• Eloons

Tråden för oss som använder NaturalCycles

Hean skrev 2016-11-08 14:53:09 följande:

Eftersom rekommendationerna är att gravida ska vaccinera sig så tycker jag att du borde göra det. För att skydda dig själv, samt även andra. :)

Ska till barnmorskan imorgon och fråga, jag vill gärna ha för och nackdelar innan man sprutar in något i kroppen, och veta vad vaccinet innehåller osv. Jag kommer inte ta det om det inte känns okej, vilket det inte är ett tvång om heller :)
  • Eloons
    Bell13 skrev 2016-11-08 20:45:41 följande:

Tog vaccin mot svininfluensan och kommer aldrig nånsin att vaccinera mig igen. Har heller aldrig fått influensa som gravid. Alla väljer själva men aldrig att jag tar det som gravid.

Jag tog aldrig vaccin mot svininfluensan och är glad över det... men hatar att man kan bli så kritiserad för att man faktiskt överväger att inte göra "som alla andra".
  • Eloons
    Sally8585 skrev 2016-12-02 06:56:57 följande:

Jag ser på era grafer så står det utsatt ägglossning. Varför står det inte på min? Är rätt säker på att det inträffat :/

När ägglossning har skett så höjs din temperatur mellan 0.3-0.5 grader och ligger över din coverline vilket den inte gör just nu. Efter 2-3 högre temperaturer så sätter NC ut din ägglossning, så det är bara fortsätta tempa och vänta och se
  • Eloons
    Livetsgång skrev 2016-12-02 08:51:34 följande:

Ja min höjdes rätt markant efter ÄL och då satte NC in min ägglossningsdag.

Men som du sa det är bara att fortsätta tempa. ÄL kan ju bli försenad samt har jag för mig jag läst nånstans att ÄL kan utebli nån månad också.

Jaa precis, tror jag har läst att den kan utebli 2 gånger om året? Det är jobbigt att vänta varje dag men det är det värt tillslut när man får plusset på Stickan
  • Eloons
    Sally8585 skrev 2016-12-02 09:53:12 följande:

Jag har tagit äl test och som jag fattat det så hade jag äl i förrgår :/ så nu är jag verkligen förvirrad :( vi låg i förrgår och igår. Hade äl smärta för ca 3 dagar sedan. Känns som om äl har varit/är senast idag isåfall. Annars är det något som inte stämmer :P

Testen kan bli positiva men ägget kanske inte släpps just då ändå, temperaturen är det säkraste kortet jag och min sambo körde på varannan dag efter mensen var slut för att inte missa för tillslut orkade inte jag med att ta äl-test hela tiden...
  • Eloons
    Livetsgång skrev 2016-12-02 09:09:27 följande:

Ja precis för mig nån skrev man har normalt ägglossning 10 av 12 gånger om året.

Håller fortfarande på  att studera om hur ägglossning m:m fungerar så man lär sig haha :)

Ja det är en hel vetenskap verkligen! Skönt att man har det här forumet så man kan ställa frågor, det hjälpte mig väldigt mycket också
  • Eloons
    Sally8585 skrev 2016-12-12 19:25:18 följande:

Min kurva är ju som ni ser inte alls en graviditetskurva enligt många kanske. Men jag tyckte mig se ett svagt streck idag och jag känner mig gravid. Så.. alla kurvor är verkligen olika! :) Återkommer om det blivit starkare imorgon :)

Det ser inte ut som att du har haft ägglossning ännu :-/ när du har haft ägglossning så höjs temperaturen och ska vara över coverline. Sen håller sig temperaturen fortfarande hög när du är gravid, din temperatur är väldigt låg. Nu tempar inte jag under tiden jag är gravid, men som du ser så har min temperatur vart hög sen efter ägglossningen du har nog ägglossning snart! Du får försöka ha tålamod, min första cykel var 51 dagar lång...

• Eloons
    Sally8585 skrev 2016-12-15 05:38:16 följande:

Visst har jag haft ägglossning? Tempen kryper upp för var dag :)

Svårt att säga, NC sätter ut ägglossning efter 3 temperaturer som utmärker sig, tror om det är en höjning på 0.3 grader det är bara fortsätta så märks den snart ut, min första cykel var över 50 dagar så du kanske har en lång cykel den här gången!
  • Eloons
    Sally8585 skrev 2016-12-17 10:48:31 följande:

Jag är orolig att vi legat för lite runt äl nu. Skit också :/ Men mådde som sagt pyton dagen efter sista ligget så orkade inte. Hoppas det finns en chans ändå.

Klart det finns chans! Spermierna kan leva upp till 5 dagar tror jag, håller tummarna
  • Eloons
    Kåtisroinen skrev 2017-01-15 09:17:10 följande:

Vet inte om det finns några kvar här i tråden som blivit gravida och nu har fått sitt barn?

I så fall undrar jag: hur väl har NCs BF-datum stämt för er i slutändan? För mig skiljer det nästan en vecka om jag räknar från senaste mensens första dag och om jag räknar från befruktningsdatumet. NC själva säger ju att de är jätteduktiga på att pricka datumet, men jag vill gärna höra från användarnas erfarenheter! :)

Jag kan iallafall inflika med att när jag vart gravid så hade jag väldigt oregelbunden mens, NC satte ut bf till 5 april tror jag det var... medan min bm trodde det var typ 24 mars, men som sagt, väldigt oregelbunden mens! Det slutade iallafall med art mitt nuvarande bf datum är 3 april, så NC låg helt klart bäst till, helt sjukt att det fungerar så bra så bf om 78 dagar ungefär
Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles