Inlägg från: Seven Costanza |Visa alla inlägg
  • Seven Costanza

BF Januari 2016 :)

Är det någon mer som tittar på Barnmorskan i East End på SVT? Jag tittade nyss på senaste avsnittet på svt play och grät som en tok! Väldigt sorgligt men jag rekommenderar verkligen den serien. Jag blir så tagen nu av allt som ha med småbarn att göra. Känner mig dock fortfarande väldigt nervös för ultraljudet nu på onsdag för jag känner mig inte alls gravid, nästan övertygad att det inte är någon därinne... Usch hoppas så att allt går bra!

• Seven Costanza
    Mattenörd skrev 2015-06-06 19:11:51 följande:

Åh vad jag längtar ett par veckor framåt!! Kombinationen av illamående, trötthet och årets arbetstopp är sådär. Är lärare och sitter med rättningar och betyg upp över öronen. Har kommit hem från jobbet runt 21 varje kväll i två veckor eftersom jag är så sjukt ineffektiv när jag är helt slut efter 15 och måste ta kräkpauser titt som tätt. Känner mig som världens sämsta mamma. Har knappt sett skymten av min son på två veckor mer än att jag droppar honom på förskolan på morgonen. Och imorgon blir det en ny heldag på kontoret då jag fått alldeles för lite gjort idag.

Nu har jag gnällt av mig lite och ser fram emot att på tisdag få tillbaka mitt liv! ????

Känner med dig! Är också lärare och vi har deadline imorgon 23.59. Är också trött men vet inte om det är graviditeten eller bara allmänt sliten, men när jag läser hur du mår känner jag mig tacksam som slipper illamående. Var tveksam till att börja försöka så att man kunde vsra nygravid och riskera att må dåligt precis nu vid terminsslut, så jag är lyckligt lottad. Å andra sidan tycker jag att det är väldigt oroligt att inte ha symptom och är halvt övertygad att fostret inte lever längre, får se på ultraljud på onsdag... Så på ett sätt avundas jag er som har mycket symptom, även om det förstås är jobbigt!
  • Seven Costanza
    WiMe06 skrev 2015-06-06 22:04:38 följande:

Usch vad hemskt för dig att känna att det inte finns ngn där. Hoppas verkligen att allting är bra och att där ligger en liten och gottar sig på onsdag.

Ja det känns jobbigt, men jag hoppas på det bästa.
  • Seven Costanza
    annsansa skrev 2015-06-07 09:25:27 följande:

Jag har samma känsla inför vul på torsdag :-/ håller tummarna för dig på onsdag!! Kommer nog gå toppen för dig och säkert mf som vanligt för mig

Tack, men jag är jätteorolig för nu högg det till sådär igen för en stund sedan. Gjorde så ont och känns konstigt runt livmodern och ner mot rumpan nu. Jag har inte blött någonting utan jag är isåfall orolig för missed abortion, att fostret har dött men inte kommer ut. Har du något symptom på missfall? Hoppas det går vägen den här gången för dig!
  • Seven Costanza

Någon mer som har känt att det hugger till kring livmodern? Om någon har känt så men sedan ändå sett ett tickande hjärta vore de lugnande för mig...

• Seven Costanza
    Kixpix skrev 2015-06-07 18:52:48 följande:

Går in i vecka 9 imorgon! Någon mer som det redan syns på? Kommer ha väldigt svårt för att dölja detta i 3 veckor till :)

Är i v 10 (9+2) och om jag anstränger mug för att verkligen vrålhålla in magen är den ganska platt, men så fort jag slappnar av är den väldigt svullen, har varit så den senaste veckan. Som tur är går jag på semester om 1,5 vecka .
  • Seven Costanza
    20110303 skrev 2015-06-07 19:11:11 följande:

Jag håller tummarna för er som ska på vul snart!

Seven costanza: Jag fick en ihållande huggande skarp smärta i livmodern, kanske fem dagar innan jag skulle på mitt andra vul . Gjorde så ont att jag fick andas mig igenom det så det kändes verkligen inte hoppfullt. Men sen fick jag ju se ett foster m hjärtslag.

Det känns lite hoppfullt att höra, tack! Hände ju förra gången för två veckor sedan men idag KAN det bero på förstoppning för jag misstänkte förstoppning för att jag kom på att jag haft ont av det som ogravid i höstas. Köpte katrinplommon och åt det och då blev det lite bättre när jag varit på toa. Har ju inte blött något alls så jag hoppas på att fostret lever! Nu är det snart onsdag .
  • Seven Costanza

Bullbak: välkommen! Inte roligt med illamående, hoppas du mår bättre snart och att den här graviditeten går hela vägen!

• Seven Costanza
    lanylena skrev 2015-06-08 11:26:29 följande:

Tänkte sprida lite glädje i denna annars lite oroliga grupp.

Var på tidigt UL idag och fick se ett litet tickande hjärta. Blev flyttad från 8+4 till 8+6. Men fattar inte hur hon får det till BF 12/1? Jag och gravidappen får det till 11/1?

Lillen är 2.2 cm lång. Känns overkligt.

Åååh stort grattis! Hoppas jag också kan ge samma besked på onsdag!
  • Seven Costanza
    dinin skrev 2015-06-09 08:45:14 följande:

Imorgon är det dags för mitt första VUL, i vad jag tror är 7+3. Haft ett MA och ett missfall innan så är skapligt nervös... Kan man åldersbestämma graviditeten på dagen vid ett tidigt VUL? Hoppas hoppas på hjärtslag... 

Åh jag ska också på ultraljud imorgon! Väldigt nervös för jag har typ inga symptom tycker jag, fast jag träffade mamma igår och efter att inte ha sett mig på några veckor tyckte hon att jag hade fått större bröst så det är kanske något i alla fall Kommer vara i 9+5 imorgon. Vi får hålla tummarna för varandra!
Svar på tråden BF Januari 2016 :)