Inlägg från: Aniiee |Visa alla inlägg
  • Aniiee

Tips på foder!

Ebbagr skrev 2015-06-07 19:56:53 följande:
    Hunden ska ju i alla fall äta valpfoder upp till 1 års ålder, jag hämtar min valp om 5 dagar så har ännu ingen hund men vi har köpt en 15 kg säck royal canin och den kostar 500 spänn. :) Om du byter tänk på att byta försiktigt! :)
    Lycka till!
    Ebbagr skrev 2015-06-07 19:58:24 följande:

Ett tips är att inte köpa foder med Spannmål! Det är inte bra! :)

Jag har inte så bra koll på RCs valpfoder, men innehåller inte ALLA de spannmål och/eller majs?

Är valpfoder förresten absolut nödvändigt? Är det inte mest ett försäljningstrick?
    I can't imagine a man really enjoying a book and reading it only once. - C.S. Lewis
  • Aniiee
    doge skrev 2015-06-07 21:25:50 följande:
    De brukar innehålla både majs, ris och vetemjöl 

Oh..... that sucks....
    Ebbagr skrev 2015-06-07 21:38:59 följande:
    Ingen aning, min uppfödare kör på RC och man fick 500kr för mat så har köpt en 15kg säck för de men om de är dåligt kommer vi ej fortsätta med det :)

Valpfoder säger även uppfödare att man ska fortsätta med upp till 1 år så jag tror man ska hålla sig efter det :)
    Ja, har det både vetemjöl, ris och majs i så är det kanske inte så jättebra, men det är bra att valpen får samma foder i alla fall ett tag. Så känner hon sig "hemma".

Kolla i alla fall på fodrets hemsida vad de rekommenderar. Jag vet att chihuahua-valpfodret från RC är till typ 8 månader eller något sådant. Sen kan det ju vara intressant att kolla vad det är för skillnad mellan valpfodret och vuxenfodret. 

Jag vet inte så noga, som sagt. Jag har alltid gett mina hundar färskfoder, barf och vuxenfoder, men det var ett tag sedan jag hade en valp.
    I can't imagine a man really enjoying a book and reading it only once. - C.S. Lewis
Svar på tråden Tips på foder!