Inlägg från: amalie79 |Visa alla inlägg
  • amalie79

BF Januari 2016 :)

Jag som är anti- babyshopping- hysteri handlade faktiskt det första på vägen hem från jobbet idag... Polarn hade utförsäljning på sina klassiska randiga plagg så det blev body, mössa och byxor i rött. Allt för 50% :)

Tänker att det blir bra kläder för första fotograferingen, samt kul att spara för framtiden sen liksom.

• amalie79

[quote=75668837][quote-nick]Seven Costanza skrev 2015-08-22 23:39:02 följande:[/quote-nick]Vill alltså INTE ha mörka kläder och inget med bilar, mc, traktorer eller texter i stil med "daddy's little fighter" på. Någon som har tips?[/quote

Jag är lite som du- har ju inga barn sedan innan men köpt en del till min systers små tjejer sista 5 åren... Pop såklart, kostar men man kan passa på vid rea. Men mest älskar jag villervallas kläder, mycket randigt i alla härliga nyanser:)

Har svårt att somna ikväll, men är ju lördag så spelar ingen roll, men när jag ligger såhär kan jag inte låta bli att reta bebis lite genom att vända mig på platt mage och skaka lite. Åh vad det puffade tillbaks inifrån. Enda chansen att få känna lite än på ett tag antagligen med tanke på att jag har moderkakan i framvägg.

• amalie79
    WiMe06 skrev 2015-08-23 04:16:51 följande:

Blir lite nojjig såhär, ofta när jag vaknar på natten eller på morgonen är jag öm i magen, det kan sitta på olika ställen. Kan det vara växtvärk jag känner eller är det något annat? Är så rädd att man ska ligga på ngt konstigt sätt så att bebis påverkas. Usch, börjar liksom bli orolig för allt just nu känns det som. Usch vad jobbigt det är. Vaknande nu och kände mig alldeles öm i magen och hade ont i ryggen. Kämpar med att få dem stora att inte komma in på nätterna, är rädd att dem ska råka sparka på magen eller nåt i sömnen.

Vet du jag känner också lite ömhet och så just nu. Hade ont i ryggen och fram på blygdbenet i slutet av veckan och var ganska trött, började oroa mig för början till foglossning men nu söndag morgon är det som bortblåst så jag bestämde mig för att det är klart det är normalt att vara trött efter en vecka på jobbet. Det är jag ju vanligtvis också, såklart det känns värre nu:)

Sen märker jag att det händer grejer där nere nu. Mer fiskstjärtar känner jag där inne,samt samma "mensvärksliknande" som i v 11-14 typ. Får resa mig lite oftare och komma ihåg att sträcka på mig osv.

jag tror det helt enkelt händer mycket just nu, känns iaf så, och tycker magen växer en del just nu. Det är säkert bara en sådan period,'men kolla upp det om du är osäker!

Och man kan inte ligga så att man skadar bebisen. Sov som känns mest bekvämt!
  • amalie79
    WiMe06 skrev 2015-08-23 04:16:51 följande:

Blir lite nojjig såhär, ofta när jag vaknar på natten eller på morgonen är jag öm i magen, det kan sitta på olika ställen. Kan det vara växtvärk jag känner eller är det något annat? Är så rädd att man ska ligga på ngt konstigt sätt så att bebis påverkas. Usch, börjar liksom bli orolig för allt just nu känns det som. Usch vad jobbigt det är. Vaknande nu och kände mig alldeles öm i magen och hade ont i ryggen. Kämpar med att få dem stora att inte komma in på nätterna, är rädd att dem ska råka sparka på magen eller nåt i sömnen.

Vet du jag känner också lite ömhet och så just nu. Hade ont i ryggen och fram på blygdbenet i slutet av veckan och var ganska trött, började oroa mig för början till foglossning men nu söndag morgon är det som bortblåst så jag bestämde mig för att det är klart det är normalt att vara trött efter en vecka på jobbet. Det är jag ju vanligtvis också, såklart det känns värre nu:)

Sen märker jag att det händer grejer där nere nu. Mer fiskstjärtar känner jag där inne,samt samma "mensvärksliknande" som i v 11-14 typ. Får resa mig lite oftare och komma ihåg att sträcka på mig osv.

jag tror det helt enkelt händer mycket just nu, känns iaf så, och tycker magen växer en del just nu. Det är säkert bara en sådan period,'men kolla upp det om du är osäker!

