• Eloons

Tråden för oss som använder NaturalCycles

[quote=77950381][quote-nick]FrökenJ90 skrev 2017-08-23 06:36:55 följande:[/quote-nick][/quote]

Stort grattis!!!

• Eloons
    CinnamonGirl skrev 2017-08-26 08:44:20 följande:

Jag förstår ingenting just nu. Min cykel har varit skitkonstig den här månaden och enligt NC hade jag ägglossning igår, men ägglossningstestet sa i måndags.

Tycker också det verkar ganska osannolikt att man får utslag på vecka 2+1, som NC påstår att det är.

Grattis!! Vill du lägga upp din graf? :)
  • Eloons
    CinnamonGirl skrev 2017-08-26 08:54:40 följande:

Javisst.

Tycker det ser ut som att du har haft äl runt cd20! Då din temp steg över medellinjen dagen efter. Stort grattis ännu en gång :)
  • Eloons
    jaksu skrev 2017-08-28 12:04:14 följande:

Vad tror ni om min kurva? Har ännu inte plussat. BIM imorgon

Tycker den ser jättefin ut! Googla trifasisk kurva, så ser du att du har en sån, och det brukar vara positivt :)
  • Eloons
    jaksu skrev 2017-08-28 14:03:59 följande:

Jaså? Oj :) Det där måste jag läsa in mig lite extra på, va kul! 

Vore underbart att få ett plus efter 3 år.. Dock vet jag ju inte hur min tempkurva brukar vara då detta är första månaden med NC.

Om du kan lite enkel info om trifasisk kurva så får du mer än gärna dela med dig :)

Åh jag är inte alls kunnig men det kan vara en positiv sak iallafall! Jag såg ditt gravtest som du la upp tidigare och det ser ju positivt ut! När har du bim och när ska du testa igen?
  • Eloons
    jaksu skrev 2017-08-29 07:40:57 följande:

Idag på BIM gick tempen ner lite, inte mycket. Bör jag oroa mig för det?

Nej du är fortfarande högt över medellinjen!! Jag skulle absolut ha testat :)
  • Eloons
    jaksu skrev 2017-08-29 09:28:42 följande:

Okej :) jag gjorde ett test med gravkollens, negativt.. vet inte om CB visar bättre? Vissa säger att gravkollens är supersega men jag vet inte.

Jag ser ett svagt streck där! Jag föredrar Predictor Early eller ett digitalt clearblue :) aldrig testat vanliga clearblue plus men har hört att det är vanligt att det ger spökstreck. Men är det en graviditet så är det ju lätt att se om det är positivt! :)
  • Eloons
    asterisco skrev 2017-08-29 19:46:11 följande:

Hej NC-vänner!

Kan ni hjälpa mig?

Jag har kört NC i fyra månader nu och tycker det är så tydligt och bra.. men blev lite fundersam på månadens cykel.

Bakgrundsfakta: jag var utomlands under mens så jag tempade inte då pga sömnbrist etc. jag hade 2 & 1/5 dag mens, dag 1 riklig sen bara pyttelite - vilket det brukar vara.

Men jag fattar inte varför tempkurvan ligger så högt nu, under ÄL veckan brukar den ju vara låg som ni ser på cykeln från juli grafen. Har haft lite lite halsont & hängig - tror ni er kan påverka eller ska jag testa mig? Men känns osannolikt med tanke på menstraution och nada gravsymptom..

Tack för hjälpen! Kram

Eftersom din temp fortfarande är så hög tycker jag absolut du ska testa dig! Det kan vara så att blödningen du hade inte var mens utan en blödning bara som kan komma i tidig graviditet! Håller tummarna!
  • Eloons
    Soderstroms skrev 2017-08-30 09:20:57 följande:

Ny här på familjeliv.. jag och sambon planerar barn och har använt oss av NC i ca 6 månader och nu har den äntligen hittat mig ägglossning..

Nu ska jag snart ha min mens men min Temp ligger fortfarande högre än normalt, tror ni jag kan vara gravid?

Svårt att säga innan bim faktiskt, det är ju efter bim temperaturen ska hålla sig hög för att indikera en graviditet, annars är det bara lite spekulationer man kan göra :) när har du bim?
  • Eloons
    jaksu skrev 2017-08-30 08:41:20 följande:

Jag förstår inte. BIM igår, idag är jag på ÄL+14. Ingen mens i sikte och inget plus. Tempen steg lite idag igen. Någon som vet vad som händer? Haha

Åh va segt!! Jättefin kurva ju. Testat PE?
Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles