Lysmasken skrev 2016-01-18 20:45:56 följande:
Vart hos bm nu ikväll. Bebisen ligger i säte. Fick göra ett snabb ul för att kolla så att det stämde. Så ny tid till bm nästa vecka. Har den inte vänt sig då så ska jag få en tid till fl veckan efter för vändning. Skulle ha med mig en väska ifall om det skulle sätta igång
Isabelle 051204 Filippa 080401 Novalie 100825
Ok, så den ligger i säte den lilla rackaren. Har någon av de andra gjort det? Såhär "sent"?
Hoppas det går bra på vändningen då och vill den inte gå med på det så kommer den ju ut ändå på ena eller andra sättet. Men jag kände inte till att det kan dra igång när de gör vändningsförsök.
Ja, med första hade han kunnat missa också för då drog det igång (vattenavgång) tre veckor tidigt och han var inte hemma utan jobbade utomlands men han hann med flyg och bär han kom innanför dörren (nästa morgon) hemma så packade vi in oss i bilen och åkte in.
Med andra gick vattnet hemma på natten (född fyra timmar senare) och sedan gick det i en ganska snabb fart och jag fick åka ambulans för vi fick inte tag på taxi. Han åkte in med nummer ett med sig för vi hade ingen barnvakt så han satt i väntrummet.
Nummer tre drog igång på em när han hämtade hem barn från förskolan och då blev det åka taxi in och medan han väntade på barnvakten så var förlossningen över. Hann vara på förlossningen en timme bara.
Så jag utgår från att denna kanske till och med går ännu fortare men vad vet man. :)