• Eloons

Tråden för oss som använder NaturalCycles

Lunamoon skrev 2018-01-12 19:14:32 följande:

Tack snälla för svar. Är första gången jag använder så känner mig lite lost än så länge hehe.

Fullt förståeligt, jag kände mig så jäkla okunnig också u början! Men fick lära mig att ägglossningstest inte var något för mig för jag fick aldrig fullt utslag, de kunde visa positivt fast man inte har haft äl och så blev jag stressad av dem
  • Eloons
    Feliziah skrev 2018-01-13 09:12:55 följande:

Är inte denna kurvan jättekonstig? Har inte haft så tidigare..att tempen sjunker så och sen ökar så pass mycket igen.. Erfarenheter? Hoppas såklart på att plussa, men har slutat hoppas nu när jag haft så låg temp.

Ja den är lite hoppig efter äl! Kanske är en implantationsdipp? tar du tempen samma tid varje morgon?
  • Eloons
    lillmysan skrev 2018-01-13 13:56:49 följande:

Tycker också att det är lurigt med ÄL-tester..jag har nog aldrig fått ett positivt någon gång, fast jag iofs inte använt det så flitit..men har ändå fått två underbara barn :D nu tänkte jag försöka med ÄL-tester för att kunna få ett hum..jag trodde ju blankt på nc när de satte ut ÄL senare i cykeln o fick en chock när de satt ut CD13..men såhär när jag tänker efter så är nog det bästa att köra varannan-dag-mys från CD 12 till typ 20 och hoppas på det bästa ;)

Varannan dag körde sambon och jag cykeln jag blev gravid
  • Eloons
    Lunamoon skrev 2018-01-13 18:12:21 följande:

Ja kanske är så med ägglossningstester? Jag tycker hela processen är stressande, känns som sexet är mer som ett måste än for fun, tester, temp osv. Men förmodligen leder det ju till något härligt. Nu har min app iaf satt ut ägglossningen :)

Ja man vill ju verkligen inte att sexet ska bli ett måste, det kan förstöra massor men vi försöker se det som att det leder förhoppningsvis och till slut till en liten bebis
  • Eloons
    Lunamoon skrev 2018-01-13 22:20:05 följande:

Ja precis! Så mysigt det vore. Får jag fråga hur länge du försökt bli gravid? Tycker du appen har haft rätt med ägglossningen exempelvis? :)

Jag har faktiskt en dotter på nio månader så vi började väl försöka aktivt när hon var 6 månader och jag slutade amma. Min kropp har verkligen vart ur balans under amning men även efter men den senaste cykeln jag hade kändes bra! Temperaturen kom upp bra efter äl och min lutealfas kändes ok så runt tre månader kanske.. min menscykel är otroligt oregelbunden, det är frustrerande!

Ja, det tycker jag absolut! Utan NC hade jag vart helt clueless. Har aldrig haft någon koll på min cykel så NC har verkligen hjälpt.

Hur länge har du försökt?
  • Eloons
    Lunamoon skrev 2018-01-14 09:00:46 följande:

Vad mysigt! Hoppas på en liten till snart då och skönt att kroppen verkat sluta vara i obalans efter amningen. Men menscykeln är ju ett mysterium för sig, haha! Smidigt då att natural cycles hjälper till då. Har två barn (fem och fyra år), tog ut min spiral i oktober så detta är vårat första ordentliga försök eller vad man ska säga. :)

Åh va kul! Hoppas det tar sig snart för oss båda
  • Eloons
    stragge skrev 2018-01-14 10:21:51 följande:

Hej experter :D jag behöver lite råd..

Jag slutade med p-piller i början på december och körde med äl tester, fick en stegring o ganska starkt streck den 26/12 (inte lika starkt som kontrollsteck dock), trodde då att jag hade min ägglossning då eftersom strecken blev svagare efter.

Men ! Började tempa i början av januari och min temp är mellan 36.10-36.30 pendlande.. hur låg temp kan man ha efter ägglossning, min fundering är om jag inte alls haft ägglossning fast jag trodde de. Ingen mens o inget positivt gravtest så börjar bli fundersam..

Då tror jag inte du har haft ägglossning än, jag ligger allt från 35.9 till 36.3 när jag inväntar äl. Eftersom du slutade med p-piller ganska nyligen kan det ta ett tag för kroppen att komma tillbaka så att säga, min första cykel efter piller var uppemot 2 månader...

Eftersom testet inte var helt positivt och Äl-test inte är 100% tillförlitligt så tror jag inte att du har haft äl än. Det kan hända något som gör att kroppen inte kan släppa ägget. Fortsätt att tempa och ligg regelbundet så kommer förhoppningsvis äl snart
  • Eloons
    stragge skrev 2018-01-14 10:45:33 följande:

Tack så mycket för svar ! Har så ont i magen så något är det ju som verkar hända där inne i alla fall, haft mensvärk-liknande smärtor sedan jul.. har haft mycket cystor innan och behandlats för endometrios de senaste året så är rädd att det är de som spökar nu igen :/

Ska fortsätta tempa och sluta slösa gravtest. Måste öva upp tålamodet lite hehe :D

Ja det håller nog på att mogna där inne så släpper ägget snart! Segt med äl-testerna, det såg verkligen ut att bli positivt runt den 26e där... Tråkigt att höra om cystorna och endometriosen! Hoppas det inte är det som spökar!
  • Eloons
    Nathaliee93 skrev 2018-01-16 20:36:04 följande:

Hur går det för alla ?? :)

Cd19 och inväntar äl! Tror dock jag har äl idag/imorgon med tanke på molvärk och sekret
  • Eloons
    Nathaliee93 skrev 2018-01-16 21:32:01 följande:

Spännande, sen den eviga väntan... Har du tagit nå ägglossningtest? :)

Nej, jag tycker det skapar onödig stress och slöseri med pengar... äl-test är ju inte helt tillförlitliga så vi kör på att vi ligger varannan dag istället
Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles