• FrökenJ90

Tråden för oss som använder NaturalCycles

Eloons skrev 2017-08-19 16:55:32 följande:

Att den har typ höjts i tre olika nivåer, som tre trappsteg! Det brukar båda gott i en sån kurva men finns självklart undantag, håller tummarna för dig!!

Okej, hoppas att jag har tur den här gången. Längtar tills imorgon så jag kan tempa igen ^^ Mina andra cykler har tempen redan börjat sjunka vid det här laget men inte nu. Dessutom har jag inte haft så hög temp innan. Håll tummarna hårt! ^^
    Försöker med första barnet sen april 2017
  • FrökenJ90

Har bim idag. Tempen har sjunkt lite men inte lika mycket som när mensen brukar komma. Vad tror ni? Mensen kommer dyka upp va?

• FrökenJ90
    Eloons skrev 2017-08-22 09:30:14 följande:

Än är det inte kört! Tycker tempen ligger högt över linjen ändå :) ska du testa något idag?

Tänkte testa imorgon om mensen inte dykt upp. Inget än tack och lov.
  • FrökenJ90
    jaksu skrev 2017-08-23 08:47:23 följande:

GRATTIS!! När började du testa eller är detta ditt första test? :)

Jag är otroligt otålig, vill testa nu redan men är bara på ÄL+7..

Kurvan är än så länge fin

Tack :) Testade på äl +9 med vanligt test som inte visade något alls. Tog både sticka och digitalt idag. Stickan visade väääldigt svagt dock. Tog ett digitalt för att jag var osäker men det visade ju tydligt resultat ^^
  • FrökenJ90
    Jesss85 skrev 2017-08-23 10:26:47 följande:

[quote=77950381][quote-nick]FrökenJ90 skrev 2017-08-23 06:36:55 följande:[/quote-nick]

Åh Grattis vad roligt :)

Och att du plussade så tidigt också :)[/quote]

Tack :D

Fast är på äl+13 idag. Brukar ha en lutealfas på 12 dagar. Så är bim+1 idag. Stickan visade supersvagt så trodde att det var negativt först men tyckte att det var konstigt eftersom tempen gick upp igen idag. Så när jag granskade stickan så tyckte jag att jag anade en svag svag linje. Så tog jag det digitala för att vara säker och då visade den Gravid 1-2 v :) Ändå symtomet jag har är att det moler i magen. Typ som vid mens fast inte lika starkt.
  • FrökenJ90
    jaksu skrev 2017-08-31 08:51:32 följande:

Fortfarande fin kurva, varken mens eller plus

Din kurva ser jättefin ut :) Prova att ta ett digitalt test. Bifogar en bild hur mitt första test såg ut. Då var det äl+13 och bim+1. Fick då Gravid 1-2 v på digitala på samma urin. Har du inget digitalt så vänta lite och ta nytt test. Skickar även med en bild på hur mitt test såg ut igår. 20 dagar efter äl.

Gravid med första barnet - Bf maj 2018
  • FrökenJ90
    jaksu skrev 2017-08-31 08:51:32 följande:

Fortfarande fin kurva, varken mens eller plus

Såhär såg min kurva ut när jag plussade

• FrökenJ90
    jaksu skrev 2017-09-01 09:58:11 följande:

Nyfiken fråga, har du fortsatt tempa efter du plussat? var nyfiken på ifall din temp har enbart höjts eller om den har gett lite vika varierat? Jag har inte plussat än, testade senast igår morse (neg), bifogade en bild på min kurva imorse där man ser att den möjligtvis är på g neråt. 

Ja det har jag gjort. Bifogar bild så du kan se :)

• FrökenJ90
    Billieblue skrev 2017-10-01 07:50:09 följande:

Äl+12 och negativt gravtest. Ändå fortsätter tempen uppåt. Lutealfasen är vanligtvis 8-9dgr och sen dippar tempen, och mensen kommer.

Så den har aldrig varit såhär lång. Så om jag var gravid, så borde väl testet visa positivt!?

Blir tokig.. är helt inställd på att mensen ska komma men sen får jag ändå upp hoppet lite för varje dag tempen håller sig hög.. :(

Jag testade inte positivt förrän äl+14 (Brukar ha lutealfas på 12 dagar) och då var testet supersvagt. Tog ett digitalt som visade Gravid 1-2 v. Vänta lite till och ta nytt test om inte mensen dykt upp :)
  • FrökenJ90
    Billieblue skrev 2017-10-01 12:15:11 följande:

Grattis till dig FrökenJ90 :)

Ja får vänta lite och ta ett nytt test om några dagar. Känns som att ?alla? plussar så himla tidigt, men sen har jag läst om många som får plus mkt senare, typ ÄL+20. Såå svårt att vänta.

Får väl tänka att så länge inte mensen dyker upp, och tempkurvan håller sig hög, så finns det hopp :)

Har även låg sköldkörtelproduktion (hypotyreos), antar att även det kan spela in. Någon annan med hypo som försöker bli gravida?

Tack så mycket :D

Min temp brukade också sjunka 2-3 dagar innan mens. Testade på bim+2 för att tempen gick upp ytterligare. Ha lite is i magen ^^ Hoppas på att du får ditt plus!
  • FrökenJ90

Vaknade inatt vid ca 03 (efter 4 tim sömn) och tog då tempen ifall att sonen skulle hålla oss vakna senare. Gick på toa snabbt och somnade sen. Sov ca 4 tim till och tog tempen igen. Skiljde 0,2 grader. Vilken av temperaturerna ska jag logga?

Försöker med syskon till sonen
Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles