• aomj

Tråden för oss som använder NaturalCycles

Tänkte att vi kunde starta en tråd för oss som använder NaturalCycles Plan, dvs. i syfte att lyckas bli gravida :)

Jag har tagit tempen i ca. en månad nu, hoppas såklart att det tog sig direkt men antagligen är det önsketänkande, haha. Dock så ändrades ägglossningen i appen efter hand och sköts fram nån dag, men det är väl så i början.

Nån annan som använder NaturalCycles? Eller nån som använt det och blivit gravida? :) Är nyfiken på hur det funkat för andra! :) 

• Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles
  • EmmaElisabeth2

Jag ville alltid se såna här, så lägger upp min tempkurva nu när jag plussat idag :) ingen direkt tempdipp, ingen superhög temp, 36,55 idag.. Men man kan tydligen bli gravid ändå :D

• soofa
    EmmaElisabeth2 skrev 2015-08-13 10:27:05 följande:

Jag ville alltid se såna här, så lägger upp min tempkurva nu när jag plussat idag :) ingen direkt tempdipp, ingen superhög temp, 36,55 idag.. Men man kan tydligen bli gravid ändå :D

Åh, så kul och tack för kurvan! GRATTIS! Skrattande
  • AmIAlone

Grattiiiiiiiis!!!!! :)
  • frokenasta

GRATTIS :) när testade du?
  • frokenasta
    soofa skrev 2015-08-13 10:13:39 följande:
    När du är på eller efter bim ska det inte spela någon roll när på dagen du testar, det är dagarna innan som det är viktigt att det är morgonurin. Åh, så spännande! Skrattande
    Okej, tack för svar :) Men borde inte kissa på några timmar innan va? Åh nervös... Vet inte om jag vågar idag :P
  • soofa
    frokenasta skrev 2015-08-13 11:01:30 följande:
    Okej, tack för svar :) Men borde inte kissa på några timmar innan va? Åh nervös... Vet inte om jag vågar idag :P
    Nä, det är nog bra om du har hållit dig i minst 4 timmar. Men vänta till i morgonbitti om det känns bättre. :)
  • EmmaElisabeth2
    frokenasta skrev 2015-08-13 11:00:38 följande:

GRATTIS :) när testade du?

BIM-3 :) skall egentligen ha mens på söndag men kunde inte låta bli och detta dök upp superfort

• frokenasta
    soofa skrev 2015-08-13 11:02:52 följande:
    Nä, det är nog bra om du har hållit dig i minst 4 timmar. Men vänta till i morgonbitti om det känns bättre. :)
    Egentligen vill jag ju bara veta nu nu nu :) Har mycket flytningar idag...

Hur går det för dig? :)
  • frokenasta
    EmmaElisabeth2 skrev 2015-08-13 11:03:00 följande:
    BIM-3 :) skall egentligen ha mens på söndag men kunde inte låta bli och detta dök upp superfort

Vad fantastiskt! Grattis igen :) Tog inga 3 minuter då? hihi

Då borde jag veta att står det "inte gravid" om jag testar idag så stämmer det. Jag har BIM idag men än har ingen mens dykt upp. Bara flytningar.
  • EmmaElisabeth2
    frokenasta skrev 2015-08-13 11:11:16 följande:

Vad fantastiskt! Grattis igen :) Tog inga 3 minuter då? hihi

Då borde jag veta att står det "inte gravid" om jag testar idag så stämmer det. Jag har BIM idag men än har ingen mens dykt upp. Bara flytningar.

Tack! :) Jag är faktiskt förvånad, tog en teststicka innan och där kunde man knappt ana ett sträck i rätt ljus :p och så gick det super fort med de digitala.. Tog ett digitalt förra månaden också som var negativt men då tänkte den säkert i minst 5 minuter :) Så dom verkar pålitliga, men skulle du få ett negativt idag och mensen inte kommer kan det ju vara så att ditt ägg fäst lite senare än normen och de är för lågt hcg trots BIM :) Ska hålla tummarna!
Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles