• Eloons

Tråden för oss som använder NaturalCycles

inez898 skrev 2017-11-13 07:02:44 följande:

Nån som vet hur vanligt det är att nc sätter ut ÄL fel? Jag är på BIM+1, negativt graviditetstest, haft exakt lika lång lutealfas varje månad hittills. Vad tror ni har gått fel? Att nc satt ut fel äl, att graviditetstestet är fel eller att min lutealfas plötsligt förlängts...? Jag tänker att för de flesta som passerar BIM så handlar det om att de inte hade ÄL när de trodde, men det trodde jag inte var möjligt med nc...

Det kan ju vara så att du haft äl 2 dagar senare, kollade på din kurva du lagt upp för några dagar sedan. Tempen var ju ungefär på samma höjd tre dagar i rad!
  • Eloons
    inez898 skrev 2017-11-13 09:07:49 följande:

Tack, vad fint av dig att kolla! Jo, jag var lite inne på samma sak. Tittar man på kurvan så känns det som en rimlig förklaring. Det som talar emot det är kanske att ÄL-testet var positivt dagen innan den ÄL som nc satte ut och blev sedan negativt. Å andra sidan fortsatte jag inte att ÄL-testa efter att det blev negativt, så det är kanske möjligt att det blev positivt igen en dag senare? Men det låter lite konstigt, så brukar väl inte LH bete sig?

Äl-test är så himla jobbiga, det känns som att de kan bli positiva-negativa-positiva... det enda tillförlitliga är ju faktiskt temperaturen, så jag kör bara på temp och sen ligger vi varannan dag funkade förra gången jag blev gravid så jag hoppas det funkar igen!
  • Eloons
    Lillafisfia skrev 2017-11-18 06:14:53 följande:

Nu behöver jag experthjälp... Jag hade ett ma i april och ett mf i maj i år, efter det har cykeln blivit något längre än innan men äl har ändå kommit varje månad på typ dag 17-19. Men denna månade vet jag verkligen inte vad som händer... 

Kan stress göra så att äl uteblir? Har haft alla symptom, ont, äl-sekreret och till och med va jag trodde var ÄL-blödning... November har varit stressigare än vanligt. Jag skulle blivit mamma i torsdags och min svägerska fick sin tredje bara dagar innan vi skulle fått så det har vart en tuff månad men kan det verkligen påverka så? :(

Kvinnor kan få upp till två ägglossningsfria månader per år, så det är kanske det som händer denna månad. Beklagar ditt MA och MF
  • Eloons
    Lillafisfia skrev 2017-11-19 17:42:01 följande:

Igår cd23 fick jag pos på äl-test, imorse var tempen något högre och ikväll var testet såhär starkt så antar att den bara segat sig... Cykel på typ 40 dagar men nu är jag bara glad att det verkar bli äl!

Skönt! Bättre sent än aldrig
  • Eloons
    jaksu skrev 2017-11-23 08:00:53 följande:

Hej! Ville dela med mig lite. Här är min kurva (3 cykeln med NaturalCycles) och jag teor jag precis har plusat, om ändå svagt.

Vi har försökt i 3 år och har precis fått tid i december för infertilitetsutredning. Så jag hoppas att jag kan få ringa och avboka denn tiden ;) Att tillägga är att jag har PCO och hypotyreos

Grattis!
  • Eloons

Tror ni NC satt ut ägglossningen rätt eller är swn två dagar tidigare, som jag tänker...? Dagen ägglossningen vart utsatt vaknade jag 03.50 haha. Men har jag den som avvikande så står den kvar på samma!
  • Eloons
    Frassex skrev 2017-11-24 17:18:14 följande:

Jag tror två dagar innan. Tänker att du märker om mensen kommer tidigare än den borde. Min temp kan också vara rejält låg och sticka upp dagen efter men inte över coverline, tempen segar sig upp. Är så denna cykel men är helt säker att äl var då, pos äl sticka två dagar innan och rejäla älsmärtor, knappt så jag kunde gå på kvällen. Jag hoppas den stiger ännu mer närmsta dagarna så äl sätts ut.

Skönt att någon tänker lika! Mensen kom idag så det blir nya tag nästa ägglossning
  • Eloons
    lakritspipa93 skrev 2017-12-03 11:58:18 följande:

Hej!

Jag använder mig av NC och vi försöker så smått att skaffa barn. Lyckades bli gravid första månaden efter spiraluttag förra månaden men tyvärr fick jag missfall i vecka 5 2/11. Det ledde såklart till att jag blev väldigt ledsen och modfälld så har inte riktigt orkar engagera mig i att försöka eller ta regelbundna tempar. Känns som att min kropp är lite ur balans när man tittar på kurvan och jag har noll symptom på varken mens eller graviditet, förutom att jag har lite molvärk vilket jag aldrig brukar ha innan mens men fick när jag blev gravid sist. Jag tycker min kurva ser jättekonstig ut, och NC har satt ut ägglossning på dag 12... och nu har appen sagt att jag skall ta grav test både igår och idag om inte mensen kommit-vilket den inte har men jag vågar inte riktigt lita på den eftersom kurvan ser så märklig ut. Känner också att jag inte vill ta ett grav test och få upp förhoppningarna om det bara är så att mensen är försenad. Vad tror ni, har ni varit med om att ÄL blivit utsatt fel? ????

Jag har fått äl utsatt fel, bara fortsätta tempa och följa om temperaturen kommer över coverline. Jag tror inte du har haft ägglossning än, möjligtvis om du har haft äl på cd 24!
  • Eloons
    Billieblue skrev 2017-12-03 14:03:11 följande:

Hej!

Någon som har erfarenhet av tempdipp några dagar efter äl? Den här månaden fick jag det, på äl+5, och har aldrig fått det förut, alltså att den har dippat under mittlinjen efter äl.

Har läst om att tempen kan dippa när ägget fäster, men 5 dgr efter äl känns tidigt? Har inga symptom alls. Brösten var superömma dagarna efter äl, men efter det ingenting..

Så förmodligen är det inget, men blir ju ändå lite hoppfull. Är just nu på BIM-6, och ska försöka hålla mig ifrån att testa innan BIM..

Hade tempdipp äl+4 eller 5 cykeln jag vart gravid
  • Eloons
    Billieblue skrev 2017-12-03 14:51:11 följande:

Ååh är det sant, nu blir jag ännu mer pirrig :)

Håller tummarna! Plussade svagt äl+8 på Predictor Early och fick gravid på digitalt äl+10 :)
Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles