Inlägg från: Dockan |Visa alla inlägg
  • Dockan

Klädkod kavaj? Hur lång klänning?

Jag tänker såhär. Folkdräkt är alltid riktigt oavsett klädkod - du har inget motsvarande..?

Annars fungerar alltid fina byxor och festbetonad topp. Det är ju heltäckande om man nu är rädd att någon skulle vara ofin nog att anmärka på din klädsel.

Dessutom vet ju säkert din vännina om både din religion och klädsel annars. :)

• Dockan

Enligt Magdalena Ribbing, ja.

mobil.dn.se/mat-dryck/etikett/kladsel/

Men festbetonade byxor alltså, under sommartid ett par fina linnebyxor eller något mer glansigt fint tyg? Menade alltså inte jeans eller vanliga bomullsbyxor. Kostymbyxor? Finns ju många snygga kvinnokostymer. :)

Toppen är ju lättare, tänk bara ljust, vackert och somrigt. Piffa med smycken osv. :)

Alla är ju inte bekväma i klänning, av andra skäl än religion (ärr, hur man klär sig annars osv), så det är säkert fler som inte kommer ha klänning. Jag hade nog undvikt golvlång klänning om de nu är så känsliga som du säger, för det blir ju mer av ett etikettsbrott i så fall.

För övrigt älskar jag både indiska trad kläder samt från Arabländer - men vi är ju alla olika. De verkar ju lite trångsynta de du ska på fest med, trist om det är så.

Svar på tråden Klädkod kavaj? Hur lång klänning?