Inlägg från: aurorasmamma |Visa alla inlägg
  • aurorasmamma

BF Januari 2016 :)

Hej!! Är gärna med här också! Plussade i fredags så är i v.4 nu (3+6) läskigt att de är så tidigt ännu men skönt att vi är fler :) bf 4-6 januari, andra barnet för oss.

• aurorasmamma
    anaconda skrev 2015-04-28 22:28:08 följande:

Någon som äter folsyra?

Jepp, gjort de sedan 3 månader innan min förra graviditet med min dotter ( hon är 11 månader strax).

Nu när ja är gravid igen ha ja ökat mängden lite, från 400 till 500 enligt rekommendationer.

Funderar på när ja ska ringa mvc. Har ni andra ringt?
  • aurorasmamma

Jag är 26 och maken blir 35 i höst.

Bor i en 3a men går i hustankar.

Jag är undersköterska, jobbar med små barn med hjärt och lungproblematik nattetid. Mammaledig just n,u men börjar jobba den 2 juli igen.

Vi har en dotter som är 11 månader. Vår lilla solstråle! <3

Vi har en hund en griffon belge, skulle ha mer djur om vi köper hus/gård. Uppvuxen på bondgård och kan varken tänka mig ett liv utan barn eller djur.

• aurorasmamma

Jag bor i Umeå, vart bor du?

Lizzie09 skrev 2015-04-29 18:36:44 följande:

Kul, vi bor också i lägenhet men letar hus, jag jobbar också som undersköterska och har också hund :) Vart i landet bor du?

• aurorasmamma
    Linnea1986 skrev 2015-04-29 18:51:30 följande:

En intim fråga, har ni mkt flyttningar? Jag har fått det o tror varje gång att det blivit missfall. Försöker inte tänka på de men kmr upp i huvet hela tiden :/

Har inga nämnvärda flytningar faktiskt. Därför ja inte trodde de skulle bli ett positivt test den här månaden. Förra graviditet med dottern hade ja mycket flytningar i princip hela graviditeten.
  • aurorasmamma

Å kul att vi ha de gemensamt! :)

aurorasmamma skrev 2015-04-29 19:43:27 följande:

Jag bor i Umeå, vart bor du?

• aurorasmamma
    Niiia skrev 2015-05-02 00:16:12 följande:

Jo självklart, jag förstår vad du menar ska nog berätta för honom :D!

Kan man göra ett ul så pass tidigt i v.6? Och är det normalt att ha " mensvärk"

Mensvärken du känner är troligen bara växtvärk i livmodern :D slappna av och njut av graviditeten, du väntar barn känn glädjen över det och dela det med maken istället!

Ingen idé att oroa sig för de man inte kan styra över. Vet hur de känns då jag vid förra graviditeten först fick ett missfall men blev gravid månaden därpå som resulterade i min vackra dotter.

Och Ang ul, brukar bli vul (vaginalt ultraljud) när de är så pass tidigt. Vänta hellre till efter v. 7 så hjärtat ha haft chansen att börja slå :)

Kram!
  • aurorasmamma
    bjarnes12 skrev 2015-05-08 20:16:29 följande:

Hej!

Plussade idag på bim. Så glad!

Första försöket med syskon till vår son. Om allt går vägen så har jag bf 14/1, enligt min senaste mens.

Jag ringde mamma på direkten, precis som jag gjorde när jag plussade med sonen, samt skickade ett mms till min bästa vän som väntar sitt första barn i Juli. Resten av släkten får vänta till efter v12.

Har Precis bytt jobb så ska försöka ha det hemligt en stund där med, jobbar dock o vården så kan bli knepigt i vissa situationer. Med min son började jag spy v9 och spydde sedan ca 10-15 gånger om dagen fram till förlossningen, hoppas såklart på att slippa det denna gång.

Välkommen hit och grattis igen!!
  • aurorasmamma
    Nataliaxac skrev 2015-05-13 14:21:14 följande:

Nä jag har inte bokat än fick instruktioner att man ska till Bm vecka 8 ???? i alla fall här i Umeå, var bor ni?

Bor också i Umeå

Ringde förra veckan och fick tid den 20e. Du kan ringa nu om du vill, min bm tyckte de va bra då de är mindre tider fram mot sommaren lediga.
  • aurorasmamma

Idag slog illamåendet till för mig, kräktes till och med. Får inte i mig något alls idag förutom vatten.

Går in i v. 8 i morgon och ska till Bm den 20e.

Men förutom att ja mår illa idag ha ja ju inte känt mig vidare värst gravid innan. Så tar kräkningarna bara som positivt än om drygt.

Svar på tråden BF Januari 2016 :)