Inlägg från: WiMe06 |Visa alla inlägg
  • WiMe06

BF Januari 2016 :)

fruthomas skrev 2015-12-09 14:54:16 följande:
    Ungefär så har mina varit. Som tjockare flytningar typ och långa, kanske 10-15 cm på toapappret. Men jag vet inte riktigt hur hela skulle se ut. Jag tror min har släppt lite de senaste dagarna också ???? Men den kan ju nybildas ett tag till så det är inget jag tänker på så mycket.

Jag glömde min järntablett, mina d- och multivitaminer i morse. Tog dem vid lunch. Men det var redan för sent. Har sovit som en stock på soffan minst en timme nu..
    Okej, jag har haft tröga flytningar länge nu så hoppas man kan märka nån skillnad när proppen släpper sen
  • WiMe06

My ASS, Min mutti, och min rygg. Det gör ont. Trycket på baken är så sjukt obehagligt tycker jag. Har fått vanka fram här hemma ikväll.

• WiMe06
    qatteriin skrev 2015-12-09 13:47:00 följande:
    Haha stackarn, men jag tror nog han hört värre! Ja fy farao så dyrt det blir. Måste byta batteri i nyckeln också men det kan vi iaf göra själva. Men jag kan inte ens köra bil nu för magen är i vägen!
    Köra kan jag fortfarande men det är sjukt jobbigt att kliva i och ur bilen. Försöker tänka mig för hur jag gör men det är jobbigt iallafall.
  • WiMe06
    MeEmmA skrev 2015-12-09 20:32:04 följande:

Jag tror att vi har bestämt att den lilla ska heta Casper nu (om han passar till det), första namnet hela familjen är överens om :)
    Känns verkligen som att det går framåt nu!
    Ska spendera kvällen till att fortsätta leta väska, barnen sover och sambon är borta så jag kan göra det i lugn och ro nu.

Mysigt med lugn och ro, själv ligger jag i sängen och slösurfar och klappar en sovande man på huvudet.
  • WiMe06
    Eleonor01 skrev 2015-12-09 21:32:30 följande:

Idag på mitt tul så pratade Jag å läkaren om lite olika grejer. Vi kom in på sprickskyddet å jag frågade om de fortfarande hade kvar det. Det hade de :)) sen sa jag att Jah är absolut inte den som sitter å skrivet hur jag vill ha det i förlossningsbrev var på hon frågade var folk har fått den idéen ifrån?

Så... Vem har sagt till er som skriver/skrev/ska skriva förlossningsbrev??

Jag har fått ett färdigt papper med frågor från förlossningen via min bm som dem vill att man har med sig, dem kallar det födelseplan.
  • WiMe06
    Eleonor01 skrev 2015-12-09 21:41:19 följande:
    Vad för frågor? Aldrig hört talas om :)
    -hur känns det inför förlossningen och att bli förälder?
    - finns det ngt som personalen bör veta för att du ska känna dig trygg och för att de ska kunna ge stöd under vårdtiden?
    - känslor/funderingar omkring smärta och smärtlindring?
    - känslor/funderingar/kunskap angående amning?
    - du som har tidigare erfarenhet av förlossning/bb-tid och amning, har du ngt att berätta?

Står överst på pappret att födelseplanen blir en del av journalen efter förlossningen. Att man ska fundera på frågorna och skriva ner svaren och gärna diskutera dem med sin bm. Sen står det att födelseplanen är tänkt som en hjälp för att personalen ska lära känna en bättre för ett bra samarbete ska kunna utvecklas. Sist står det att det kan uppstå situationer där det inte är möjligt att följa födelseplanen.
  • WiMe06
    MeEmmA skrev 2015-12-09 22:01:04 följande:
    Dom är så gulliga när de sover så bra, vissa nätter ligger jag bara o tittar på min sambo medan han sover och jag själv omöjligt kan sova... Kan i dom stunderna tycka att det är orättvist att han kan sova så bra när JAG behöver sömn och sen kan han med o klaga på att han har sovit dåligt :)

Nu är skötväskan beställd! Fanns en jag gillade på jollyrooms "dagens lucka", var meningen att jag skulle ha den!
    Haha, min man också, han kan ofta säga att han sovit dåligt eller så, då tänker jag att ibland att tack gode Gud att det inte är han som är gravid, för det hade jag nog aldrig klarat av, haha!

Kul att du hittat en väska vad blev det för nån?
  • WiMe06
    Eleonor01 skrev 2015-12-09 22:36:09 följande:
    Tack för infon. Googlade lite Å hittade! Har som sagt aldrig gjort det själv så jag kunde inte svara henne å dessutom kanske det var annorlunda i olika landsting. :)
    Så lite så det skiljer sig säkert från olika landsting, i mitt landsting har jag alltid fått en liknande lapp att fylla i. Medan andra landsting kanske inte bryr sig alls om det, eller bara uppskattar om man skrivit ihop ett eget brev. Jag har inte skrivit ngt eget brev utöver pappret jag fick. Tycker det räcker för min del att ha svarat på dem.
  • WiMe06
    MeEmmA skrev 2015-12-09 22:58:57 följande:
    Det var smart tänkt, då ska jag också tänka istället för att bli irriterad ibland!

Vet inte om det kommer med någon bild, men den här blev det med 50% rabatt idag :)
    Men Gud vilken snygg väska vilket klipp du gjorde
  • WiMe06
    amalie79 skrev 2015-12-09 23:23:18 följande:
    Vi ska tydligen inte skriva något förlossningsbrev i den bemärkelsen, men vi kunde om jag ville tydligen skriva ner några av de saker jag är orolig för erbjöd bm.

Funderar på att göra det innan jag ska dit nästa vecka!
    Jag fick som sagt pappret med dem frågor som står i några inlägg ovan sen har min bm skrivit ner lite förkortat i min journal vad jag svarat på frågorna.

Det är väl inget jättenödvändigt att skriva så länge man själv vet vad man känner och sådär. Det jag kan tycka är viktigt är ju att en sambo/man vet om det mesta så även han kan framföra önskemål och liknande om det skulle behövas.
Svar på tråden BF Januari 2016 :)