Inlägg från: Eleonor01 |Visa alla inlägg
  • Eleonor01

BF Januari 2016 :)

Eleonor01 skrev 2015-09-02 09:19:49 följande:

Idag fick vi se vår lilla tös på rul. Precis som jag visste va det en flicka, Lily. Hon som gjorde rul sa en smart sak.... Skelettet måste ju bli hårdare om riktiga sparkar ska känns. Anledningen till att jag kände tidigare handlar nog om att de har sparkat på olika ställen. Moderkakan ligger i bakvägg även denna gången. Hon klämde lite på magen å sa att det kommer inte synas att du e gravid förrän sent. Nä jag vet svarade Jah. Samma som förra gången. Man ser ju bara lönnfett ut nu :))

Lite roligt att vi hade samma barnmorska som gjorde rul på storebror :) vad är oddsen?!?!
  • Eleonor01
    amalie79 skrev 2015-09-03 11:30:29 följande:
    Jag använder blåbyxor typ fristad :) arbetar utomhus. Nu är det ju regn och då funkar Gore tex byxorna med resår utan problem.

Jag tror inte någon funderat över detta innan då det är ganska lätt att få hp med mitt jobb och det verkar vara vad de flesta velat ha- och förutsätter att jag också vill men så är det ju inte.

Ska rota i garderoben, tror jag såg avlagda snickarbyxor där först :) kan funka!
    Det finns förlängningar man kan knäppa i gylfen så de blir större :) typ gummiband
  • Eleonor01

Idag köpte vi en byrå på Ikea. Hade en likadan när min son va liten. En storlek i varje låda så kan man fylla på efterhand det msn saknar å önska sig saker. Helt plötsligt så stod även spjälsängen i vårt sovrum ihop monterad igen å byrån e full m kläderna vi sparat..... Vad hände?!?!? Hämtar även babyskyddet på posten imorgon..... Jaja fick ju städat iaf.....

• Eleonor01

Va skönt få va det inte bara jag som börjat möblera :)) jag har också funderat på att sy ett nest. Min son Sov ingen annanstans än i bärsele eller på min magen på nätterna så nu jävlar hoppas Jah att denna tösen inte blir likadan för då blir Jah tokig!!! Tack för länken. Ska försöka köpa tyg i veckan. Var har du köpt vadden?

• Eleonor01

Vad tror ni om att köpa en sån här filt på rusta å sy ett nest av? Ser ju så gosigt ut att man kan luggar där själv :)

• Eleonor01
    himw skrev 2015-09-07 16:59:57 följande:

Har efter en veckas sjukskrivning fått tillbaka energin- det var ju så här det var :) så vi har bokat in Ullared på fredag.

Jag har inte varit där på 3-4 år och aldrig tänkt på babyavdelningen men fått tips om att de har massa braochha-saker och bra vinteroveraller men annars- vad har ni för tips? Vad får vi inte missa?

Jag tycker faktiskt inte där finns så mycket. Beror ju iofs vad man söker. Jah köpte många bodysar å sparkbyxor när min som föddes. Snuttefilt å gym köpte också. Annars så tycker jag inte att det är så mycket billigare. Plastad frotté får du inte missa!! Perfekt att ha i sängen eller i babyskyddet om man ska på babysim. Jah köpte aldrig överdrivet mycket förra gången å inte denna gången hellre. Kanske därför Jah inte tycker att det fanns så mycket roligt :)
  • Eleonor01
    WiMe06 skrev 2015-09-07 19:21:58 följande:
    Får jag igenom hsp så jobbar jag till den 17 november så lite drygt 2 månader men det ska jag nog reda ut hoppas jag. Man kan få hsp 60 dagar innan bf men dem tio sista får man ta ut fp-dagar för då utgår hsp-ersättningen.

Åh, du får jättegärna uppdatera lite här sen vad du köpt smile1.gif Måste nog nästan planera in en tripp någongång i slutet av oktober.
    Man kan få dispans å få ut fler dagar beroende på vad du arbetar med. Jag arbetar m våld å hot situationer å Jah ska söka för att få dispans tidigare
  • Eleonor01
    WiMe06 skrev 2015-09-07 20:40:23 följande:
    Aha, det hade jag ingen aning om, våld har vi ju en del på mitt jobb men om FK skulle räkna det som ett giltigt skäl är frågan. Jobbar med dementa och vi har en omsorgstagare som är förbannad varje pass man jobbar och då spottar hon, sparkar, slås och bits hon så det är onekligen ingen rolig sits, blev utsatt för det senast idag och man är ju verkligen på helspänn varje gång man ska gå in till henne.
    Nja..., inte riktigt samma då du inte behöver gå in där tror jag. Jag är väktare. Det va en handläggare på fk som berättade det. Även de som arbetar på kemisk fabrik sa hon
  • Eleonor01
    Kixpix skrev 2015-09-07 23:41:49 följande:
    Åh herregud! När var du på gekås senast? Där finns ju huuuuuuuur mycket som helst!!! :)))
    Fast def beror på hur å vad mycket du vill köpa. Det jag köpte kan jag hitta på andra ställen för samma pengar så om det är så mycket billigare det vet jag inte.... Skulle iaf aldrig köpa varken vagn eller babyskydd där
  • Eleonor01
    Seven Costanza skrev 2015-09-08 06:40:46 följande:
    Okej det låter ju bra. Jag har inte heller funderat på det i Sverige men här är 35 grader nu, i september, så det gör ju att man undrar... Jag får se hur jag gör, det som är bra är att här inte verkar vara sådana galna leveranstider som det verkar vara på vagnar i Sverige.
    Min vagn kunde öppnas i suffletten i nedre kant så det blev tvärdrag i den. Tror inte det är bra för konstruktionen att stå instängd i så varmt utrymme. När barnet väl ligger där i brukar jag ha en termometer i för att se så det inte blir för varmt
Svar på tråden BF Januari 2016 :)