fort!! Vi brukar säga våran stora lilla tjej <3
  • Jesss85
    Line91 skrev 2017-09-04 13:15:01 följande:

Ska vi göra en BIM-lista? I så fall är det bara att fylla i och uppdatera :)

Line91 15/9

Ja :)

Line91 15/9

Jesss85 11/9
  • Jesss85
    Sofande skrev 2017-09-06 07:35:34 följande:

Hej!

Jag har denna cykel plus den innan, men kurvorna ser mycket olika ut? Denna cykel har NC inte hittar min ÄL heller. Vill ni hjälpa mig att kolla på mina kurvor och säga vad ni tror?

Hej!

Jag tycker det ser ut som du hade ÄL där på dag 16-17 nånstans. Har du tagit ÄL-tester?
  • Jesss85
    Sofande skrev 2017-09-06 17:43:25 följande:

Åh tror du det? :)) Jag tycker också det ser ut som det! Man kanske inte kanlita fullt ut på NC heller? Hoppas hoppas! Använde ej LH denna cykel, lyckas aldrig få utslag på dem. TROR att jag fick positivt vid två tillfällen i somras, men blir osäker.

Ja jag tror det :) vi får se om det kommer ännu högre tempökning snart :) min ÄL var jättesen denna månad, på dag 41 istället för dag 15-20 som den brukar vara på. Men då gick inte min temp över baslinjen eller ens upp till baslinjen, så därför tror jag du haft ÄL.

Se min graf denna månad.

• Jesss85

[quote=77993064][quote-nick]Sofande skrev 2017-09-06 20:32:00 följande:[/quote-nick][/quote]

Ja precis :) Det har diffat på max 5 dagar sedan februari då jag slutade med p-piller, fram tills denna månad alltså. Så brukar ha ÄL nån gång mellan dag 15-20 ich nu blev det på dag 41, alltså över 20 dagar senare än i vanliga fall, jätteskumt. Vad har du testat med för ÄL-test när du testade i somras?

• Jesss85
    Sofande skrev 2017-09-07 10:47:00 följande:

Ja precis :) Det har diffat på max 5 dagar sedan februari då jag slutade med p-piller, fram tills denna månad alltså. Så brukar ha ÄL nån gång mellan dag 15-20 ich nu blev det på dag 41, alltså över 20 dagar senare än i vanliga fall, jätteskumt. Vad har du testat med för ÄL-test när du testade i somras?

Verkligen, va skumt! Hoppas den går tillbaka till sitt gamla vanliga jag igen! :) Jag tror att de är från graviditetskollen, de billigaste storfacket liksom.

Du hade rätt i att jag skulle vänta! ÄL dag 17 enligt NC.

[/quote]

Tack, hoppas jag med :) Ok hehe. Jag skulle rekommendera clearblues digitala annars, det rosa. Ja det blir dyrare då men stämmer exakt på mig :) jag har även kört RFSUs så dom är ju billigare men då måste man tyda själv och funkar inte med morgonruin vilket är drygare tycker jag.

Åh vad bra, skönt :)
  • Jesss85
    Gabbi194 skrev 2017-09-07 19:28:14 följande:

Måste varit ett spökstreck! Idag kom mensen, så himla tråkigt och besvikelsen ska vi inte ens tala om..

Åh nej vad tråkigt!!! <3
  • Jesss85
    Line91 skrev 2017-09-08 07:10:16 följande:

Vad tråkigt! Min mens kom också igår, hade egentligen bim 15/9 men den kom nu och med sänkt temp. Förstår inte vad som händer med min kropp just nu... hade försenad ägglossning i lördags och mens fem dagar efter. Det är ingen nidblödning då jag har mensvärk och sänkt temp för tredje dagen nu.

Åh nej vad tråkigt! Samma här förmodligen, min äl var ju 23 dagar sen denna månad och så skulle jag fått mens imorn men fick blödning redan i fredags med sänkt temp både fredag och lördag men fortfarande över strecket. Inte mätt idag för vi var på fest igår. Och mindre mens än vanligt så hoppas ju på nidblödning men måste försöka inse att det faktiskt är mensen..man lever ju på hoppet!!

Jag förstår inte heller min kropp, såå konstigt! Kan det verkligen vara psykiskt för att man tänker på det jämt?!
  • Jesss85
    LillaAw skrev 2017-09-11 07:37:20 följande:

Är det någon här som vet något om att tempen kan gå ner när ägget fäster? Min gick ner idag på äl+7 och brukar aldrig gå ner så tidigt... kanske har sovit dåligt men blev fundersam :)

Hej, det låter som det kan vara ett implationsdipp som sker ca 7-10 dagar efter ägglossning :)
Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles