Inlägg från: aurorasmamma |Visa alla inlägg
  • aurorasmamma

BF Januari 2016 :)

amalie79 skrev 2015-07-21 01:21:11 följande:

Ser fram emot rul mest för att äntligen få ett datum... Gyn och kub bm var inte riktigt överens där, gyn sa 12+2 och kub bm 12+4 exakt en vecka senare så vi vet ju inte riktigt i dagsläget

Jag med! Vet inte alls vilken vecka jag är i egentligen. Enligt sista mens så är ja v. 18 (17+3) men enligt de snabba ultraljudet som gjorde vid inskrivningen (eftersom jag inte vet när ja blev gravid pga minipiller) så är ja i v16 (15+4).

Är ju stor skillnad på de olika så blir spännande att se vad som blir fastställt!

Sen bata att få se bebisen längtar jag galet mycket efter nu.

När har du tid för Rul?
  • aurorasmamma
    polken skrev 2015-08-02 12:44:14 följande:

Hej! 

Jag väntar mitt första barn BF 9 januari. Vilket betyder att jag är i vecka 18 nu, men magen har inte vuxit någonting!! Behöver bli orolig om det verkligen är något där inne eller om det lever.. Är det någon som känner samma sak??

Ja är i v 18 också, är mitt andra barn och jag har ingen mage direkt heller. Däremot har ja börjat känna bebis så tror de är lugn (hoppas och håller tummarna för att de är de.)

När har du rul? Borde ju vara snart, mitt är den 10e.
  • aurorasmamma
    Parkbänksteorier skrev 2015-08-08 13:02:17 följande:

Hej! Har läst här ett tag men inte kunnat skriva då jag tappat bort lösenordet, äntligen fått tummen ur och löst det nu Väntar liten i början av januari, har rul om en vecka och är mixat hoppfull, nervös och livrädd.

Fråga till er: är alla ni öppna med era graviditeter nu? Jagvill dölja det på jobbet ett tag till men det här med kläder är ju hopplöst. Hur klär/ klädde ni er för att dölja den växande magen?

Jag är i v 19 och vi har inte berättat för någon alls ännu. Rul på måndag så efter det kommer vi berätta för närmaste om allt ser bra ut.

Har lite lösare kläder bara har inte så mycket mage att dölja ännu.
  • aurorasmamma
    Seven Costanza skrev 2015-08-09 10:09:16 följande:

Imorgon är det dags för RUL! Är i v 18+6 då enligt senaste ultraljud. Hoppas på tre saker: att barnet är friskt, att få samma eller helst ett senare förlossningsdatum och att de kan se kön .

Någon mer som har RUL imorgon?

Vilken tid har du rul? Jag har också i morgon, pirrigt som bara den känner jag!
  • aurorasmamma
    Seven Costanza skrev 2015-08-09 12:28:51 följande:

Kl 11, när har du? Jag är både pirrig men också nervös, hoppas verkligen att barnet ser friskt ut.

Mycket senare, halv 3. Hoppas att de timmarna innan går fort så man får de överstökat. För nervös är man ju helt klart! Minns dock med dottern att ja kände att de va trist när vi hade gått därifrån. Ville ju se henne mer!! Men hoppas att allt är bra med bebis, känns iallafall som så, sparkar å har sig mycket nu.
  • aurorasmamma
    Seven Costanza skrev 2015-08-09 20:47:58 följande:

Aha, ja jag är glad att det är tidigt för jag lär inte kunna tänka på så mycket annat innan vi ska dit. Jag är lite mer orolig för jag känner ingenting som jag säkert kan säga är bebisen - har känt lite grann men är inte säker på att det är bebisen utan det kan ju lika gärna vara magen som kurrar för att jag är hungrig. Kul att du känner bebisen, jag är helt klart avundsjuk! Men har hört att de som redan varit gravida kan känna bebisen tidigare i följande graviditeter än man gör med första barnet.

Är detta första ultraljudet med det här barnet? Vi har redan varit på två ul men det känns som en evighet sedan vi var på KUB, är väl fem-sex veckor sedan nu.

Jag hade gärna haft det tidigare men nu är de som de är. Tur dock ändå eftersom vi inte hade fått någon barnvakt om de va tidigare.

Kan mycket väl vara bebis du känner då. Du får de bekräftat i morgon om inte annat.

Ja kände bara denna bebis typ två veckor tidigare än dottern. Men man vet/känner igen hur de ska kännas när man varit med om de tidigare

Ja de är första Ul så extra spännande!! Hoppas man lyckas sova inatt och inte bara ligger och funderar!
  • aurorasmamma
    FrökenC skrev 2015-08-09 21:55:11 följande:

Ni som har lite erfarenhet om det här med RUL...

Jag har fått en kallelse nu och enligt ultraljudet jag gjorde sist så fick jag ett nytt BF-datum så nu när jag ska göra mitt RUL är jag i vecka 19 (18+2). Är inte det lite sent?

Jag har som sagt rul i morgon, är i v19 då 18+3 och de är inte sent, mellan 18 och 20 är de vanligaste att man har rul.

Så de är som de ska med de
  • aurorasmamma

Rutinultraljudet gick jätte bra även för oss! Tråkigt att vi inte fick så jätte bra bild på bebis bara men de må ju va. Roligt att höra att de gått bra för er andra idag med!! Vi väntar en flicka med största sannolikhet Lite kul dock är att moderkakan ligger som ett tak över bebisen (lite som hatten på en svamp) Bf blev flyttat lite för oss så vi har nu den 10/1. Är alltså i 18+0 idag, kändes helt okej att bli flyttad lite in i året

Angående viktökning så har jag gått upp ca 3-4 kilo sedan ja plussade. Känns inte direkt som något ja oroar mig för. Tur de är kallt å jävligt när man är höggravid så man inte behöver tänka på att man känner sig stor eller är för varm!

• aurorasmamma
    Znö skrev 2015-08-12 20:10:11 följande:

Ja, på pojkar växer det bort i 50% av fallen om jag förstått det rätt. Jag väntar troligtvis en flicka.

Tack för alla varma tankar och pepp, allihopa! Ska försöka lägga mig och vila nu, mitt huvud värker av alla tårar! Jag som vaknade förväntansfull och nyfiken imorse över RUL:et, lite oro också - men det här hade jag inte med i beräkningen...

Men åhh! Började gråta när ja läste om ditt rul. Fy va jobbigt! Hoppas ni får klarhet i allt i morgon och mer svar på alla frågor som lär snurra runt i huvudet på er. Tänker på er! Jätte kram <3
Svar på tråden BF Januari 2016 :)