Inlägg från: Emelie86 |Visa alla inlägg
  • Emelie86

BF Januari 2016 :)

Hoppar in i den här tråden jag också!

Jag är gravid, gick in i v 11 idag och väntar mitt första barn och är såklart jätteglad och förväntansfull. Har också haft småblödningar. Första gången innan jag plussat så antar att det var en s k nidblödning. Andra gången i vecka 8, bara lite blod som snabbt avtog och blev lite lite bruna flytningar. Fick göra vul v 8 och 9 och allt såg bra ut och hjärtat slog :) Gyn sa att jag inte behöver oroa mig så länge det är små blödningar som avtar och jag inte känner någon smärta. I onsdags fick jag en liknande blödning igen, väldigt sparsam även den, och trots de lugnande orden om att det inte ska vara någon fara kan man ju inte låta bli att oroa sig! 
    Sjukt jobbigt med dessa småblödningar och man blir lika rädd varje gång Rynkar på näsan

• Emelie86

Fler är jag som knappt haft ett några symtom alls? Inget illamående, inte varit speciellt trött, inte sugen på nåt speciellt.. V 10+2 och har inte känt mig gravid än (men sett bebben på vul v 9) :)

• Emelie86
    20110303 skrev 2015-06-24 13:24:58 följande:

Usch nu är det min tur att vara orolig:( fick helt plötsligt ljusbruna flytningar igår morse kom lite hela dan hade även molvärk. Det har jag inte haft på flera veckor.

Idag var det lugnt på morgonen men nu har det kommit mer mörkbruna flytningar o har molvärk igen.

Bar flera tunga hinkar m vatten i måndags vet inte om det utlöste det hela sen idag på fm har vi varit på utflykt så har lyft en del o puttat syskonvagn uppför backar.... Blir en lång helg till måndag o kub.

Ursäkta neggo inlägg.

Bubblor skrev 2015-06-24 13:48:04 följande:
    Jag är också orolig, har haft rosa flytningar i några dagar nu, och idag kom et ut en slemklump typ på ca 2 cm som hade blod i sig. Försökte ringa barnmorskan men finns såklart inga telefontider. :/ Jag har ingen aning om det är vanligt eller inte, och självklart oroar jag mig för minsta lilla. usch och fy!
    Jag är också orolig, har haft lite bruna flytningar i några dagar nu... Ska till barnmorskan nästa vecka (v 12) och hade tänkt vänta tills dess och prata med henne då och se om man kan få kolla upp det, vet inte hur jag ska klara att gå till v 18 då rul är utan att veta?! Har ju haft lite blödningar tidigare och fått komma och kolla och allt har varit bra, och de har sagt att jag inte behöver oroa mig om det bara är småblödningar.. men det går ju inte att låta bli när det är det enda man tänker på :(

• Emelie86
    20110303 skrev 2015-06-24 20:24:57 följande:

Bubblor och Emelie86: trist att ni med har dessa flytningar och oro:( jag har kub på måndag så då får jag domen... Tycker att det kommer när jag ansträngt mig så ska skärpa mig imorgon o inte lyfta och stressa omkring.

Hoppas allt är som det ska med våra pyren!

Lycka till på kub, det går säkert bra! :) Här blir man tyvärr inte erbjudan att göra det om man inte är över en viss ålder tror jag. 

Ja, hoppas verkligen att allt är som det ska med våra pyren! 

• Emelie86
    20110303 skrev 2015-06-28 07:25:10 följande:

Tackar för mig! Konstaterade missfall i fredags som jag då redan va säker på eftersom jag blött som sjutton. V 12+2 va jag i och det gjorde så jävla ont, satt och andades igenom smärtan och kallsvettades. Va nära svimma på toan. Usch har haft missfall i v7 och det här var 10 ggr värre( för mig)

Blev så sjukt tacksam för mina älskade barn som jag redan har:) men vi kommer försöka igen, planen från början va ju att sätta igång under sommaren.

