Inlägg från: qatteriin |Visa alla inlägg
  • qatteriin

BF Januari 2016 :)

amalie79 skrev 2016-01-17 13:47:14 följande:

Jag måste vara knäpp men jag börjar redan längta efter sex. Men det lär dröja när jag ser hur det ser ut där nere och hur det känns också...

Vi får gosa och smekas under tiden och hoppas på snabb läkning.

Frågade på förlossningen om jag kommer bli normal där nere igen. Då tyckte barnmorskan att nu har du ditt lilla barn hos dig, bry dig inte om det nu. Det tyckte jag var lite dumt svarat, klart jag vill ha musen normal igen även om jag har bebis liksom.

Sambon och jag har bara varit tillsammans i tre och ett halvt år liksom, inte fan är jag klar med honom än ;)

Vi har ju haft sex under graviditeten precis som vanligt, och så pang, bebis. Vi hade tom planerar lite extra just den kvällen när vattnet gick liksom :)

Vilket IDIOTISKT svar rent ut sagt!! Såna där människor borde få en lektion i bemötande. Jag vet människor som fått det svaret fastän de fått sfinkterruptur och har problem flera år efteråt, som gått och haft dåligt samvete över att de inte kan glädjas åt barnet bara för att de lider av sin förlossningsskada och känner att de inte blivit tagna på allvar... Att få ett rakt svar är det minsta man kan begära efter en förlossning. Som vanligt tänker jag att män hade aldrig blivit behandlade på det viset om de fått skador på sitt könsorgan...
  • qatteriin
    mirakelspektakel skrev 2016-01-17 14:22:11 följande:

jag har tänkt så med... men sen googlade jag det... et var iof bara en liten studie på psd, se det är inte säkert att den är evident. 

typiskt att duschen inte hjälper... det man inte kan få... vill man ha desto mer!

Jag hoppas det inte är nån fara, och såna där studier behöver ju ofta replikeras innan man kan säga säkert, men jag förstår att du blev orolig, det hade jag också blivit! Min normalposition vid sömn är på mage så jag har liksom ingen risk att hamna fel... vaknar ju dessutom så fort jag rör mig, tänk att det ändå är NÅN fördel med det!
  • qatteriin
    amalie79 skrev 2016-01-17 15:12:03 följande:

Ja egentligen förstår jag ju att det inte finns ett svar på frågan men man blir nervös när man i dimman hör någon säga att nu ska jag bara kolla så ändtarmen är hel... Kanske man åtminstone kunde svara att de flesta blir det, eller något annat ärligt iaf.

Nej klart man inte hade sagt så till en man. Det är väl som med hjärtinfarkt en man behöver bara peka på hjärtat så är det kod röd ambulans typ.

Ja precis! Ah jag blir så frustrerad på kvinnosjukvården alltså... Ja det minsta de kan säga är ju "det går inte att säga om det kommer bli precis som förr, men för de allra flesta läker det fint precis som det ska" för så är det ju ändå. Inte försöka avleda, det är återigen det där med "det är så osannolikt att det går illa så det låtsas vi inte om"... Nä så tydlig info som möjligt säger jag!!
  • qatteriin
    amalie79 skrev 2016-01-17 15:13:11 följande:

Det låter ju bra för så trasig är ju inte jag. Men ett tag kommer det nog dröja och man kommer vara nervös första gången...

Man blir som av med oskulden för andra gången... på gott och ont.
  • qatteriin

Seven; fy faan vilket helvete du måst genomleva!! Jag hade känt mig så enormt utlämnad och förtvivlad i dina skor!! Förjävligt att de inte kunnat upptäcka infektionen när ni låg inlagda och vad är det för jävla system när man inte ens får ha med sin lilla bebis in på undersökning?! Nej vet du vad, nu har du verkligen fått tillräckligt med komplikationer så det räcker och blir över!!

Sen är jag en sån där som är väldigt öppen så jag tycker ju man kan berätta precis att det gått skit och att man inte vet om man kan göra om det - men samtidigt förstår jag att man inte vill skrämma folk man har omkring sig och att man kanske inte vill lämna ut sig så heller om så jobbga upplevelser. Här i Sverige skulle du ju säkert fått erbjudande om att träffa nån för att prata igenom allt, finns den möjligheten borta hos er? Jag hoppas iaf din läkare kan svara på så många frågor som möjligt.

