Jag skulle också gärna hyra in städ, inköp, fönsterputsen och trädgårdsarbetet. Men jag är nog för snål och jag gillar att göra det själv också. Visst är det jobbigare nu. Men man för göra vad man kan och orkar, ta lite var dag så är det inte så mycket som behöver göras när helgen kommer. Mina grabbar 4 & 5 år får ofta hjälpa till. Ibland är det inte så lätt (man får tjata mycket) och inte heller alltid roligt. Men med lite motivation (fika, skura golvet, titta på lego i affären, få en liten godis i afären när man uppför sig eller något annat kul efteråt), lite hot (plockar ni inte upp legot hamnar det i dammsugaren) och samtal om att mamma inte orkar själv nu med bebisen i magen så brukar jag få lite hjälp. Att vara ute och plocka i trädgården en stund är ju bra både för mig och dem och vi gör något tillsammans. För mig är det viktigt att inte visa barnen att saker bara sker utan ansträngning. Sen gör vi ju ofta det tillsammans med barnen, så jag tycker inte att vi alla gånger kunde ha gjort med tiden. Pengarna vi sparar kan vi ju göra annat kul för.
Vi jobbar heltid båda två, min man oftast mer, och vi ser alltid till att ha tid med barnen.
Vi har helt enkelt dragit ner på annat som tar upp mycket tid för många andra. Tex har vi inga tvkanaler (vi kollar på typ svt-play när barnen har somnat), inga gymkort (vi använder naturen) och inga andra konstiga hobbys som tar upp vår tid.
Så jag lider inte så mycket av att vara utan RUT-hjälp, även om det skulle vara skönt att lägga upp benen någon timme extra emellanåt ????