Lycka till allihop!

Seven costanza: håller tummarna för dig på måndag:)

Wime06:lycka till på ditt kub i juli, va det 9? Hoppas du kan ta in graviditeten sen och att du väntar syskon till dina "stora" barn!

Nej vad tråkigt att höra, beklagar verkligen! :(
    daoan skrev 2015-06-28 13:22:02 följande:

Hej på er,

Beklagar alla med mf- känns dumt att "klaga" när man vet vad andra går igenom.... Men!

Någon som redan har ont i svanken?

Första barnet här så har ingenting att jämföra med. Haft ont o ca 2 veckor. Är i vecka 12 nu och det blir mer och mer. Känns ibland som ryggen låser sig- i ländryggen- domnar nästan bort ibland.

Tänker foglossning men vet inte hur det "ska" kännas. Redan nu liksom :/ ... I vecka 12...känns inge kul!

Någon med erfarenhet? Tips?

Jag har känt av lite i svanken/ena skinkan sedan ett par dagar (gick in i v 12 igår), inte att det gör ont så att det stör men har känt av lite.
  • Emelie86
    daoan skrev 2015-06-28 21:09:04 följande:

Får du ont av något speciellt eller bara allmänt?

Nej bara allmänt, möjligtvis att det börjar kännas lite mer efter att jag gått en långpromenad. Idag har det dock varit lugnt och jag har inte känt något :)
  • Emelie86
    Hame skrev 2015-06-29 12:58:07 följande:
    Ja, det stod tydligt på lappen att det skulle vara morgonurin och vi har tid 15.00 så då blir det ju så Flört Stod att det skulle förvaras i kyl tills man lämnade över det.
    Min barnmorska sa också att det skulle vara morgonurin. Ska på inskrivning på onsdag kl 15 så åker också direkt från jobbet. Har inte ens tänkt på att jag måste förvara det i kylen... haha, får väl också försöka gömma det på nåt sätt.
  • Emelie86
    amalie79 skrev 2015-07-10 10:39:53 följande:

Är det bara jag som känner att jag är mig själv igen nu? Energin är på topp igen, eller iaf på vanlig nivå, jobbet är ju alltid uttröttande när man jobbar ute med kroppen :) kan vara uppe senare än sambon igen. Anmälde just oss båda till ett lokalt lopp om tre veckor, nu när man mår bra så känns det som man vill passa på att utnyttja det medan energin finns.

Jag har ju inte mått direkt dåligt innan heller iof, första nästan tio veckorna visste jag ju inte att jag var gravid så. Så jag har väl inte så mycket att "hämta igen" kanske.

Måste tyvärr börja med järntillskott denna veckan, lovade börja i samband med semestern eftersom det är lättare att hantera magen när man inte är ute långt från toa som jag är på jobbet. Gruvar mig lite då jag har känslig mage, och bär mig emot när jag är så frisk och pigg som nu. Men även om bh är bra så är depåerna låga- och just eftersom hb ÄR bra så får jag börja INNAN jag börjar märka av det...

Jag känner mig också på topp och har gjort det hela tiden :) Hade jag inte fått ett plus på stickan hade jag aldrig fattat att jag var gravid. Går in i v 14 imorgon :)
  • Emelie86
    hsh skrev 2015-07-13 07:44:58 följande:

Går nu snart in i v.14, jag undrar om nån fler inte har känt livmodern än? Jag har försökt känna men känner ingenting som känns vidare annorlunda när jag trycker på magen. :/

Jag är i v 14 och jag har inte heller känt livmodern, fast jag tycker att magen har växt lite.. Första barnet för mig också så vet inte heller riktigt vad jag ska leta efter :)
  • Emelie86

Bokade tid för rul idag, den 19/8. Känns som en evighet dit men guuud vad jag längtar efter att få se lillen <3 :)

Svar på tråden BF Januari 2016 :)