• Eloons

Tråden för oss som använder NaturalCycles

EnBoll skrev 2016-06-19 06:15:40 följande:

Efter 3 års kämpande är jag gravid, gjorde ett test idag.... Hur ska jag kunna fokusera på mitt jobb idag??:)

Värken är som mensvärk fast värre och gör bitvis så ont så jag knappt kan stå, det känns ju lite oroande men nu måste jag tänka positivt.....:)

Grattis! :)
  • Eloons
    Bell13 skrev 2016-06-19 12:01:47 följande:

Inte så bra. Tempen dök från 36.9 till 36.33 så mensen kommer när som helst nu.

Tråkigt :( du kanske lyckas slappna av borta på semestern och så blir det en USA-bebis :)
  • Eloons
    josefinenyberg skrev 2016-06-24 09:14:10 följande:

Nån som använt rfsu:s äl-tester? Jag får fan spunk på dom! Varenda gång jag testar så blir kontrollstrecket väldigt svagt, och det andra strecket visar ju typ samma, så hur ska man kunna veta när den visar positivt då :/? Bifogar bild men får se om det syns vad jag menar..

Tyvärr inte, jag använder Natural Cycles egna och dom har fungerat jättebra för mig :)
  • Eloons
    Jenno0 skrev 2016-06-27 07:14:14 följande:

Hej hej!

Jag hoppar in här. Eftersom jag läser alla inlägg så ville jag iallafall säga att jag finns, inte bara smygläsa:) tillhör även kategorin "försöker" med nr 1.

Va kul! Välkommen :)
  • Eloons
    Emhjarta skrev 2016-06-27 08:00:09 följande:

Hej! Hoppar också in här ! Läst alla sidor (tog några dagar) :) det är precis som någon skrev, denna tråd är som en däckare att läsa :) underbart att läsa om alla plus! Grattis!

Jag och min man har precis bestämt oss för att börja med barn nummer 3 :)

Slutade med p piller den 11/6. Fick en pillermens den 13/6 som höll i sig några dagar. (Slutade mitt i kartan) . Så den "riktiga" mensen hade varit den 25/5 innan.

La bara in den i NC, inte min pillermens. (Mailade NC om det). Nu är jag på cd34 och vet inte om jag väntar på mens eller ägglossning. Har bara tempat i 10 dagar .

Det var tyvärr jätte konstig när vi skulle börja med barn nummer 2. Mens i 40 dagar, ingen ägglossning, sen mens 3 dagar. Ja väldigt oregelbunden men vi lyckades bli gravida efter 6 månader.

Nu hoppas jag att NC hjälper mig att ha lite bättre koll på min kropp :)

Välkommen! Jag slutade med minipiller i slutet av april och min första riktiga mens har jag fått den här månaden, så det kändes skönt att veta att kroppen är igång! Nu väntar jag på ägglossning :) hur ser din temp ut nu?
  • Eloons
    Emhjarta skrev 2016-06-27 10:50:37 följande:

[quote=76743476][quote-nick]Eloons skrev 2016-06-27 09:40:24 följande:[/quote-nick]Välkommen! Jag slutade med minipiller i slutet av april och min första riktiga mens har jag fått den här månaden, så det kändes skönt att veta att kroppen är igång! Nu väntar jag på ägglossning :) hur ser din temp ut nu?[/

Okej! Hoppas min mens också kommer snart så kan man börja om på nytt! Jobbigt nu när man inte har någon aning. Har köpt på mig äl test också för TT hjälp till på traven :)

Så här ser min Temp ut !

Fortsätt med äl-test, dom hjälpte mig jättemycket! Och så fotade jag dom och jämförde från varje dag! Till slut fick jag ett väldigt starkt utslag, jättekul att se :)
  • Eloons
    Azerp skrev 2016-06-27 13:00:27 följande:

Bifogar grafen :) Och denna månad blev det inte många mysstunder heller men det räckte tydligen :)

Grattis! Och va kul det tog sig ändå! :)
  • Eloons
    Jenno0 skrev 2016-06-27 12:09:49 följande:

Tack för välkomnandet:)

Jag slutade också med piller, dock minipiller i början av maj och har haft två blödningar varav en riktig mens och har nu ägglossnibg imorgon, om man ska tro NC:) Dock har jag jättesvårt att tyda ägloss stickorna:o

Tycker du det är svårt med styrkan på färgen eller vad tycker du är svårt att tyda?
  • Eloons
    josefinenyberg skrev 2016-06-27 12:50:23 följande:

Verkar inte som det blev nån ägglossning denna gången. Inget positivt äl-test iaf :/ testat sen cd12 and nothing. Enligt NC var äggdutten idag men den är borta nu efter eTT helt blankt test idag..

Hela förra veckan kändes verkligen som en typisk ägglossningsperiod o jag var säker på att jag hade äl, men nu är jag bara såå confused..

Jag fick en väääldigt lång första cykel då ägglossningen kom cd30 typ? Har du tempat länge? :)
Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles