Inlägg från: Dexter dot com |Visa alla inlägg
  • Dexter dot com
    nikki06 skrev 2015-04-23 12:53:55 följande:
    Vilken blandning :) Jaa precis, tänkte det med! Ska kolla lite närmre på den för just frallor, hoppas på att den har lite högre proteininnehåll :)
    Men varför vill du ha högt protein när det ofta är orsaken till klåda mm?
    Att RC skulle va tänkt till när dom gör sina foder är ju inte riktigt sant. Tex i Dvärgschnauzerfodret dom säljer och säger är rasanpassat och ska förebygga urinsten så är enda skillnaden mot deras vanliga fodret att dom tillsatt salt så hundarna blir törstigare.....
    Däremot deras dietfoder är välfungerande och genomtänkta.

Visst funkar många hundar på RC men det finns bättre för samma pengar.
  • Dexter dot com
    nikki06 skrev 2015-04-23 13:55:08 följande:
    Oj då har jag blivit lite lurad hos veterinären, jag frågade där om fodret med protein vi blev rekommenderade av djuraffären var bra och djursjukvårdaren sa att valpar av den rasen ska få i sig tillräckligt med protein så att de kan bygga rätt muskler under sin uppväxt, iaf det första  halvåret-året. 

Men då får jag nog göra mer research för nu vågar jag inte lita på nåt haha! Usch va galet, att det inte är lättare i denna foder-djungel.
    Det är en djungel och veterinärer är sällan utbildade i näringslära utan rekommenderar Hills och RC för det har dom betalt för ;)
    Vissa hundar kan äta vad som helst men med tanke på din ras tycker jag du gör rätt i att verkligen kolla upp vad du stoppar i den och allergierna bara ökar tyvärr.
Svar på tråden Tips på foder!