• Lillafisfia

Tråden för oss som använder NaturalCycles

Varför blir det såhär? ÄL igår enligt app cd17... Men testen blir svagare och tempen är låg.. Hade innan mitt ma och mf en cykel som en klocka ÄL cd14 mens cd28, nu är det bara fucked up.

Allt detta strul krossar mig helt och det häller inte att dagen då bebis skulle kommit närmar sig med stormsteg och så står man här, mer ogarvad n någonsin och med en kropp som vägrar funka...

• Lillafisfia

Rosenrot och bidrottningsgele!!?

Man ska ju ta detta från mens fram till ÄL, nu är min fråga. Igår kväll fick jag äntligen pos på ÄL-stickan så ÄL sker imon typ. Denna månaden finns ingen chans till graviditet då sambon är borta så undrar då om jag kan börja äta det redan nu eller om jag ska vänta till mensen?

• Lillafisfia
    Ceep skrev 2017-10-12 08:48:26 följande:
    Ursäkta, i detta sammanhanget menar jag såklart chans att man är gravid.
    Haha ja chans såklart!! Jag äter inte nu utan ska börja, kanske bara kan Tuta och köra då!!
  • Lillafisfia

Nu behöver jag experthjälp... Jag hade ett ma i april och ett mf i maj i år, efter det har cykeln blivit något längre än innan men äl har ändå kommit varje månad på typ dag 17-19. Men denna månade vet jag verkligen inte vad som händer... 

Kan stress göra så att äl uteblir? Har haft alla symptom, ont, äl-sekreret och till och med va jag trodde var ÄL-blödning... November har varit stressigare än vanligt. Jag skulle blivit mamma i torsdags och min svägerska fick sin tredje bara dagar innan vi skulle fått så det har vart en tuff månad men kan det verkligen påverka så? :(

• Lillafisfia
    CinnamonGirl skrev 2017-11-18 22:41:12 följande:
    Jag har hört att det ska till mycket och långvarig stress för att det ska påverka. Ibland kommer hormonnivåerna helt enkelt inte upp i de nivåer som krävs för att ägget ska lossa.
    Eloons skrev 2017-11-19 08:34:47 följande:
    Kvinnor kan få upp till två ägglossningsfria månader per år, så det är kanske det som händer denna månad. Beklagar ditt MA och MF
    Igår cd23 fick jag pos på äl-test, imorse var tempen något högre och ikväll var testet såhär starkt så antar att den bara segat sig... Cykel på typ 40 dagar men nu är jag bara glad att det verkar bli äl!

• Lillafisfia

En fråga!! 

Fick positivt äl-test den 15 december, känns som det stämmer med smärta och äl-flytningar. Var hos gyn igår och då såg han en äggblåsa på 21 mm och han trodde äl skulle ske idag. Idag är ÄL-testen betydligt svagare. När blir testen svagare? Efter äl? Imorse var det dock en liten tempdipp? Fattar nada!!! 

• Lillafisfia
    ankmamma skrev 2017-12-19 22:22:47 följande:
    Äl-testerna visar LH ökning och med det att ägglossning kommer att ske inom ca 24-48 timmar (rätta mig om jag har fel) :) men det är temphöjningen som bekräftar att ägglossning skett och den verkar ju inte riktigt ha kommit än, mest troligt är att den kommer imorgon om du har äl idag :)
    Nä, så har jag ju fattat det också. Trodde ökning var på g men så dök tempen idag. Känns inte riktigt som att testerna stämmer med vad gyn sa. Men man får ju ändå lite på det som faktiskt syntes på vul!
  • Lillafisfia

Översta från igår, dom två Undre idag. Testa tidiga-tst. Idag är ÄL+9/10. Åh vad jag hoppas att lilla grynet vill stanna kvar den här gången. <3

• Lillafisfia

Hej! Fick plus nu på nyårsafton, BIM är imorgon, så jag tempar ju fortfarande, tempen är hög men jag undrar hur mycket den ska dippa för att man ska bli orolig för missfall? Tror jag ska sluta tempa efter BIM. Vill inte ha den stressen. Har ma och mf i bagaget så är så orolig att det inte ska gå vägen!

• Lillafisfia

Idag gick tempen ner lite, blir så orolig då jag har ma och mf bakom mig. Hur mycket varierar tempen när man är gravid?

• Lillafisfia
    Bobno1 skrev 2018-01-11 13:23:17 följande:
    Så länge det håller sig ovanför linjen skulle jag inte oroa mig. Min hoppade lite upp och ner när jag var gravid men höll sig alltid ovanför strecket. Allt gick bra!
    Cocosboll skrev 2018-01-11 17:35:27 följande:
    Min hoppar upp och ner hela tiden och ännu är jag gravid iaf :)

Skönt! Tack häri! Tempen var högre igen dagen efter, herregud, denna oro!

• Lillafisfia

Fråga!!

Någon här som varit gravid, fått bebis och sedan startat med NC? När kan man börja tempa igen? Har bf om 5 dagar och planerar att använda mig av NC fram tills dess attest syskon blir aktuellt! Men som sagt, när kan man börja lite på tempen?

• Lillafisfia
    Bobno1 skrev 2018-08-31 21:33:30 följande:
    Hade du tänkt amma så säger jag inte alls. Ammade och använde NC samt tog ÄL test för att försäkra mig om att ÄL inte var på g men blev gravid igen ändå. Nu visste vi ju iofs att det fanns en risk och var öppna för en trea men tror just amning och sedan de störda nätter man får med en nyfödd gör att tempen inte går att lita på. Men behöver ju inte vara så för alla
    Låter rimligt, vill ju inte riskera att bli gravid innan vi panerar de. Kanske ska kolla med min bm om alternativ. Men gillar NC då man inte behöver hormoner eller ingrepp!
  • Lillafisfia
    Bobno1 skrev 2018-09-04 08:28:49 följande:
    Lycka till! När vi vetat att vi velat ha fler har vi kört NC efter bebis. Efter första barnet var jag tillbaka på normal temp/cyklar ett år efter förlossningen och sen ett halvår efter när vi ville skaffa syskon gick det på försök ett.

Nu senast visste jag ju att tempen inte gick att lita på men trodde att om jag höll koll på första ÄL med lite ÄL test så skulle vi undvika grav. Men så lätt var det inte

Efter denna bebis är vi dock klara så då blir det spiral eller nått annat!

Har bebis kommit förresten? Lycka till!!
    Ja vi vet ju att vi vill ha fler men inte med en gång! Och att lite på att amning är skydd nog tänka jag inte göra!! Ja jag får se, men NC har vart guld nu när vi försökte bli gravida med denna så vill gärna köra på det igen!

Tack!! Nej ingen bebis än, bf imorgon! Hoppas på att slippa gå över allt för länge men det är första så man vet ju aldrig!!
Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles