WiMe06 skrev 2015-08-23 04:16:51 följande:
Blir lite nojjig såhär, ofta när jag vaknar på natten eller på morgonen är jag öm i magen, det kan sitta på olika ställen. Kan det vara växtvärk jag känner eller är det något annat? Är så rädd att man ska ligga på ngt konstigt sätt så att bebis påverkas. Usch, börjar liksom bli orolig för allt just nu känns det som. Usch vad jobbigt det är. Vaknande nu och kände mig alldeles öm i magen och hade ont i ryggen. Kämpar med att få dem stora att inte komma in på nätterna, är rädd att dem ska råka sparka på magen eller nåt i sömnen.
Vet du jag känner också lite ömhet och så just nu. Hade ont i ryggen och fram på blygdbenet i slutet av veckan och var ganska trött, började oroa mig för början till foglossning men nu söndag morgon är det som bortblåst så jag bestämde mig för att det är klart det är normalt att vara trött efter en vecka på jobbet. Det är jag ju vanligtvis också, såklart det känns värre nu:)
Sen märker jag att det händer grejer där nere nu. Mer fiskstjärtar känner jag där inne,samt samma "mensvärksliknande" som i v 11-14 typ. Får resa mig lite oftare och komma ihåg att sträcka på mig osv.
jag tror det helt enkelt händer mycket just nu, känns iaf så, och tycker magen växer en del just nu. Det är säkert bara en sådan period,'men kolla upp det om du är osäker!
Och man kan inte ligga så att man skadar bebisen. Sov som känns mest bekvämt!