Mattenörd skrev 2015-06-06 19:11:51 följande:
Åh vad jag längtar ett par veckor framåt!! Kombinationen av illamående, trötthet och årets arbetstopp är sådär. Är lärare och sitter med rättningar och betyg upp över öronen. Har kommit hem från jobbet runt 21 varje kväll i två veckor eftersom jag är så sjukt ineffektiv när jag är helt slut efter 15 och måste ta kräkpauser titt som tätt. Känner mig som världens sämsta mamma. Har knappt sett skymten av min son på två veckor mer än att jag droppar honom på förskolan på morgonen. Och imorgon blir det en ny heldag på kontoret då jag fått alldeles för lite gjort idag.
Nu har jag gnällt av mig lite och ser fram emot att på tisdag få tillbaka mitt liv! ????
Känner med dig! Är också lärare och vi har deadline imorgon 23.59. Är också trött men vet inte om det är graviditeten eller bara allmänt sliten, men när jag läser hur du mår känner jag mig tacksam som slipper illamående. Var tveksam till att börja försöka så att man kunde vsra nygravid och riskera att må dåligt precis nu vid terminsslut, så jag är lyckligt lottad. Å andra sidan tycker jag att det är väldigt oroligt att inte ha symptom och är halvt övertygad att fostret inte lever längre, får se på ultraljud på onsdag... Så på ett sätt avundas jag er som har mycket symptom, även om det förstås är jobbigt!