Inlägg från: amalie79 |Visa alla inlägg
  • amalie79

BF Januari 2016 :)

Eleonor01 skrev 2015-08-28 10:28:10 följande:

Det behövs inte så länge man har bältet på rätt sätt :)

Men har iof också läst att man konstaterat att det inte inverkar på bältets funktion heller, alltså det vanliga blir inte sämre. Funderar på detta man läst om airbag, de som kopplar ur. Har aldrig ens tänkt tanken på göra det för då blir väl MITT krockskydd sämre? Vill ju inte minska på min säkerhet liksom.
  • amalie79
    Kixpix skrev 2015-08-28 11:16:12 följande:

Jag använder bältet på rätt sätt men magen är ivägen. Därför tycker jag det är bättre att ha den för man ska ju inte behöva ha det obekvämt/ont utav ett bälte n

Blgebo skrev 2015-08-28 11:21:37 följande:

Besafe baltet ska tydligen bara vara en komfortgrej. Det ger ingenting vare sig positivt eller negativt f;r funktionen. 

Mm precis, så då känns det ju som onödiga pengar, jag visste inte ens att de fanns innan min sambo sa det, då ska jag säga det till honom:)
  • amalie79
    Eleonor01 skrev 2015-08-28 11:29:25 följande:

Koppla inte ur din airbag. De ska ta emot krockvåldet på många sätt. Barnet ligger skyddat å hade det varit farligt att ha airbagen aktiv när man är gravid hade Jah som lärare lärt ut detta och även fått all info om det

Precis. Har som sagt inga planer på det heller, tycker det låter vansinnigt.
  • amalie79
    MeEmmA skrev 2015-08-28 11:33:19 följande:

Jag har stängt av airbagen när jag sitter på passagerarsätet, fick en i huvudet för många år sedan och har aldrig mått så dåligt i hela mitt liv. Har fått men av det som har resulterat i att jag är livrädd för dom (mår illa av tanken att ha en airbag framför mig), skadade mig mer av den än av själva krocken. Kraften de har när de fälls ut skulle jag inte vilja ha in i en stor mage heller... Det är svårt det där, hur man ska göra för att göra rätt.

Nä klart man inte vill ha en airbag i magen men jag vill å andra sidan inte bli mosad av ratten heller.
  • amalie79

Jag vet en som krockade utan airbag, han krossade bäckenet och fick genomgå flera operationer för att de skulle få ihop det rätt igen.

• amalie79

[quote=75698320][quote-nick]WiMe06 skrev 2015-08-30 21:26:01 följande:[/quote-nick]Jaha, okej. Gör bm nåt mer då? Moderskapsintyget fick jag direkt av min ul-bm efter rul. Så det har jag redan.[/

Jag fick mitt intyg v 20 av bm på Mvc. I övrigt gjorde hon ingenting mer än lyssna på hjärtat, gav mig lite papper. Sedan besök igen v 25. Just det, bokade in föräldrakurs. Fick lite åldersnoja när jag såg personnummer på de andra deltagarna. 15 år yngre än mig och 20 år yngre än sambon. Är inte van att vi är "gamla" men helt plötsligt räknas vi ju som det!

Har inte riktigt bestämt om vi faktiskt ska gå än, vi får se, men tror det.

Är optimist och har fått för mig att jag ska jobba till jul åtminstone. Min chef har engagerat mig i ett projekt som verkar jättekul- men iom det försvann min chans till hp, har ju så att säga fått en omplacering redan. :)

• amalie79

[quote=75697982][quote-nick]WiMe06 skrev 2015-08-30 19:57:28 följande:[/quote-nick]Ja, kände lite svårt att tacka nej till det erbjudandet, vi har dåligt med vänner att ärva/köpa/låna utav så igår var nog bara ett turkast, därav det tidiga köpet av säng. Känner inget problem med att ha begagnat eller så, kläder är ju alltid kul att ha lite nytt men skulle vi få möjligheten att ärva så skulle vi bara bli glada [/quot

Jag har turen att jag har en syster med en fyraåring och en tvååring. Visst har hon sålt av en del, som vagn och babyskydd, men spjälsäng, babygym, baby Björn, gåstol, samt högvis med kläder finns kvar:)

Vi kommer inte skaffa alltför mycket första året, inga andra möbler eller så förrän vi flyttar våren 2017 när sambon börjar jobba igen. Tills dess får lille bo med oss i vårt rum samt ev i stora barnens när de är hos mamma.

• amalie79

[quote=75699007][quote-nick]WiMe06 skrev 2015-08-31 05:58:18 följande:[/quote-nick]Åh men vad bra att kunna ta över så mkt ändå. Vi har ju verkligen sålt av och gett bort allt vi hade till våra stora barn så vi får börja om på nytt kan man säga. Haha. Men till första barnen köpte man ju väldigt mkt onödigt som inte behövdes så nu vet man ju lite mer vad som inte behövs köpas förrän man ser att det finns ett behov för det.

Möbler och så kommer vi inte heller att köpa första året. Det finns inget ledigt rum för bebis så vi har planer på att bygga till ett "loft" så vi får ett till sovrum men det är ett litet projekt med det.[/quote

Ja det är ju lite det jag har nytta av nu:) kan ta deras saker och slipper göra samma misstag :D eftersom vi är helt överens om att detta är vårt enda gemensamma barn så behöver vi inte tänka på framtiden heller, att investera för fler. Får nog vara lite aktsam med sakerna dock för även om min syster säger att det räcker med två så är jag inte så säker på att hon är färdigt med bebisar...;)

• amalie79
    MeEmmA skrev 2015-08-31 13:03:22 följande:

Jag fattar inte vad som händer, har knappt haft något illamående under hela graviditeten men nu har det hänt flera ggr på morgonen när barnen ska till skolan att jag kräks från ingenstans!

Jag har mitt nästa bm-besök den 1/10, men jag funderar på om jag kanske ska ringa för att boka in en tid och titta på mina värden. Finns det något att göra för att må bättre så gör jag vad som helst.

Har kommit underfund med vad jag har för cravings denna gången, sushi!! Skulle kunna vräka i mig hur mycket som helst. Dock är jag mest sugen på den med lax och även om det sägs att den ska vara ok att äta så vill inte min sambo att jag gör det vilket jag såklart måste respektera eftersom att det är hans barn också.

Mm har också fått smak för sushi, känns så fräscht, har inte haft någon smak för tyngre grejer. Men äter även laxen.
  • amalie79
    Hame skrev 2015-08-31 15:36:59 följande:

För mig funkade det absolut inte varken med eller utan förra gången, så det är nog olika för alla 

Min sambo sa att amningskudde är ett måste:) han använde det mkt till sina barn utan att amma förstås, men även när han gav flaska. Sedan vet jag att min syster använde den runt ryggen på sina när de satt själva men fortfarande var lite "tippiga"
Svar på tråden BF Januari 2016 :)