amalie79 skrev 2015-07-18 16:53:09 följande:
[quote=75538475][quote-nick]Seven Costanza skrev 2015-07-18 16:40:21 följande:[/quote-nick]Jag köpte två lösa linnen för jag vill inte visa magen på stan förrän efter RUL och jag känner mig rätt plufsig redan tyvärr.[/quote
Ja jag körde vanligt linne under och lösare över sista veckorna till och från jobbet. Nu har jag semester och bryr mig inte så mycket längre om det syns :)
Nu vet jag att just du Seven ( åh jag ser George och Susan framför mig varenda gång jag läser det) ska flytta utomlands, men hur tänker ni alla kring föräldraledigheten.
Det är inte många saker vi planerar i detta stadiet men just detta har varit lite av en avgörande sak för mig då jag tidigare planerat barn med min fd som totalt vägrade föräldraledighet. Jag tycker man ska dela lika!
Nu tänker vi som så att barn i januari, jag hemma över sommaren. Mannen semester i augusti så vi går omlott och sedan ska han vara hemma lika länge, ungefär. Min chef ställde frågan försiktigt redan med en gång, om jag tänkte stanna hemma ett helt år och mitt spontana svar var no way!
Sedan kanske man ändrar sig, men jag känner mig själv rätt väl och tror faktiskt inte det.
För oss kommer det bli så att jag kommer vara föräldraledig då vi inte har de ekonomiska möjligheterna att dela lika. Min sambo tjänar mycket mer och då vi har hög hyra, fritidshus mm så får det bli så helt enkelt.
Men det passar oss bra, jag ser fram emot att vara föräldraledig hela tiden