Inlägg från: Emelie86 |Visa alla inlägg
  • Emelie86

BF Januari 2016 :)

Ni som haft ömma bröst, ömmar de fortfarande? Tycker att det lilla jag känt av har försvunnit helt.

För övrigt känner jag mig lite snuvad på det här med att brösten ska växa så mkt under graviditeten, mina har inte vuxit ett dugg (typiskt) Tungan ute

• Emelie86
    amalie79 skrev 2015-07-18 16:53:09 följande:

[quote=75538475][quote-nick]Seven Costanza skrev 2015-07-18 16:40:21 följande:[/quote-nick]Jag köpte två lösa linnen för jag vill inte visa magen på stan förrän efter RUL och jag känner mig rätt plufsig redan tyvärr.[/quote

Ja jag körde vanligt linne under och lösare över sista veckorna till och från jobbet. Nu har jag semester och bryr mig inte så mycket längre om det syns :)

Nu vet jag att just du Seven ( åh jag ser George och Susan framför mig varenda gång jag läser det) ska flytta utomlands, men hur tänker ni alla kring föräldraledigheten.

Det är inte många saker vi planerar i detta stadiet men just detta har varit lite av en avgörande sak för mig då jag tidigare planerat barn med min fd som totalt vägrade föräldraledighet. Jag tycker man ska dela lika!

Nu tänker vi som så att barn i januari, jag hemma över sommaren. Mannen semester i augusti så vi går omlott och sedan ska han vara hemma lika länge, ungefär. Min chef ställde frågan försiktigt redan med en gång, om jag tänkte stanna hemma ett helt år och mitt spontana svar var no way!

Sedan kanske man ändrar sig, men jag känner mig själv rätt väl och tror faktiskt inte det.

För oss kommer det bli så att jag kommer vara föräldraledig då vi inte har de ekonomiska möjligheterna att dela lika. Min sambo tjänar mycket mer och då vi har hög hyra, fritidshus mm så får det bli så helt enkelt.
    Men det passar oss bra, jag ser fram emot att vara föräldraledig hela tiden Glad
  • Emelie86

Har ni berättat än på jobbet att ni är gravida eller när planerar ni att göra det?

Jag vet inte riktigt hur jag ska göra.. Gick in i vecka 15 igår och jobbar nu min sista vecka innan jag går på semester. Vill helst berätta innan jag går på semester men samtidigt vore det skönt att vänta tills efter rul för att se att allt är bra. Men rul är inte förrns den 19 augusti och vet inte om jag står ut så länge med att hålla detta hemligt Flört Hinner dessutom börja jobba igen innan rul och antar att magen kanske är lite svår att dölja då? Obestämd

• Emelie86
    Seven Costanza skrev 2015-07-19 17:35:39 följande:

Hur mycket syns era magar nu och vilken vecka är ni i? Kan ni fortfarande dölja magen och behöver ni i så fall hålla in magen för att lyckas med det? På morgonen har jag inte mycket mage utan då hade jag nog kunnat dölja den, men senare på dagen måste jag hålla in den jättehårt för att den inte ska synas och det känns obehagligt så det vill jag inte. Jag låter magen vara utsläppt bland vänner men känner mig fortfarande lite obekväm med det på stan eftersom jag inte berättat på jobbet (är i v 15+5).

Jag tycker att min mage har börjat puta en del men kan fortfarande dölja den med otighta tröjor. Använder fortfarande mina vanliga byxor men de börjar bli lite trånga så de trycker ju in magen en del, får se hur länge till det går Glad Är i v 15.
  • Emelie86
    amalie79 skrev 2015-07-19 16:29:51 följande:
    Det är bra att alla är olika. Jag levde ensam i många år innan min sambo kom in i bilden. Efter min förra separation har det alltid varit viktigt för mig att inte sätta mig i en sits som jag inte kan hantera ekonomiskt om jag skulle stå i den ensam tex pga död eller plötslig separation.
    Jo självklart är det bra att tänka så, man vill ju inte hamna i en sits man inte klarar av. Jag ser det dock som så att om något skulle hända skulle jag ta itu med den situationen då, man kan ju alltid flytta till mindre om man skulle bli ensam av någon anledning. Ofta krävs det ju två inkomster för att exempelvis kunna köpa hus, ha en bra bil osv. 
  • Emelie86
    FrökenC skrev 2015-07-22 10:38:55 följande:

Provar här i tråden och ser om någon finns i liknande situation... Då svaren lyser med sin frånvaro.