Vilken jädra kamp rent ut sagt och jag är imponerad av att du ens orkar skriva om det. Vi finns ju här för pepp och ältande vet du, om det behövs. Jag hoppas innerligt att allt börjar gå åt rätt håll nu när du fått antibiotika och att du snart kan känna dig hemma i din kropp igen!

• qatteriin
    mirakelspektakel skrev 2016-01-17 18:05:57 följande:

Redo för att gå ut i 20 minus!? Alltså jag fattar inte magen faktiskt kan bli större än så här... 12 dagar kvar till bf!

Hahahah vilken underbar bild!
  • qatteriin
    minahjärtan0609 skrev 2016-01-17 18:32:51 följande:

Hej på er!

Har tagit en paus härifrån och fokuserat på det nya livet med bebis. Har läst lite då och då men har missat massor av det ni skrivit så jag är ledsen on jag missar att säga grattis om någon mer fått bebis.

Seven- vilken fruktansvärd upplevelse du fått genomgå. Du är stark son kämpar på i ett främmande land utan nära och kära hos dig.

Amalie- samma till dig. Du verkar fixa det bra trots en tuff start. Det är omvälvande att få bebis även om allt gått bra så ge det tid.

Wime06- skönt att ni är utskrivna och att w växer fint.

Här är det bebisbubbla på alla sätt och vis. Känns nästan provocerande att skriva när jag vet hur flera av er har det men det är bara så underbart! Ja jag är trött, men samtidigt så lycklig över detta underbara lilla mirakel.

Dock är det en sak som får mig att stressa ihjäl mig inombords och jag hoppas att någon av er kan komma med råd/erfarenheter. Just nu samsover jag med dottern. Jag ammar liggande och både hon och jag somnar ifrån det hela. Det leder till att hon ligger i princip hela natten vid mina bröst. Är så rädd för psd då jag fått höra att man ska undvika samsovning. Jag försökte med babynestet i natt men det är helt omöjligt att få henne att ligga där. Hon vill ligga på mig helst. Är det någon annan av er som sover nära som kan lugna mig att det inte är farligt? Eller borde jag jobba på att få henne att ligga själv?

Vad mysigt med bebisbubblan! <3 Längtar ihjäl mig här ju!

Alltså, samsovning ska inte vara någon fara om man gör det säkert, utan för tunga täcken, och såklart utan alkohol, rökning, droger och vissa mediciner osv. Snuttande minskar risken för psd dessutom, det är det som gör att man rekommenderar napp numera men amning funkar också, det är själva snuttandet som är grejen. Hud-mot-hud har andra fördelar som att det hjälper barnet reglera värme och andning. Jag vet inte hur jag kommer tackla det hela när bebis är ute men om det funkar med liggamning och bebis sover av det så kommer säkert jag sova jag med. Visst vore det skönt om hon kan ligga själv men kan hon inte det så kan hon inte, tänker jag. Svårt att lära en så liten ligga själv om de inte är med på det, de är ju så vana vid absolut kontakt. Men det är tusan inte lätt!!
  • qatteriin
    amalie79 skrev 2016-01-17 23:46:10 följande:

Så har Arvid gjort sin första tur till barnakuten. Temperaturen var 38,2 ikväll o vi åkte upp. Väntar på ett sista provsvar men det tar 1 1/2 timme så de ringer. Säkert ingen fara för allt annat var bra och de sa vi kunde åka. Men så orolig man blir

Lilla plutten! <3 Skönt att proverna inte visade på nåt, krya på er allihopa nu!!
  • qatteriin
    amalie79 skrev 2016-01-17 23:46:10 följande:

Så har Arvid gjort sin första tur till barnakuten. Temperaturen var 38,2 ikväll o vi åkte upp. Väntar på ett sista provsvar men det tar 1 1/2 timme så de ringer. Säkert ingen fara för allt annat var bra och de sa vi kunde åka. Men så orolig man blir

Förresten, finns Barnläkarbilen kvar i Gbg? Jag minns inte om det var bvc som gav oss info eller om jag hittade på nätet men när Axel var liten så fanns det en barnläkarbil som kunde komma hem och göra vissa undersökningar så man kunde slippa åka till akuten, vet att vi hade hem den nån gång när Axel var förkyld och hade ont i öronen, det var så smidigt!
Svar på tråden BF Januari 2016 :)