Inlägg från: Eleonor01 |Visa alla inlägg
  • Eleonor01

BF Januari 2016 :)

Hej hej. Bf 22 januari m tvåan. Har börjat känns rörelser dock mycket senare än ettan. Rul 2 september!! Gjorde ett kub innan också så vi har ju redan sett den lilla :) mår ni andra?? Jag upplever inte att vara gravid som jobbigt. Märker knappt av det

• Eleonor01
    WiMe06 skrev 2015-08-21 16:52:56 följande:
    Har ni tur kanske det finns ngn dem rear ut, jag kikade en del begagnat men tyvärr står dem rätt högt där också en del. Vi har varit nöjda med dem två emmaljunga vi haft innan. Tycker det är bra vagnar men håller med dig att dem är bra dyra. Vi hade tur nu, denna var på rea smile1.gif lycka till i djungeln, kul med uppdatering sen smile5.gif
    www.babyvintage.se/FYNDA.html

Brio m bra priser :) mycket trevlig butik!!
  • Eleonor01
    minahjärtan0609 skrev 2015-08-23 08:06:56 följande:

Jag har också en konstig känsla i kroppen v21 nu. Var på Liseberg hela dagen igår och då kändes det näsan som om jag fått foglossning. Får dock skylla mig själv, gick hela dagen, dessutom med platta skor. Har även molvärk mest hela tiden så jag känner mig faktiskt lite nojjig. Dock känner jag bebisen så det är ju ett gott tecken. Tröttheten har blivit så mycket bättre sedan jag började med järn, bara normal trötthet.

Kroppen tränar redan nu inför förlossningen. Inget farligt alls så länge det inte gör ont å du behöver andas igenom det :) skulle så vara fallet så ska du kontakta gyn
  • Eleonor01
    Parkbänksteorier skrev 2015-08-23 20:43:21 följande:

Är i vecka 21 nu, 20 +3 idag, och denna veckan har jag varit helt sanslöst godissugen och törstig hela tiden. Inte som i början när jag ville äta för att inte må illa, utan mer som att jag skulle vilja gnugga mig i chokladbollar dygnet runt för att inte ha detta konstanta sug. Någonteori om detta? Händer det nåt särskilt i kroppen nu eller kan jag ha nån brist eller så? Tacksam för input!

Min teori är att det man är sugen på är det kroppen har en brist på. Jag är super hungrig alltid men inte på något annat än vanlig mat. Är dock jätte törstig också å då hjälper endast kolsyrat vatten..... I massor :) 18+2 idag
  • Eleonor01
    mirakelspektakel skrev 2015-08-25 10:01:18 följande:
    Aloe vera kommer hjälpa dig, helst direkt från växten, i annat fall från apoteket/hälsokost. Det är bara att kladda på, lovar att det funkar!
    Prova först ytterst lite. Vet folk som är allergiska mot aloe Vera. Det blev sju resor värre med det
  • Eleonor01
    Mallis87 skrev 2015-08-25 20:10:56 följande:
    Jag har också haft en del huvudvärk! Jättejobbigt, och jag vill inte gå och äta panodil hela tiden. Försöker dricka mycket men de hjälper inte heller. Undra vad huvudvärken beror på?!

Jag hade moderkakan i framvägg sist, började känna runt vecka 20. Så det kommer nog när som helst :)
    Vill bara säga att panodil ska man inte äta när msn är gravid. Det är alvedon istället :)
  • Eleonor01
    Seven Costanza skrev 2015-08-25 20:24:19 följande:
    Nej, var har du läst det? Panodil och alvedon innehåller samma substans (paracetamol) och är okej vid graviditet och amning. Det är ibuprofen (t ex ibumetin) man inte ska äta under graviditet och amning.
    Det sa min bm redan vid min första graviditet
  • Eleonor01
    Eleonor01 skrev 2015-08-25 20:33:48 följande:
    Det sa min bm redan vid min första graviditet
    Kanske inte stämmer då...
  • Eleonor01
    idape skrev 2015-08-26 22:28:55 följande:

Blev dock tillbakaflyttad 1 v! Och det kan inte stämma eftersom jag vet ju när jag plussade. Men hon sa det kunde vara så. Fler som också blev det?

Förra gången satte de ett datum på rul som jag inte höll m om. Jag födde 39+2 men jag vet att det var en dag över tiden för jag visste också exakt. Rul kan vara +/- 2 veckor. Vi vet oftast själv hur vår kropp funkar. Men sen kan man ju gå över tiden ändå så vi kommer nog aldrig veta riktigt exakt ändå. Vi föder när huvudet precis kan passera å det sögs att det är efter 280 dagar. alla andra däggdjur bär sina avkommor till de klarar sig själva men inte vi. Vi föder när huvudet precis kan passera :)
  • Eleonor01
    cattis83 skrev 2015-08-28 03:21:06 följande:
    Här e en till har precis kissat.... Myrkryp i ett ben.. Täppt i näsan... Å inte kan ja somna om än
    Å hungrig å törstig hela tiden.... Saknar sömn :(
Svar på tråden BF Januari 2016 :)