Någon mer med b.f i januari som mår väldigt bra och har gjort hela tiden? Jag har varit trött och äcklad i omgångar och ömma bröst, men inte mer än så. Mår nästan oförskämt bra :-O

Jag har också mått hur bra som helst hela graviditeten, har inte haft ett enda symtom förutom lite lätt ömmande bröst och några små blödningar i början, det är allt Glad Ibland undrar man om det verkligen finns en bebis där inne men har sett det lilla livet i vecka 9 på vul iaf.
  • Emelie86
    FrökenC skrev 2015-07-23 07:11:09 följande:

Så roligt att det finns fler. Säger som du, ibland undrar man.., men så händer det något litet i kroppen och då blir man övertygad igen

När är du beräknad?

Ja man bara längtar efter den där riktiga bebiskulan nu så att man känner att man är gravid på riktigt! 
    Är beräknad till den 16 jan Glad när är du beräknad?
  • Emelie86
    Sofiiina skrev 2015-07-25 00:01:53 följande:

Hej alla! Hoppas det går bra att jag går med här. Väntar mitt första barn 16/1, så går snart in i v. 16. Är 23 år och bor i Stockholm. Någon mer från Stockholm?

Då är vi beräknade till samma dag, enl ultraljud går jag in i v 16 idag Glad
  • Emelie86
    Sofiiina skrev 2015-07-26 20:01:38 följande:
    Nämen vad kul!

Har ni fått se lille plutten än eller väntar ni på RUL?
    Har sett plutten i v 9, men då såg man ju inte så mkt. Går och väntar på rul den 19/8, spännande Glad

Har du sett det lilla livet?
  • Emelie86
    Kixpix skrev 2015-08-01 20:06:35 följande:

Vi ska också beställa vagn, men gör det när de nya kommer. Kommer bli en Emmaljunga duo edge :))

Åh den har vi också fastnat för, den blir det för oss. Såååå fin Glad
  • Emelie86
    Kixpix skrev 2015-08-03 12:51:59 följande:
    Vilken färg har ni fastnat för? Min sambo ville prompt ha Dakar :)
    Har lite beslutsångest ang färgen, tycker också dakar är fin så kanske den, eller grå eller vit. Vet inte hur vi ska kunna bestämma oss, men vi har ju lite tid att fundera iaf Flört
  • Emelie86
    Bubblor skrev 2015-08-06 16:22:49 följande:

Ser många som är sugna på Alice som namn om det blir flickor :) Vad har ni mer för namnförslag?

För oss är det Ylva om det blir en flicka och Viktor om det blir en pojke just nu :) Kan ju självklart ändras, men det är var vi känner nu iallafall :D

Vi är inne på Molly om det blir en flicka Glad Pojknamn tycker vi är mycket svårare så blir det en pojke vet jag inte vad han ska heta än.
  • Emelie86
    FrökenC skrev 2015-08-11 20:41:47 följande:

Är vi inte fler med BF i januari som inte fick plats i den första Facebook-gruppen?

Gå isåfall med i BF januari 2016 på Facebook.

Jag hittar inte gruppen på Facebook? Förvånad
  • Emelie86
    FrökenC skrev 2015-08-11 21:49:56 följande:

Till er som vill gå med i gruppen BF januari 2016 så tipsade en medlem i gruppen att göra såhär om man inte får upp gruppen i vanliga sökningen:

"När jag sökte på gruppen igår fick jag fram den. Skriv hela namnet och välj fler resultat eller liknande. Då kommer en sida upp å så väljer man grupper å där fanns den"

För mig står det bara "sökningen gav inga resultat" när jag söker och finns inget att välja eller nåt. Vad synd :/
Svar på tråden BF Januari 2016 :)