Inlägg från: Seven Costanza |Visa alla inlägg
  • Seven Costanza

BF Januari 2016 :)

Gud va roligt TS att du gjort en BF-tråd för januari! Plussade själv lördags men hittade ingen tråd då . Är i v 3+5, första barnet för oss. Fått BF alltifrån 5/1 till 10/1 beroende på hemsida så jag vet inte vad jag ska gå på.

Har ni andra ringt BM? Jag vet inte om jag är redo att ringa än eller om jag vill avvakta till efter BIM i alla fall.

• Seven Costanza
    LAJN skrev 2015-04-27 19:26:56 följande:

Vad tror ni om detta? Mensen är 1 dag sen... Jag hoppas!

Det är absolut positivt, stort grattis!
  • Seven Costanza
    LAJN skrev 2015-04-27 19:58:31 följande:

Åh det är så spännande!!!

Jag ska ta ett till imorgon med morgonurin.

Enligt beräkningarna kommer jag ha BF 2 januari ????

Gör det! Bra för jag tyckte att det var ganska svagt för att vara BIM+1, men det förklarar ju saken att du inte testat med morgonurin. Du kan nog förvänta dig ett något starkare streck imorgon bitti, även om strecket är tillräckligt tydligt idag! Jag har inte fått starkare streck än ditt men tänkte testa igen på BIM+2 (fredag) och hoppas på starkt streck då så att jag kan känna mig säker på att berätta för min bästa vän och mina föräldrar i helgen . Ser verkligen fram emot det! Grattis igen!
  • Seven Costanza

Ni som varit gravida tidigare och varit illamående, i vilken vecka började det och hur länge höll det på? Plussade tidigt och har BIM imorgon så är ju bara i vecka 4en mår precis som vanligt. Undrar när man ska vara beredd på illamående?

• Seven Costanza
    aurorasmamma skrev 2015-04-28 23:30:19 följande:

Jepp, gjort de sedan 3 månader innan min förra graviditet med min dotter ( hon är 11 månader strax).

Nu när ja är gravid igen ha ja ökat mängden lite, från 400 till 500 enligt rekommendationer.

Funderar på när ja ska ringa mvc. Har ni andra ringt?

Nä, jag tänkte ringa på måndag. Plussade i lördags på BIM-4 så jag vill åtminstone komma förbi BIM med några dagar eftersom jag läst att det är hyfsat vanligt att man plussar före BIM men sedan får tidigt missfall. Tänkte testa igen på fredag på BIM+2 och sedan berätta för min bästa vän och mina föräldrar om jag fått starkare plus .
  • Seven Costanza

Jag är 31 och det är första barnet för oss. Tog sig på första försöket vilket jag verkligen inte hade räknat med, så vi är jätteglada .

• Seven Costanza
    Reggi skrev 2015-04-29 13:03:25 följande:

Jag är 30 år och sambon 32 och det blir mitt första barn och sambons andra barn, han har en dotter på 9år. Jag är förskollärare och jobbar på förskola med barn från 1-3 år. Vi har försökt 1 år och tillslut så plussa jag :) vi bor i örebro i en 3:a, vi letar större nu.

Åh grattis måste vara underbart att plussa efter så lång tid!
  • Seven Costanza
    Lillasyster82 skrev 2015-04-30 18:48:04 följande:

Svårt detta med att berätta eller inte... Själv kommer jag berätta för de som kommer få ta hand om mig om jag skulle få missfall.

Vi är ju så olika men jag behöver prata mycket när jag mår dåligt, min man är raka motsatsen i det avseendet.

Tänker precis lika. Jag kommer berätta för bästis och mina föräldrar nu i helgen. Min man vill inte berätta för någon förrän efter v 12 så övriga väntar vi med. Hoppas det inte kommer synas.
  • Seven Costanza
    aomj skrev 2015-05-01 11:03:02 följande:

Åh, ja det är klart :) Får man fråga var du bor? Jag bor i skåne, vet inte om man blir erbjuden det här. Tror inte det! 

Kan förstå att det blir mer på riktigt då, man vågar ju börja glädjas då också :)

Tyvärr inte, bara om man är över 35. Men jag funderar på att betala för det - jag ör ändå listad på en privat vårdcentral så det borde ju gå att få där.
  • Seven Costanza
    Linnea1986 skrev 2015-05-01 12:42:43 följande:

Tog detta test förut för o kolla och fick nu 2-3 veckor istället för 1-2 :) så antar allt är lugnt i magen just nu :)

Skönt! Jag tog också nya test idag på BIM+2 och fick väldigt starka streck, känns så bra!
Svar på tråden BF Januari 2016 :)