• Anonym (skyldig)

    Dottern skulle sjunga inför publik, men klarade inte av pressen

    Min dotter håller på att lära sig sjunga, och just igår skulle hon öva inför en stor publik för första gången. Men väl uppe på scen blev hon så nervös att hon bajsade på sig, och till följd av det sjöng hon fel text och hela framträdandet blev jättepinsamt.

    Jag märkte att hon var väldigt nervös innan hon skulle upp, men inte kunde jag ana att det skulle hända en olycka. :( Nu känner jag mig skyldig för det var jag som drev på henne att hon skulle prova inför publik igår. Förmodligen var hon inte redo för det än.

    Gjorde jag fel som pushade henne?

  • Svar på tråden Dottern skulle sjunga inför publik, men klarade inte av pressen
  • taquine
    Drottningen70 skrev 2015-04-25 21:44:01 följande:
    Ja, det gjorde du Gunilla.
    Exakt vad jag tänkte
  • Anonym (skyldig)
    taquine skrev 2015-04-25 21:46:42 följande:
    Exakt vad jag tänkte

    Drottningen70 skrev 2015-04-25 21:44:01 följande:

    Ja, det gjorde du Gunilla.


    *väntar på att den jobbiga Familjelivsmobben ska skingra sig*
  • Grus grus

    Det är såklart enkelt i efterhand att se att det var fel. Dock inte lika enkelt före. Men nu vet du. Låt henne börja om i mindre skala. Framträda inför familjen, öka sen till släkten vid tex midsommarfirande eller jul. Var inte alltid hemma även om det är samma folk hon sjunger inför. Var kreativ och kom på olika roliga platser att ha ett framträdande på.

    Det är ju synd att om hon verkligen vill detta, hindras på grund av nervositet. Det kan man arbeta bort.


    online you can be anything you want. Strange why so many choose to be stupid.
  • taquine
    Anonym (skyldig) skrev 2015-04-25 21:50:53 följande:

    *väntar på att den jobbiga Familjelivsmobben ska skingra sig*
    Tillhör ingen mobb men det måste du ju förstå själv att hon inte är mogen att stå inför publik om hon blir så nervös hon bajsar ner sig. Låt henne ta det i sin egen takt , när hon själv vill . Lycka till ;)
  • Anonym (skyldig)
    Grus grus skrev 2015-04-25 21:57:50 följande:

    Det är såklart enkelt i efterhand att se att det var fel. Dock inte lika enkelt före. Men nu vet du. Låt henne börja om i mindre skala. Framträda inför familjen, öka sen till släkten vid tex midsommarfirande eller jul. Var inte alltid hemma även om det är samma folk hon sjunger inför. Var kreativ och kom på olika roliga platser att ha ett framträdande på.

    Det är ju synd att om hon verkligen vill detta, hindras på grund av nervositet. Det kan man arbeta bort.


    Jo så är det ju, lätt att vara efterklok. Men hur motarbetar jag hennes nervositet efter en sådan här händelse?
  • Grus grus
    Anonym (skyldig) skrev 2015-04-26 00:01:02 följande:

    Jo så är det ju, lätt att vara efterklok. Men hur motarbetar jag hennes nervositet efter en sådan här händelse?


    förklara för henne att hon snart kommer att stå inför stor publik, men precis som att man måste öva för att kunna sjunga bra, måste man öva att stå inför publik. Berätta att olika människor behöver olika mycket träning, men nu vet ni vad som krävs och nu kan du hjälpa henne att lära sig. Förklara att nästa gång hon står inför en sådan stor publik kommer hon säkert att vara nervös då också, men eftersom hon då har övat kommer det ändå att kännas mycket bättre och hon har lärt sig hur hon kan göra för att klara av det.
    online you can be anything you want. Strange why so many choose to be stupid.
  • Anonym (skyldig)
    Grus grus skrev 2015-04-26 00:12:13 följande:
    förklara för henne att hon snart kommer att stå inför stor publik, men precis som att man måste öva för att kunna sjunga bra, måste man öva att stå inför publik. Berätta att olika människor behöver olika mycket träning, men nu vet ni vad som krävs och nu kan du hjälpa henne att lära sig. Förklara att nästa gång hon står inför en sådan stor publik kommer hon säkert att vara nervös då också, men eftersom hon då har övat kommer det ändå att kännas mycket bättre och hon har lärt sig hur hon kan göra för att klara av det.
    Tack, men jag tänkte kanske lite mer omedelbart efter en sådan här händelse. Just nu skäms hon jättemycket, för alla i publiken såg vad som hände.
  • Grus grus
    Anonym (skyldig) skrev 2015-04-26 00:16:45 följande:

    Tack, men jag tänkte kanske lite mer omedelbart efter en sådan här händelse. Just nu skäms hon jättemycket, för alla i publiken såg vad som hände.


    Just nu är det bara att krama och trösta. Berätta en otroligt pinsam grej som hände dig eller din man som barn eller vuxna, helst båda. Och gärna ännu fler personer som du känner till. Det gör inte hennes upplevelse lättare, och det måste du vara tydlig med. Men du visar att det kan hända vem som helst, och att det blir bättre med tiden. Säg att om någon skulle säga elaka saker, visst vore det bästa att träna och sen en dag stå där framme igen och det går bra? Då skulle hon ju må mycket bättre. Så säg att nu är vi ledsna och vi kramas. Men sen tar vi nya tag och börjar träna.
    online you can be anything you want. Strange why so many choose to be stupid.
  • Anonym (skyldig)
    Grus grus skrev 2015-04-26 00:23:10 följande:
    Just nu är det bara att krama och trösta. Berätta en otroligt pinsam grej som hände dig eller din man som barn eller vuxna, helst båda. Och gärna ännu fler personer som du känner till. Det gör inte hennes upplevelse lättare, och det måste du vara tydlig med. Men du visar att det kan hända vem som helst, och att det blir bättre med tiden. Säg att om någon skulle säga elaka saker, visst vore det bästa att träna och sen en dag stå där framme igen och det går bra? Då skulle hon ju må mycket bättre. Så säg att nu är vi ledsna och vi kramas. Men sen tar vi nya tag och börjar träna.
    Tack för idén, det ska jag göra!

    Mr Obvious skrev 2015-04-26 00:19:37 följande:

    Hur gammal är dottern?


    11.
  • Crops

    Stod hon med ryggen vänd mot publiken och sjöng alltså? Eftersom alla såg vad som hände?

    Tror du vill prata lite om bajs bara.

  • Anonym (skyldig)
    Crops skrev 2015-04-26 05:56:08 följande:

    Stod hon med ryggen vänd mot publiken och sjöng alltså? Eftersom alla såg vad som hände?

    Tror du vill prata lite om bajs bara.


    Och så var maffian tillbaka igen. >_>

    Nej, men det syntes iaf ganska tydligt vad som hade hänt.
Svar på tråden Dottern skulle sjunga inför publik, men klarade inte av pressen