Och man kan inte ligga så att man skadar bebisen. Sov som känns mest bekvämt!
  • amalie79
    dinin skrev 2015-08-23 08:16:51 följande:

Jag har också börjat få en del molvärk, precis som i början. Har även ont i urinblåsan och måste kissa i princip så fort jag druckit något! Känns som något trycker konstant mot den. Antagligen (förhoppningsvis kanske man ska säga) växer det så det knakar där inne. Storleken på magen säger ju det åtminstone :)

Ja jag funderade lite på var urinblåsan är nu egentligen? Är den bakom alltsammans, under, var? För jag blir kissnödig oftare ja, särskilt som sagt när jag kör lastmaskin o åkgräsklippare, eller som häromdagen när jag sprang i trappor, då kändes det som att något dunsade emot den. Samtidigt så blir jag aldrig akut akut kissenödig. Känns nästan lättare hålla sig nu, fast jag är lite lite nödig hela tiden om ni förstår?
  • amalie79
    Seven Costanza skrev 2015-08-23 08:31:36 följande:

Villervalla känner jag inte till, får kolla upp det, tack! Pop kanske har fått in lite andra grejer också men senast jag var i den butiken för några år sedan var det bara typ rödvita och blåvita randiga grejer och jag vill helst ha pasteller. Men ska se vad som finns!

Villervalla är väl iof också ganska mycket starkare färger. Pop tycker jag är blandat beroende på säsong, vissa säsonger är tråkiga, andra riktigt fina.

Pasteller kan nog bli svårt med vinterbebis :(
  • amalie79
    minahjärtan0609 skrev 2015-08-27 11:59:38 följande:

Jag fick behålla mitt datum 6/1 som sattes på kub-ul. Bm trodde dock att 15/1 vore ett mer rätt datum. Hon menade att jag får räkna med att gå över tiden. Helt ok med lite marginal, vill som ni andra gärna få barn i jan.

Mig flyttade de från 4/1 till 15/1. Bra om det stämmer för det är vår tur att ha julen hos oss så då hoppas vi hinna med det!

Har någon av er börjat fundera på vad man ska klä bebisen i första månaderna? Tänker typ overall, åkpåse? Klart man förstår att hålla sig borta från mkt folk mitt i vinter osv men eftersom sambon redan har två barn med allt vad det innebär så kommer det ju oundvikligen bli att den får hänga med ibland och ligga i vagnen osv.

Sen är ju vintern " min" årstid, älskar allt med den så man hoppas ju att man orkar en del barnvagns/ sjalpromenader i snö! :)
  • amalie79

[quote=75687277][quote-nick]Blgebo skrev 2015-08-27 18:07:27 följande:[/quote-nick]Skolbarn är inte de värsta, jag är mest rädd för dagisbarn. Jag brukar undvika köpcentrum, stora affärer, ikea osv när jag har bebis just pga. smittrisken. Man ser ju massor med föräldrar med spädbarn som ligger helt öppet i vagn på sådana ställen...

Vet inte varför, men mina barn får i stort sett aldrig magsjuka, eller sjukdomar överhuvudtaget. De har haft det en gång var, och yngsta som är 2,5 har inte haft än. Jag skyller på att det är för att jag verkligen hatar att städa...inte jättesnyggt hemma hos oss haha  [/quote

Ja klart. Men dagisbarn har vi inga hemma, bara skolbarn.

Nä klart man undviker sådana ställen, iaf på de tider när det är en massa folk. Men ibland kommer man ju bli tvungen att ta med bebisen men man får ju välja tider då det är tomt. Har man inga barn sedan innan så kan man ju hålla sig mer för sig själv men man kan ju inte begära att de stora barnen stoppar sina liv med aktiviteter och kompisar alltför länge.

Vi har ganska friska barn, de drar inte hem mycket sjukdom. Sedan är det ju kusinerna då, men de får ju vara friska såklart innan de kommer.

• amalie79

Jag för min del sover som ett barn, peppar peppar. Känner mig väldigt utvilad på morgonen. Ett toabesök per natt är standard för mig sedan tonåren, och än så länge håller jag samma tid, sover 23:30-04, kissar och matar katten, somnar om till 06 då klockan ringer. Kan göra dessa saker i mörkret som tur är. Men tror det varit värre om jag inte redan var nattkissare:)

• amalie79
    Eleonor01 skrev 2015-08-28 10:28:10 följande:

Det behövs inte så länge man har bältet på rätt sätt :)

Jag har hört att det där bara är någonting de tjänar pengar på, att det inte har någon egentlig funktion, stämmer det?

Min sambo tjatar om att jag ska ha ett för det har alla han känner plus hans andra barns mamma haft. Men jag å andra sidan vet inte en enda som haft det??
Svar på tråden BF Januari 2016 :)