• Bitten

Fjärde barnet 2016

Hej. Jag och min man har tre barn och börjar inse att familjen nog kommer att öka i storlek med en till. Vi försöker inte men vi skyddar oss heller inte så det är väl bara en tidsfråga, men det vet man ju inte säkert förstås. Det känns lite läskigt men blir det ett barn till så känns det rätt och bra. Jag känner att vi har kraft och kärlek för en till.
    Finns det fler därute som planerar för större familj?

• Svar på tråden Fjärde barnet 2016
  • Bitten

Men vad jobbigt med sjukdomar. Jag har varit lite snuvig men annars mått bra. Mina två första startade med vattenavgång och nu när vi inte är hemma så finns givetvis en liten oro att det ska dra igång och att det blir snurrigt med förlossning utan att ens ha grejer till barn eller mig. Så känslan av vattenavgång är nog mer en psykologisk mental oro-värsta scenariotanke som fått lite fäste såhär på sluttampen.
    Kombinationen att jag på senaste kontrollen fick veta att barnet ligger men huvudet lååååångt nere gör ju att tankarna dessutom får extra fäste.

• lulu11
    Bitten skrev 2015-12-19 10:28:11 följande:

Välkommen hit lulu!

Kul ned flera som väntar nr fyra. När har du bf? Lägg till dig i listan om du har lust.

Jag skall på en extra koll hos barnmorska på måndag. Vill ha lite koll innan vi åker "hem" för julfirande. (60 mil i bil)

Tycker min mage har sjunkit och dessutom undrar jag om de vill göra ngn extra koll med anledning av att jag hade lite dåligt på senaste glukosbelastningen.

Jag har blivit av med två (tre) krämpor. :)

Jag har haft en hel del åderbråck men det har stannat av nu och dessutom värker/tynger det inte längre i hela underlivet rumpan när jag reser mig. Sen har jag haft halsbränna en kortare period men det är också borta i princip. Kopplar det till att magen sjunkit. Kanske?

Ang hur vi sover så, femåringen fick eget rum för några veckor sedan och har inte riktigt vant sig ännu och har kommit in i en vana att komma in till oss under natten. Har alltid sovit bra och hela nätter så när hon kommer in så sover hon och ligger stilla så det går bra. Treåringen kommer ibland in en gång men då blir det så trångt så då brukar vi gå med in och hjälpa att somna om i sin egen säng. Ettochetthalvtåringen sover hela natten. De sover generellt sett bra alla tre måste jag säga. Därmed gör vi också det. :)

Jag har lätt/väldigt lätt att somna tack och lov.

Tack och ber om ursäkt för sent svar. Har varit mycket under helgerna.

Lägger gärna till mig i listan, hur gör jag det?

Jag har bf den 18 februari men kommer få göra en hinnsvepning på sjukhus i v 38, har hyperemesis gravidarum som blivit mycket bättre de senaste v men är ganska slut och har bara gått upp 6 kg.

Men har varit inne på specialmödravården idag pga mycket sammandragningar , bebis kurva var först ite bra och jag hade 39 graders feber. Efter Alvedon och vila mådde bebis bra. Men då låg jaf lite högt i socker så ev glukosbelastning.

Har du fått göra måmga glukosbelastningar?

Vad skönt att flera gravid krämpor försvunni :)

Och underbart att alla barnen sover bra. Vår 13 åring sover såklart i eget rum. 4-åringen pinnar in till oss varje natt och snart 3-åring sover för det mesta i sin säng.

BLir bara lite orolig hur vi ska sova när bebis kommr... vad jag har hört ska inte syskon sova i samma säng som nnyfödd. .

Jag kanske oroar mig i onödan... har varit sjukskriven hela graviditet en så har för mycket tid att sitta och grubbla!

God fortsättning alla! :)
  • Lysmasken

Varit vaken sen 03. Å klockan är nu 04:30. Klockan ringer 06 då jag ska göra en Glucosbelastning kl 07:30 i stan.

Anledningen till att jag inte kan sova är att jag & maken inte har pratat med varandra sen nyår. Hans pappa dog i cancer den dagen. Sen dess har han typ undvikit mig. Å det känns sådär

Extra ledsen nu när man är höggravid.

Isabelle 051204 Filippa 080401 Novalie 100825
  • Bell13
    Lysmasken skrev 2016-01-05 04:33:13 följande:

Varit vaken sen 03. Å klockan är nu 04:30. Klockan ringer 06 då jag ska göra en Glucosbelastning kl 07:30 i stan.

Anledningen till att jag inte kan sova är att jag & maken inte har pratat med varandra sen nyår. Hans pappa dog i cancer den dagen. Sen dess har han typ undvikit mig. Å det känns sådär

Hej, jag kikar in här ibland. Försöker bli gravid med ett fjärde barn och hoppas på att lyckas under våren.

