Inlägg från: GrodanHopp |Visa alla inlägg
  • GrodanHopp

Tips på foder!

nikki06 skrev 2015-04-23 13:55:08 följande:

Oj då har jag blivit lite lurad hos veterinären, jag frågade där om fodret med protein vi blev rekommenderade av djuraffären var bra och djursjukvårdaren sa att valpar av den rasen ska få i sig tillräckligt med protein så att de kan bygga rätt muskler under sin uppväxt, iaf det första  halvåret-året. 

Men då får jag nog göra mer research för nu vågar jag inte lita på nåt haha! Usch va galet, att det inte är lättare i denna foder-djungel.

Det är absolut tillräckligt med protein i Standardt :) Standardt innehåller dessutom inte en massa konstiga ämnen som inte behövs.

Jag ger det till min hund och är super nöjd!
  • GrodanHopp
    nikki06 skrev 2015-04-23 18:28:46 följande:

Jaha finns det till engelsk bulldog? Va smart, då ska jag försöka med det eller StandardT. Ja jag har faktiskt tänkt börja kombinera med färskfoder efter övergången från det gamla fodret, vår pudelblandis får nästan bara färskt. Lite mer ekonomiskt dock eftersom hon äter väldigt mycket mindre än den andra ;) köper nog hellre färskfoder och kombinerar med något billigare torrfoder än det dyra som jag har nu.

Då skulle jag absolut köra färskfoder och Standardt. Att mixar bra färskfoder med ett dåligt torrfoder ger ju liksom inget.
Svar på tråden Tips på foder!