Pratar han med någon annan än dig? Tycker det låter tråkigt men också allvarligt att ni inte kommunicerar med varandra, det är ju inte ditt fel att hans far inte längre är i livet kanske ska du föreslå att han går och pratar med någon och fortare kommer över sorgen om det nu är det som är problemet. När ert barn föds kommer du ju behöva hjälp och avlastning från honom och då måste ni ju vara samspelta.
    Kram på dig
  • Lysmasken

[quote=76190735][quote-nick]Bell13 skrev 2016-01-05 08:52:53 följande:[/quote-nick]Hej, jag kikar in här ibland. Försöker bli gravid med ett fjärde barn och hoppas på att lyckas under våren.

Pratar han med någon annan än dig? Tycker det låter tråkigt men också allvarligt att ni inte kommunicerar med varandra, det är ju inte ditt fel att hans far inte längre är i livet kanske ska du föreslå att han går och pratar med någon och fortare kommer över sorgen om det nu är det som är problemet. När ert barn föds kommer du ju behöva hjälp och avlastning från honom och då måste ni ju vara samspelta.

Kram på dig[/

Hej.

Jodå han pratar med sin ena bror men jag saknar att han inte pratar med mig. Igår tok bölade jag & sa till honom som det är nu så vill jag inte ens ha med dig till förlossningen Om det skulle starta nu.

Då svarade han med att det var ju inte kul. Han kom senare på kvällen & smekte magen å höll om mig. Då tok bölade jag igen. Inatt kröp han närmre & smekte magen samtidigt han höll om mig. Å vad gjorde jag då? Jo bölade. Är man känslig eller vad... Är normalt inte sån här men igår/inatt har jag varit som en kran.

Jag tror att han fattade.

Å kram på dig med <3

• Bell13
    Lysmasken skrev 2016-01-05 12:33:42 följande:

[quote=76190735][quote-nick]Bell13 skrev 2016-01-05 08:52:53 följande:[/quote-nick]Hej, jag kikar in här ibland. Försöker bli gravid med ett fjärde barn och hoppas på att lyckas under våren.

Kram på dig[/

Hej.

Jodå han pratar med sin ena bror men jag saknar att han inte pratar med mig. Igår tok bölade jag & sa till honom som det är nu så vill jag inte ens ha med dig till förlossningen Om det skulle starta nu.

Då svarade han med att det var ju inte kul. Han kom senare på kvällen & smekte magen å höll om mig. Då tok bölade jag igen. Inatt kröp han närmre & smekte magen samtidigt han höll om mig. Å vad gjorde jag då? Jo bölade. Är man känslig eller vad... Är normalt inte sån här men igår/inatt har jag varit som en kran.

Jag tror att han fattade.

Å kram på dig med <3

Hoppas det blir bättre nu då det där att man gråter för allt som gravid är ju både på gott och ont. Hoppas att du inte ska behöva gråta mer nu. Ta hand om dig och den lilla i magen.
    Kram
  • Lysmasken

[quote=76192240][quote-nick]Bell13 skrev 2016-01-05 16:01:35 följande:[/quote-nick]Hoppas det blir bättre nu då det där att man gråter för allt som gravid är ju både på gott och ont. Hoppas att du inte ska behöva gråta mer nu. Ta hand om dig och den lilla i magen.

Kram[/

Jag håller tummarna för ett plus snart.

• Bitten
    Lysmasken skrev 2016-01-05 04:33:13 följande:

Det där lät inte alls kul. Hoppas han kan påbörja sitt sörjearbete ordentligt snart så han kan stötta dig med allt det kommande och allt vad det innebär.

Hur gick det på g-belastningen?
    Jag ska iväg på torsdag.

Jag har tagit fram kläder i 50-56 och börjat tvätta och göra lite plats i garderober mm. Packar lite i förlossningsväskan och börjar så smått fatta vad som skall komma. Hjälp! :)
  • Lysmasken

[quote=76193371][quote-nick]Bitten skrev 2016-01-05 20:20:45 följande:[/quote-nick]Det där lät inte alls kul. Hoppas han kan påbörja sitt sörjearbete ordentligt snart så han kan stötta dig med allt det kommande och allt vad det innebär.

Hur gick det på g-belastningen?

Jag ska iväg på torsdag.

Jag har tagit fram kläder i 50-56 och börjat tvätta och göra lite plats i garderober mm. Packar lite i förlossningsväskan och börjar så smått fatta vad som skall komma. Hjälp! :)[/

Det tog hårt på honom men vi pratade lite innan ikväll & han sa att han skulle bli bättre.

Hade 4,1 som första gångs värde & 4,6 efter 2 timmar. Usch det är inte skoj å dricka skiten. Blärk...

Tog en snabbis tur nere till Ikea i lördags. Så ska skruva ihop byrån & börja tvätta lite kläder. Samt skruva ihop spjälsängen. Väntar nog 2-3 veckor med att packa väskan.

• Bitten

Det var ju jättebra värden lysmasken!
    Jag sitter just nu med 250ml i kroppen. Fy fan, det var tungt att svälja skiten idag. 4,1 som startvärde.

Svar på tråden Fjärde barnet 2016